2011-04-22, 14:45
Medlem
talgoxens avatar
Gray Matter är ett peka-klicka-äventyr utvecklat av Jane Jensen.

Jag "gav upp" ganska snabbt och drog fram en walkthrough från youtube som jag satt med parallellt genom hela spelet. Tog mig ca 10 h att klara på det sättet. Upptäckte att den här genre är inget för mig, känner mest ångest när jag spelar. Vill veta fortsättning på historien och vill komma dit så fort som möjligt.
Citera
2011-04-23, 11:52
Medlem
Aleopas avatar
Kände desamma med Jack Orlando.
Ett detektivspel som jag fick en demo på av PC för Alla för hundra år sedan tror jag. Inte fått tag eller fått det att fungera alls genom åren, även om jag lyckades hitta hela spelet på loppis.
Laddade sen ner det och insåg att det inte var speciellt roligt alls, med walktrougn blev spelet superkänsligt för om man gjorde av med pengar eller gav bort saker vid fel tidspunkt och behövde dessa sen. Besviket.
Citera
2011-05-04, 00:01
Medlem
Jag spelar det just nu. Tycker det är ganska kul. Pusslena är för lätta, men bakgrunderna är riktigt snygga (de är dock "pre-rendered" och därmed väldigt stela, och karaktärernas 3D-modeller passar inte in -- spelet borde ha använt full 2D-grafik och parallax-bakgrunder), musiken är skön och storyn verkar helt okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in