Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-22, 18:17
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du kanske stavade fel. Det är skitskumm stavning, typ Caffé Gaelaeija
Jag såg bilden nu och jag har testat det med men inget bolag är registrerat i det namnet...Det står Caffe Galerija... Galleriet helt enkelt fast på serbokroatiska...

gagahihi: Nja du får tycka vad du vill om det.. Jag tycker både din typ av scenario och detta typ av scenario är ren bs.. Ingen av dom är några jag ser upp till i varje fall...Och nej det var inte så jag menade med din liknelse till alcapone eller scarface... Jag menade bara det jag skrev. Man har vapen och man visar att man är redo att använda dom. Hur du fick in al capone eller Scarface i det fattar jag inte..
Citera
2011-04-22, 18:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Du kanske stavade fel. Det är skitskumm stavning, typ Caffé Gaelaeija

Lite konstigt att det inte finns på ratsit.
Kan de ha hetat något annat innan?
Frissan ligger på 11an
Kinakrogen på 12-14.

Någon som vet?

Ser en butik "godisgullet" som låg där innan kan det stämma?
Det va en arab som hade den butiken numera avregistrerad.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-04-22 kl. 18:23.
Citera
2011-04-22, 18:19
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Med tanke på hur mycket fotboll stammisarna där ser (finns inga andra kunder än stammisarna) så kan bråket ha börjat med om Real eller Barcelona är bäst... Galningar med pickor kan väl överreagera...

Att man skjuter ngn för Barca eller Real är bäst är mindre troligt.. Även om man är en galning så vet man att det är fängelse som gäller och då får det nog finnas större motiv än ngt sånt...
Citera
2011-04-22, 18:20
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Jag såg bilden nu och jag har testat det med men inget bolag är registrerat i det namnet...Det står Caffe Galerija... Galleriet helt enkelt fast på serbokroatiska...

gagahihi: Nja du får tycka vad du vill om det.. Jag tycker både din typ av scenario och detta typ av scenario är ren bs.. Ingen av dom är några jag ser upp till i varje fall...Och nej det var inte så jag menade med din liknelse till alcapone eller scarface... Jag menade bara det jag skrev. Man har vapen och man visar att man är redo att använda dom. Hur du fick in al capone eller Scarface i det fattar jag inte..

Enligt nån här på FB så bytte ju stället ägare för en månad sen, kanske bytt namn också. Vem vet
Citera
2011-04-22, 18:20
Medlem
SameOlDSonics avatar
Är för första gången besviken på flashback.
Ni har inte kommit fram till nånting, enligt tråden kan de vara, Albaner, Serbier, Juggar, MC Gäng, uteliggare eller fotbolls huliganer.
ingen verkar heller veta vem de är som sköt vem, varför, om de har kopplingar till annat, familjefejd? släktfejd? om skytten ville döda, eller bara skada alternativt skrämma.
Alltså jag vill inte läsa igenom 12 sidor på en tråd med teorier, kan vi inte vänta å skriva tills vi får fram lite fakta?
Citera
2011-04-22, 18:21
Medlem
pappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameOlDSonic
Ni har inte kommit fram till nånting, enligt tråden kan de vara, Albaner, Serbier, Juggar, MC Gäng, uteliggare eller fotbolls huliganer.
ingen verkar heller veta vem de är som sköt vem, varför, om de har kopplingar till annat, familjefejd? släktfejd? om skytten ville döda, eller bara skada alternativt skrämma.
Alltså jag vill inte läsa igenom 12 sidor på en tråd med teorier, kan vi inte vänta å skriva tills vi får fram lite fakta?

förstod det som om det var info på ingång från någon ett par sidor bak
Citera
2011-04-22, 18:23
Medlem
maper74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappi
förstod det som om det var info på ingång från någon ett par sidor bak

20/20 har sagt att han ska posta en hel del info (så som jag förståt det) så fort han är vid en dator.
Citera
2011-04-22, 18:24
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Att man skjuter ngn för Barca eller Real är bäst är mindre troligt.. Även om man är en galning så vet man att det är fängelse som gäller och då får det nog finnas större motiv än ngt sånt...

Ja jo, jag tar det inte för troligt att det skulle va fotbollsbråk Men känslor kan svalla upp vid bråk och om man då är en sån som är beväpnad kan ju olyckan va framme, då är det inte alla som tänker "nej, inte skjuta, då får man fängelse"...

Jag ville bara säga att vi inte vet vad som ligger bakom, det är ingen riktig idé att spekulera.

Det enda jag kan säga är att jag inte är förvånad, det är ett skumt ställe det där caféet
Citera
2011-04-22, 18:25
Medlem
Först och främst vill jag bara säga att jag inte har läst igenom hela tråden.

Ni säger att caféet inte är registrerat, men vad säger att företaget som driver
caféet måste heta likadant som caféet och ha samma adress som caféet?

Exempel: Pizzeria Milano på drottninggatan 44

Ägaren kanske driver en enskild firma som heter Abdullas restauranger och har företagsadressen
på sin hemadress, t.ex. rosengårdsgatan 56.
Citera
2011-04-22, 18:26
Medlem
staf8903s avatar
Ligger en polisstation ett par hundra meter från platsen. Antar att polisen behöver jobba lite på att få respekt från dagens kriminella.
Citera
2011-04-22, 18:28
Medlem
Catings avatar
"Ett annat vittne berättar för GT.se hur lugnet på uteserveringen plötsligt tog slut.
- Det blev slagsmål. Folk rök ihop, stolar flög. Sedan drog någon pistol.
- Det blev ett jäkla rabalder. När de började skjuta förstod jag att det var bäst att ta sig därifrån.
Enligt uppgift til GT.se utbröt det skottlossning från båda håll när passagerarna i en bil körde upp invid uteserveringen och började skjuta på en grupp med 5-6 män som satt och fikade.
Bilen ska sedan ha lämnat platsen i hög fart
.
"

http://gt.expressen.se/nyheter/1.241...igt-obehagligt

och enligt samma tidning:

"En person som blev vittne till skottlossningen säger så här till Expressen.se:
- Jag hörde hur det sköts i lokalen och såg en man som sprang ut förföljd av flera personer. Vad som hände sedan vet jag inte.
"
http://gt.expressen.se/nyheter/1.241...na-pa-hisingen

artikeln överst är nyast, men det är inte lätt att veta vad som hänt här :/
Senast redigerad av Cating 2011-04-22 kl. 18:31.
Citera
2011-04-22, 18:29
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameOlDSonic

Lite fakta till dig. Caféets kunder är i stort sett uteslutande nån form av fd jugoslaver, så med största sannolikhet är åtminstone de skjutna av denna etnicitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in