• 1
  • 2
2011-04-20, 11:19
Medlem
O.rly?s avatar
Min mage kurrar konstant, vare sig jag har ätit eller inte. Jag lider inte av det på något sätt utöver att det är oerhört jobbigt att sitta på föreläsningar i skolan eller andra tillställningar när det är helt tyst och min mage är det enda ljudet som hörs. Vet inte om det alltid har varit såhär, men jag började iaf tänka på det i slutet av januari.

Jag är givetvis orolig då jag inte vet om det kan vara något farligt. Finns det några sjukdomar som har kurrande mage som symptom?
Hur som helst vill jag bli av med skiten då det stör mig något otroligt, så vad kan man göra åt saken?

Mvh /
Senast redigerad av O.rly? 2011-04-20 kl. 11:38.
Citera
2011-04-20, 12:01
Medlem
PolPot-was-goods avatar
Jag tror tyvärr att det kan vara cancer i magsäcken.
Citera
2011-04-20, 12:11
Medlem
Sintzus avatar
Mina Magkurranden har slutat sedan jag slutat överdricka mjölk. 3-4 liter om dagen mår magen tydligen inte bra på
Citera
2011-04-20, 12:28
Medlem
O.rly?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolPot-was-good

Ja, jag snusar ju faktiskt, så helt omöjligt är det nog inte. Ska kolla upp det, tack för tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av Sintzu
Mina Magkurranden har slutat sedan jag slutat överdricka mjölk. 3-4 liter om dagen mår magen tydligen inte bra på

Dricker faktiskt ganska mycket mjölk, dock inte 3-4L, men 1,5L iaf. Ska prova att dra ner på detta!
Citera
2011-04-20, 12:46
Medlem
Här är en artikel där man menar att socker och snabba kolhydrater är boven i dramat, som så ofta annars:

http://hubpages.com/hub/Common-Causes-of-Borborygmi

Något farligt är det förmodligen inte.
Citera
2011-04-20, 12:46
Medlem
Gå på toa oavsett om du är skitig nödig eller inte ,,innan föreläsning etc, träng utav helvete, få ut allt
Undvik mjölk produkter , ris , och sånt som är torrt . eller sånt som gör att din mage kurrar , testa olika maträtter för att se
Om man är hungrig eller ätit lite frukost så kan magen börja kurra.
Stress gör att magen börjar kurra , tagga ned

Knäpp upp dina byxor ett knäpp

Det är gaser i magen som gör det

/ hade samma problem, men nu avhjälpt
Citera
2011-05-03, 20:45
Medlem
LottaSs avatar
TS, jag har exakt samma problem. Om jag har tid så brukar jag ta med te till föreläsningarna och dricka det när jag känner att magen börjar stämma upp inför sitt solouppträdande.

Det värsta är ju att ens klasskompisar börjar associera magkurrande med mig, eftersom det alltid är min mage som för oljud, nästan varje dag Då äter jag ändå alltid havregrynsgröt till frukost, men 1½ timme senare brukar det inte duga mera och sen skriker magen med fem minuters mellanrum tills jag gör något åt saken. Och då är jag ju inte ens hungrig.

Att knapra på lite nötter brukar också hjälpa och är mycket diskretare än att slurpa te på första raden. Fast helst skulle man ju bara vela bli av med problemet, förstår inte varför det bara är jag i en klass på hundra pers som har det här problemet.
Citera
2011-05-10, 21:33
Medlem
Har också samma problem och fyfan vad pinsamt det kan va då det är knäpptyst i klassen och sen hör man min mage skrika för full hals, eller göra konstiga prutt ljud
Citera
2012-01-18, 13:24
Medlem
acerblazerlols avatar
å herrejävlar, jag har fått nå liknande problem senaste månaderna, det försvann sen ett tag men verkar vara på väg tillbaka igen, så jävla pinsamt, det är helt tyst förutom föreläsaren, sen helt plötsligt hör jag; UgrhmmmmuuuurghhhhhhhhhhhhhkUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU URRRRRRRRRR" inifrån min egen mage, folk bredvid mig kan ju omöjligt missa det
Citera
2012-10-25, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PolPot-was-good
VA?! Är detta ett seriöst påstående?! Någon?!

Min mage har kurrat konstant i 20-25 minuter nu.. börjar fan bli riktigt orolig. Kan för fan inte koncentrera mig................. Farligt farligt!? Orolig..
Citera
2012-10-25, 11:22
Medlem
Kan även ske när man har mycket luft i magen. Detta kan tex bero på:

*Dåligt tuggad mat
*Ätit för fort
*Luftig mat, som tex. Bröd
*Kolsyra, tex läsk
*Inte ätit nått, aka tom mage

Äter ni fort, tuggar dåligt och äter tex mycket bröd på morgonen?
Citera
2012-10-25, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sjukan

Äter ni fort, tuggar dåligt och äter tex mycket bröd på morgonen?

Vana....

tack
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här