2011-04-21, 16:53
Medlem
Jag jobbar åt en bekant med att fixa hennes datorer. Hon vill gärna ha trådlösa mikrofoner så hon och hennes väninnor kan sjunga karaoke. Hon har haft ett par som var skit och kostade typ 200 kr så nu vill hon ha lite bättre. Hon är beredd att betala upp mot en 1000-lapp för två trådlösa. Så jag funderar på 2 singstar-micar.

Är det någon idé? Någon som vet om de går att använda som vanliga micar eller om man måste ha ett singstar program? Går de ens att koppla till datorn? Och om det inte funkar så kanske ni kan tipsa om något annat. Är hyfsat insatt i datorer men just karaoke och mikrofoner är inte riktigt min grej.
Citera
2011-04-21, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenis
Jag jobbar åt en bekant med att fixa hennes datorer. Hon vill gärna ha trådlösa mikrofoner så hon och hennes väninnor kan sjunga karaoke. Hon har haft ett par som var skit och kostade typ 200 kr så nu vill hon ha lite bättre. Hon är beredd att betala upp mot en 1000-lapp för två trådlösa. Så jag funderar på 2 singstar-micar.

Är det någon idé? Någon som vet om de går att använda som vanliga micar eller om man måste ha ett singstar program? Går de ens att koppla till datorn? Och om det inte funkar så kanske ni kan tipsa om något annat. Är hyfsat insatt i datorer men just karaoke och mikrofoner är inte riktigt min grej.

Jag skulle säga att blocket är din kompis.
Om hon nu gillar att sjunga så kan du lika gärna köpa någon riktig mikrofonreceiver och mikrofoner billigt på blocket av någon människa som tröttnat eller har nyare prylar.
Citera
2011-04-22, 07:47
Medlem
crillecrilles avatar
Singstar/GH/RB-mickar fungerar riktigt bra. Överraskande bra kvalitet på dom faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in