• 1
  • 2
2011-04-20, 02:27
Medlem
Sexuss avatar
Tjenare Folket !

Jag har lite frgor angende betalsttet https://klarna.com.

Hur fungerar det ?
Hur lng tid har man p sig att betala ?
Gr det att ta betala med klarna om man bara har extra jobb och inte r fast anstlld ?
Vad ligger rntan p?

Tnkte shoppa loss lite p kldsiten Stayhard.se och vill betala lite per mnad.

Tacksam fr serisa svar. Ligger trden fel s flytta den grna.

Mvh
Citera
2011-04-20, 02:54
Medlem
revodnebs avatar
Jag rekommenderar dig att inte befatta dig med klarna. Om du exempelvis missar en faktura r rntan ver 25% vilket r helt galet. Dessutom var sidan s helvetiskt rrig att man inte ens kunde hitta villkoren p ett enkelt stt.
Citera
2011-04-20, 03:02
Bannlyst
Jag har ofta handlat produkter ver internet och ofta betalat med Klarna. Aldrig haft problem, dock s har jag alltid betalat hela summan direkt.
Citera
2011-04-20, 03:10
Medlem
Sexuss avatar
Revodneb: Joo det tyckte jag ocks nr jag gick in p deras sida. Hittade inget om rntor osv.

Chiefwahoo: Du har allts betalat med klarna fast sen betalat hela summan direkt ? Vad r d meningen att vlja klarna och inte typ postfrskott eller betala med kortet direkt ?
Citera
2011-04-20, 03:13
Medlem
GanjaMoons avatar
Anvnder sjlv klarna inga problem alls kan rekommendera dom starkt
Citera
2011-04-20, 09:26
Medlem
dum fet lats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexus
Revodneb: Joo det tyckte jag ocks nr jag gick in p deras sida. Hittade inget om rntor osv.

Chiefwahoo: Du har allts betalat med klarna fast sen betalat hela summan direkt ? Vad r d meningen att vlja klarna och inte typ postfrskott eller betala med kortet direkt ?

Tror han menar att han valde att f faktura frn Klarna och sedan valde att betala den p frfallodagen 30 dagar senare.

Frn Klarnas perspektiv bygger den affren p att folk inte betalar i tid och att straffavgifter d kan pfras - profit.
Citera
2011-04-20, 16:44
Medlem
Sexuss avatar
Okey knns som det r mer vrt att betala direkt istllet fr klarna. D deras sida verkar vara lite luddig.

Tack fr svaren.
Citera
2011-05-17, 23:26
Medlem
sanslaouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag rekommenderar dig att inte befatta dig med klarna. Om du exempelvis missar en faktura r rntan ver 25% vilket r helt galet. Dessutom var sidan s helvetiskt rrig att man inte ens kunde hitta villkoren p ett enkelt stt.

Jag har handlat med klarna massor, aldrig haft problem.
Att betala i tid r ju dock A och O om man inte vill f problem.
Fr min del fr de ta ut hur mycket drjavgifter som mjligt... det skadar nd inte mig d jag betalar i tid
Citera
2011-05-18, 16:35
Medlem
intressant man skapar en trd hr och fr massa spekulationer / kunskap ist fr att dra ivg ett mail till dom.

varfr frga dom som vet ? Det r ju en synd!!
Citera
2011-05-18, 18:24
Medlem
Betalar nstan alltid med Klarna d jag handlar frn ntbutiker.
De har blivit riktigt stora p sistonde och finns som alternativ nstan verallt.

Om du t.ex. vljer faktura frn Klarna, s fr du hem en faktura med paketet/p din mail/i separat kuvert ngon vecka efter. Du har 30 dagar frn och med kptillfllet d att betala.

Du kan ven, fast du valt faktura, vlja att delbetala din skuld till dem.
D har de oftast en lgsta summa du mste betala, brukar vara 55 kronor, men r skert hgre om det r en hgre skuld. D har du allts fritt att vlja hur mycket du vill betala in varje mnad, men minst det belopp som de satt som lgsta belopp.

Har anvnt Klarna ngot/ngra r och i brjan hade jag ingen inkomst d jag var ung.
Endast studiebidrag d jag gick gymnasiet.
Jag blev beviljad en kredit p totalt 2000 kronor. Dvs. handlar du fr 500:- p Stayhard, s har du 1500 kronor kvar att handla fr. Nr du sedan betalt tillbaka de dr 500:- har du terigen 2000:-.

Oerhrt olika vilken kreditgrns man har, beroende p inkomst.
Vet dock inte om de helt r emot betalningsanmrkningar osv.
Man kanske inte alls kan handla genom dom om man har en sdan, ingen aning.

Det jag tnkte sga r bara att Klarna r otroligt smidigt. Trevlig kundtjnst ocks om du behver ringa ngongng. Rntan om du vljer att delbetala kan skert vara hg, har dock sjlv inte tnkt p den och ej heller kollat upp. Men de r som sagt vldigt smidiga!
Citera
2011-05-18, 18:32
Medlem
frdelen med att betala p faktura (hela belopped direk) gentemot PF eller Kortbetalning, r att dels har du tv veckor p dig att betala, plus att du fr hem sakerna innan du betalar. Du kan ev. prova klder eller skor och om du inte r njd skickar du tillbaka utan att behva ligga ute med summan och vnta flera veckor p att f tillbaka pengarna. likas vid felleverans.
Citera
2012-04-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoffmaestro90

Oerhrt olika vilken kreditgrns man har, beroende p inkomst.
Vet dock inte om de helt r emot betalningsanmrkningar osv.
Man kanske inte alls kan handla genom dom om man har en sdan, ingen aning.

Kpte en trja frn brynsshopen fr ett par hundra, har bde anmrkningar och en liten skuld. Men det var inga problem alls att vlja faktura via klarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in