• 1
  • 2
2011-04-20, 02:27
Medlem
Sexuss avatar
Tjenare Folket !

Jag har lite frågor angående betalsättet https://klarna.com.

Hur fungerar det ?
Hur lång tid har man på sig att betala ?
Går det att ta betala med klarna om man bara har extra jobb och inte är fast anställd ?
Vad ligger räntan på?

Tänkte shoppa loss lite på klädsiten Stayhard.se och vill betala lite per månad.

Tacksam för seriösa svar. Ligger tråden fel så flytta den gärna.

Mvh
Citera
2011-04-20, 02:54
Medlem
revodnebs avatar
Jag rekommenderar dig att inte befatta dig med klarna. Om du exempelvis missar en faktura är räntan över 25% vilket är helt galet. Dessutom var sidan så helvetiskt rörig att man inte ens kunde hitta villkoren på ett enkelt sätt.
Citera
2011-04-20, 03:02
Bannlyst
Jag har ofta handlat produkter över internet och ofta betalat med Klarna. Aldrig haft problem, dock så har jag alltid betalat hela summan direkt.
Citera
2011-04-20, 03:10
Medlem
Sexuss avatar
Revodneb: Joo det tyckte jag också när jag gick in på deras sida. Hittade inget om räntor osv.

Chiefwahoo: Du har alltså betalat med klarna fast sen betalat hela summan direkt ? Vad är då meningen att välja klarna och inte typ postförskott eller betala med kortet direkt ?
Citera
2011-04-20, 03:13
Medlem
GanjaMoons avatar
Använder själv klarna inga problem alls kan rekommendera dom starkt
Citera
2011-04-20, 09:26
Medlem
dum fet lats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexus
Revodneb: Joo det tyckte jag också när jag gick in på deras sida. Hittade inget om räntor osv.

Chiefwahoo: Du har alltså betalat med klarna fast sen betalat hela summan direkt ? Vad är då meningen att välja klarna och inte typ postförskott eller betala med kortet direkt ?

Tror han menar att han valde att få faktura från Klarna och sedan valde att betala den på förfallodagen 30 dagar senare.

Från Klarnas perspektiv bygger den affären på att folk inte betalar i tid och att straffavgifter då kan påföras - profit.
Citera
2011-04-20, 16:44
Medlem
Sexuss avatar
Okey känns som det är mer värt att betala direkt istället för klarna. Då deras sida verkar vara lite luddig.

Tack för svaren.
Citera
2011-05-17, 23:26
Medlem
sanslaouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag rekommenderar dig att inte befatta dig med klarna. Om du exempelvis missar en faktura är räntan över 25% vilket är helt galet. Dessutom var sidan så helvetiskt rörig att man inte ens kunde hitta villkoren på ett enkelt sätt.

Jag har handlat med klarna massor, aldrig haft problem.
Att betala i tid är ju dock A och O om man inte vill få problem.
För min del får de ta ut hur mycket dröjavgifter som möjligt... det skadar ändå inte mig då jag betalar i tid
Citera
2011-05-18, 16:35
Medlem
intressant man skapar en tråd här och får massa spekulationer / kunskap ist för att dra iväg ett mail till dom.

varför fråga dom som vet ? Det är ju en synd!!
Citera
2011-05-18, 18:24
Medlem
Betalar nästan alltid med Klarna då jag handlar från nätbutiker.
De har blivit riktigt stora på sistonde och finns som alternativ nästan överallt.

Om du t.ex. väljer faktura från Klarna, så får du hem en faktura med paketet/på din mail/i separat kuvert någon vecka efter. Du har 30 dagar från och med köptillfället då att betala.

Du kan även, fast du valt faktura, välja att delbetala din skuld till dem.
Då har de oftast en lägsta summa du måste betala, brukar vara 55 kronor, men är säkert högre om det är en högre skuld. Då har du alltså fritt att välja hur mycket du vill betala in varje månad, men minst det belopp som de satt som lägsta belopp.

Har använt Klarna något/några år och i början hade jag ingen inkomst då jag var ung.
Endast studiebidrag då jag gick gymnasiet.
Jag blev beviljad en kredit på totalt 2000 kronor. Dvs. handlar du för 500:- på Stayhard, så har du 1500 kronor kvar att handla för. När du sedan betalt tillbaka de där 500:- har du återigen 2000:-.

Oerhört olika vilken kreditgräns man har, beroende på inkomst.
Vet dock inte om de helt är emot betalningsanmärkningar osv.
Man kanske inte alls kan handla genom dom om man har en sådan, ingen aning.

Det jag tänkte säga är bara att Klarna är otroligt smidigt. Trevlig kundtjänst också om du behöver ringa någongång. Räntan om du väljer att delbetala kan säkert vara hög, har dock själv inte tänkt på den och ej heller kollat upp. Men de är som sagt väldigt smidiga!
Citera
2011-05-18, 18:32
Medlem
fördelen med att betala på faktura (hela belopped direk) gentemot PF eller Kortbetalning, är att dels har du två veckor på dig att betala, plus att du får hem sakerna innan du betalar. Du kan ev. prova kläder eller skor och om du inte är nöjd skickar du tillbaka utan att behöva ligga ute med summan och vänta flera veckor på att få tillbaka pengarna. likaså vid felleverans.
Citera
2012-04-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoffmaestro90

Oerhört olika vilken kreditgräns man har, beroende på inkomst.
Vet dock inte om de helt är emot betalningsanmärkningar osv.
Man kanske inte alls kan handla genom dom om man har en sådan, ingen aning.

Köpte en tröja från brynässhopen för ett par hundra, har både anmärkningar och en liten skuld. Men det var inga problem alls att välja faktura via klarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in