2011-04-21, 00:08
Medlem
Det öppnades en finsk matbutik vid cigarren för några månader sen, den heter SISU KAUPPA. Har varit inne i den en gång. De har inga typiska finska matvaror precis, rätt tomt på hyllorna och bara billiga skitvaror.
För ca. tre veckor sedan såg jag två snutar stå precis utanför och kika in, då la jag även märke till att den inte var öppen. Sedan dess har butiken varit helt stängd och nedsläckt.
Jag förstår inte syftet att ha en finsk affär, vi har väl inte så mycket finskar här? Vem skulle gå in i en finsk kiosk o handla liksom?
Halva rutorna som vätter mot gatan är dessutom frostade, förutom entrén, så man ser inte in i butiken särskilt väl.

Vad är det för skummis som äger placet? Jag såg honom när jag var inne, en finsk gubbe som stirrar på en som fan i butiken, känns verkligen som att han inte vill ha en där.
Mina teorier är att butiken är en cover-up av någon annan business, eller knarkförsäljning.
Senast redigerad av Bearius 2011-04-21 kl. 00:13.
Citera
2011-04-22, 00:24
Medlem
Den största gruppen invandrare i sverige är från finland, så det är väl ganska relevant med en finsk affär. (eller är det den näst största efter irakier? orkar inte wikipedia det). Sen är det väl en klassisk pengatvätt, därför är det lite struligt för tillfället...
Citera
2011-05-03, 16:06
Medlem
butiken är stängd ja, men inte pga av det ni tror. utan han som drev stället har avlidit. ägaren hette förövrigt Lasse Berglund och var en trevlig person. mina föräldrar brukade handla där varje helg, visst det var dyrare men fanns mycket finska produkter som annars inte finns här i sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in