• 1
  • 2
2011-04-20, 23:52
Medlem
Parondrycks avatar
Låt säga du ätit dåligt i två veckor. Du är slö, trött och jobbat 12 timmar om dagen 14 dagar i sträck. När du blir ledig, vad vill du då helst av allt äta?

Jag ska nämligen handla in mat imorgon till min kära som kommer hem efter två riktigt slitsamma veckor, bjuda på god middag och massage. Men vad ska man laga?

Citera
2011-04-20, 23:54
Medlem
efter ett sånt pass så är det inte så noga bara det serveras att par kalla öl till
Citera
2011-04-20, 23:56
Medlem
Fairy-Tails avatar
Köttfärslimpa är det första jag tänker på.

Tänk också på att det inte kan bli för mycket av det goda när man jobbat hårt. Extra sås o sånt
Citera
2011-04-20, 23:59
Medlem
YNWA2005s avatar
Sallad. Då får inte magen en chock. Jag menar, du ska ju orka ligga också. Antar att det står på agendan.
Citera
2011-04-21, 00:00
Medlem
Parondrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fairy-Tail
Köttfärslimpa är det första jag tänker på.

Tänk också på att det inte kan bli för mycket av det goda när man jobbat hårt. Extra sås o sånt
Kan tillägga att mannen är i det militära och befunnit sig i skogen i 8 dygn, sovit under bar himmel, frusit och fått ganska lite sömn. Kan tänka mig han skriker rakt ut "MAT!" när han kommer hem så allt lär ju smaka fantastiskt. Men för att vara extra, extra gullig tänkte jag?

Citat:
Ursprungligen postat av YNWA2005
Sallad. Då får inte magen en chock. Jag menar, du ska ju orka ligga också. Antar att det står på agendan.
Haha, jag ska inte begära allt för mycket. Han ska få äta gott, få varje kroppsdel masserad och få sova ut ordentligt. Så jag kanske får sex på söndag? Förhoppningsvis!
Senast redigerad av Parondryck 2011-04-21 kl. 00:05. Anledning: Liten felformulering
Citera
2011-04-21, 00:02
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parondryck
Kan tillägga att mannen är i det militära och befunnit sig i skogen i 8 dagar dygn, sovit under bar himmel, frusit och fått ganska lite sömn. Kan tänka mig han skriker rakt ut "MAT!" när han kommer hem
Mat har han nog fått, skulle tro att han skriker "F***A"
Citera
2011-04-21, 00:05
Medlem
Keihs avatar
Jag skulle vilja ha nån slags kött, potatisgratäng och gräddsås. Äckligt gott när man är dödshungrig
Citera
2011-04-21, 00:07
Medlem
Punksatans avatar
korvstråganoff med grädde i såsen
Citera
2011-04-21, 00:07
Medlem
Kaustis avatar
Spaghetti Carbonara

Annars är potatisgratäng, fläskfile och bearnaisesås alltid najs. Som sagt spelar maten inte så stor roll, allt funkar typ.
Citera
2011-04-21, 00:09
Medlem
YNWA2005s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Mat har han nog fått, skulle tro att han skriker "F***A"

+1

Ligg, ring efter en pizza, och ha det riktigt skönt. Lägg inte ner onödig tid i köket.

Se till att ha glass i frysen though. (Talar utifrån mina personliga efter-sex-behov )
Citera
2011-04-21, 00:10
Medlem
Lasangne (stavningen) ! Fan va lycklig man skulle vara om man hade en sån som dig! Ne men Lasagne o en kall Falcon export serverat i soffan! Sen e potatisgratäng en godingg åt det idag!
Citera
2011-04-21, 00:11
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parondryck
Låt säga du ätit dåligt i två veckor. Du är slö, trött och jobbat 12 timmar om dagen 14 dagar i sträck. När du blir ledig, vad vill du då helst av allt äta?

Jag ska nämligen handla in mat imorgon till min kära som kommer hem efter två riktigt slitsamma veckor, bjuda på god middag och massage. Men vad ska man laga?

Skäggbiff! Nej men allvarligt. Trevligt initiativ! Jag skulle uppskatta om jag fick potatisgratäng och nån köttbit. Kanske en ryggbiff och lite hemlagad beanairsesås. Alternativt så kan du köpa Erik Lallerstedts färdiglagade sås. Och kanske en liten sallad till det. och så ett glas(eller två ^^) rött vin till det. Efterrätten kan bestå av chokladmousse men det är nästan lite för mycket. Han ska ju orka med att ge dig en omgång också!

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in