• 1
  • 2
2011-04-22, 17:10
Bannlyst
Vi alla vet de negativa sidorna då man knappt kan gå utanför dörren innan man ser någon extremt upplysande information om det. Dock verkar en hel del forskare ha kommit fram till att tobaken faktiskt kan föra med sig vissa fördelar. Studierna är inte alltid lätta att hitta av förklariga skäl, någon som sitter på någon intressant upptäckt?

Hitta följande hittills:
Rökning ska tydligen ge en höjning bland annat av testosteron och tobak ska minska risken för cancer hos folk med schizofreni.
Citera
2011-04-22, 17:12
Medlem
tantvrists avatar
Ska tobak minska risken för cancer?
Citera
2011-04-22, 17:26
Medlem
Me0ws avatar
Snus är väl bra för tänderna har jag hört (men inte bra för tandköttet, och även fast tänderna blir starkare så missfärgas de). Cigg... ptja, man ser cool ut.
Citera
2011-04-22, 17:32
Medlem
likeabawzs avatar
Att ta en snus tycker iallafall jag är extremt avslappnande och lugnande, likaså en cigg.
Citera
2011-04-22, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denstoralampan
Hitta följande hittills:
Rökning ska tydligen ge en höjning bland annat av testosteron och tobak ska minska risken för cancer hos folk med schizofreni.

Inte så konstigt att dessa rapporter inte kommer ut.
Tobak minskar hungerkänslan, iaf för mig.
Citera
2011-04-22, 18:19
Bannlyst
Lite mer:

Citat:
Rökare löper mindre risk att utveckla både Alzheimers och Parkinsons, troligen också Tourettes Syndrom.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1670208/
http://www.forces.org/evidence/hamil...r/nicotine.htm

Kvinnliga rökare löper mindre risk att drabbas av bröstcancer.

http://www.forces.org/evidence/files/brea.htm

Nikotin ökar koncentrationsförmågan, stimulerar produktionen av dopamin ("må-bra-känslan") och ökar ämnesomsättningen något.

Och så är det jävligt gott...

https://www.flashback.org/sp22348458
Citera
2011-04-22, 18:24
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Me0w
Snus är väl bra för tänderna har jag hört (men inte bra för tandköttet, och även fast tänderna blir starkare så missfärgas de). Cigg... ptja, man ser cool ut.

Det dödar bakretierna i munnen. Och det gäller bara lössnus, portion har motsatt effekt.
Citera
2011-04-22, 18:40
Bannlyst
Kommer att bidra med mer senare, samlar in information för att senare skriva en artikel på ämnet. Ska gå igenom varenda viktig studie i ämnet och se om de verkligen är pålitliga, själv är jag skeptiskt till det. Kom nyss över en artikel som påstod att rökning är lika beroendeframkallande som heroin enligt studier, jo tjena
Citera
2011-04-22, 20:29
Medlem
Big89Daddys avatar
Om man börjar röka som ung så minskar risken drastiskt att drabbas av Ulcerös Kolit/Proktit, alltså kroniska inflammationer i tarmen.
Citera
2011-04-22, 21:40
Medlem
Man blir lugn! jag har ingen jävla snus just nu! och jag är så stressad
Citera
2011-04-22, 23:06
Medlem
merkaffejatacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Det dödar bakretierna i munnen. Och det gäller bara lössnus, portion har motsatt effekt.

Va?! Här har jag levt i bubblan att mitt portions snusande skulle vara bra för tänderna men nu sprack den Aja... nu blir det lössnus alla gånger istället för bara ibland
Citera
2011-04-22, 23:28
Medlem
Hamnbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Lögn, lögn och lögn.

Snus höjer PH-värdet i munnen; från en sur miljö till en mer basisk, vilket verkar för en bättre munhälsa. Snuset "dödar" inte bakterier, vad jag vet. Det skapar bara en ogästvänlig miljö för karies. Portion eller lössnus spelar ingen roll - skillnaden är ett tunt lager tepåse-material. Snuset är exakt detsamma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in