2011-04-22, 16:54
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Tjipp och hej!

Det är så att min mobil, en SE xperia mini pro, vägrar starta efter att jag landade på arlanda igår. När jag försöker starta den så vibrerar den till som den bukar göra när man startar, men sedan händer inget mer. Har försökt att ladda batteriet, men det går inte heller. Det enda som händer är att batterilampan blinkar rött en eller ett par gånger, sen slocknar den och luren laddas inte.

Vad kan detta bero på? Kan batteriet eller telefonen på något sett ha förstörts av flygplanets elektronik? Eller tror ni inte att problemet med telefonen har med flygningen att göra? Jag har ialf aldrig hört talas om att en mobil kan skadas av att vara ombord på ett flygplan

Ska pröva att köpa/låna ett nytt batteri när affärerna öppnar och se om telefonen startar då.
Citera
2011-04-23, 14:09
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Jag har nu märkt att telefonen fungerar, både sätta på och ladda, om jag tar ur sim-kortet. Men så fort jag sätter i kortet så dör telefonen. Något fel på sim-kortet är det inte eftersom det funkar i min gamla mobil.

Tycker att det är väldigt märkligt, men betvivlar att den kan ha med flygningen att göra. Ingen som varit med om något liknande?
Citera
2011-04-25, 14:42
Medlem
Jag tycker helt klart att du ska lämna tillbaka mobilen där du köpte den så kan de laga den, för så här ska den ju inte bete sig! hare bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in