Tjo!
Vänder mig nu till er på Flashback, efter att arbetsförmedlingen vägrat hjälpa mig.
Mitt mål i livet är att bosätta mig i USA. Inte enbart på grund av den idylliska bild som målas fram i filmer, utan både för att jag är kär i landet efter ett par resor, samt att jag har chans att jaga min dröm som bodybuilder. Därför försöker jag att komma till det omtalade Amerikat!
Här är kruxet - jag lever i verkligheten och inser hur svårt det är att faktiskt flytta dit. Har övervägt att försöka bli kär i en flicka, och sedan gifta mig, men det känns att det i min ålder (dryga 20) inte är det ideala. Jag har ingen akademisk utbildning att skryta med, även ifall jag blivit anställd på helt okej jobb tack vare personlig lämplighet. Har en grym arbetsanda, och hög social kompetens. Vad jag nu har tänkt ut är att jag ska försöka jobba mig till en anställning i USA genom Sverige. Det vill säga, fixa jobb på ett svenkt företag, jobba häcken av mig ett par år och försöka bli förflyttad till USA. Ifall jag klarar av att lösa detta kommer jag säkert lyckas lista ut resten, med en fot inne och lite att krafsa ner på ett amerikanskt CV.
Nu till min faktiska fråga;
Vilka företag rekommenderar ni?
ALL information som skulle kunna hjälpa mig uppskattas, även rena spekulationer (men nämn då gärna det). Har ni en bättre idé, shoot!
Tackar på förhand
EDIT: Glömde att artigt ursäkta ännu en tråd om USA. Hoppas att ni klarar av viss upprepning.