2011-04-22, 19:27
Medlem
Igår fick jag en faktura från lovefilm där det stod att jag skulle betala för en film som jag skulle fått och inte avbeställt. Jag letade igenom reklam och tidningshögen som jag har och hittade ett kuvert som innehöll en film som jag INTE beställt och som jag naturligtvis heller inte vill ha.

Min fråga är om jag bör betala fakturan eller om jag ska låta bli. I så fall bör jag göra något speciellt eller. Jag vill inte riskera någon kronofogde eller liknande men jag vill absolut inte ge dem pengar för något som jag aldrig beställt.

Tacksam för svar.
MVH
Cno
Citera
2011-04-22, 19:35
Medlem
Pappersvargens avatar
Bestrid fakturan. Ring dem och förklara att du absolut inte har beställt någon film.
Är filmen du har fått i ett förseglat kuvert?
Citera
2011-04-22, 19:50
Medlem
Hände mig samma sak för något år sedan, dock inte ifrån lovefilm. Kommer inte på vad dom hette. Jag skickade i vilket fall tillbaka fakturan+filmen till adressen som står skriven på fakturan, sedan dess har jag inte hört något.
Citera
2011-04-22, 20:10
Medlem
Zelogaths avatar
Som hitchcock skulle nog funka om inte fakturan hade gått ut, men som pappersvargen sa så bestrid fakturan.
Fick massa skit från ett skumt företag, stred somfan för det och till slut vann jag
Fast det erkände de ju inte, de sa att de hade beslutat att det hade gått så lång tid så de struntade i fakturan haha
Pma mig ifall du vill ha tips på vad du kan skriva till dem ifall de inte accepterar att du skickar tillbaka filmen!
Fick lite matnyttig information från den lokala konsumentrådgivaren
Citera
2011-04-22, 20:59
Medlem
Tack för svar. Ja, filmen kom i ett förseglat kuvert med mitt namn på.

Jag får se vad jag gör. Det tål att tänkas på kan man ju säga.

Glad Påsk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in