• 1
  • 2
2011-04-20, 21:07
Medlem
mortauxautress avatar
Hej.
Jag vill minnas att mamma brukade köpa detta när jag var barn och att det smakade väldigt gott. Till mitt stora förtret har jag inte lyckats hitta det någonstans. Vet ni om det fortfarande säljs? Bor i Stockholmstrakten

Tack på förhand.
Citera
2011-04-20, 21:15
Medlem
Jag kan inte minnas att det fanns Jordgubbsmjölk att köpa ,däremot hade vi O,boy-pulver i både
jordgubb och blåbärssmak på 70-talet...Inget vidare faktiskt..
Citera
2011-04-20, 21:16
Medlem
gorgonzolas avatar
Arla hade det förr, även bananmjölk. Jag tror de slutade med det, ingen aning om varför, står iaf inget om det på deras hemsida vad jag kan hitta.
Citera
2011-04-20, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorgonzola
Arla hade det förr, även bananmjölk. Jag tror de slutade med det, ingen aning om varför, står iaf inget om det på deras hemsida vad jag kan hitta.

BoB, som gör saft gjorde också massa mjölkblandningar för cirka 5-6 år sen typ, banan var faktiskt rätt god.
Citera
2011-04-20, 21:36
Medlem
-th-s avatar
Skånemejerier har haft jordgubbsmjölk vet jag. Förpackningen hade samma design som deras chokladmjölk, fast det bruna var rosa.

Enligt två sidor jag hittade är Skånemejeriers jordgubbsmjölk nedlagd, dock ska Gainomax med jordgubbssmak smaka som den gjorde.
Senast redigerad av -th- 2011-04-20 kl. 21:40.
Citera
2011-04-20, 21:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Jordgubbsylt+mjölk=jordgubbsmjölk, är kanske ett alternativ annars, gjorde det ibland som liten och smakar riktigt bra med en riktig jordgubbsylt.
Citera
2011-04-20, 22:54
Medlem
Åh jag kommer ihåg det också det hette Muu mjölk om jag inte minns fel. Fanns i jordgubb,banan och chokladmjölk. Säljs nog inte mer.
Citera
2011-04-20, 23:51
Medlem
Jorups avatar
Banan var ju kanongod!

Undrar varför de tog bort dessa? Kanske var en massa kemikalier i dem, ungefär som den där Spider-Man glassen man blev blå på tungan av. Barnen pissade ju blått efter den glassen!
Citera
2011-04-21, 01:53
Medlem
labananaramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panacea
Åh jag kommer ihåg det också det hette Muu mjölk om jag inte minns fel. Fanns i jordgubb,banan och chokladmjölk. Säljs nog inte mer.
Helt rätt! Those were the 98/99s (tror jag)
Citera
2011-07-24, 13:48
Medlem
MissSweetnesss avatar
Jag har hittat en liten mini tetra med sugrör bananmjök på COOP bäckebol i Göteborg, backa. Den är helt underbar och smakar som muu-mjölk. Det fanns även i choklad och jordgubb..

Men jag har inte sett den hos andra coop utan just den i göteborg.
Så ni som bor i närheten har tur ;D

Håller dock på och pratar med coop i gbg ang detta och försöker få de och ta in varan i sthlmtrakterna.
Så vi får hålla tummarna
Citera
2012-03-04, 14:11
Medlem
damparnes avatar
Jag känner mig tvungen att bumpa den här tråden då jag inte kan förstå att inte finns färdig jordgubbsmjölksblandning i butik eller som pulver (någon nämnde gainomax, men det kostar för mycket och är för energirikt för att dricka litervis av)

Ingen som har hört något från företag som kan tänkas vara intresserade av att ta upp tillverkning
Citera
2013-11-18, 13:46
Medlem
That70shows avatar
BUMP!! Behöver jordgubbsmjölk asså !! saknar de så innerligt..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in