Citat:
Ursprungligen postat av hitchmemo
Enkelt, islams lära med krav/önskemål har ingenting med religion eller religionsfrihet att göra. Varför skall just islams påstådda önskemål ge en särbehandling som resten av folket skall rätta sig till?
Vilken grupp somhelst som du hänvisar till har andra skäl. Att det är en blandad flora av mat i bespisningen är mänskligt sunt förnuft (allergi,vegetarian mm) som på ett naturligt sätt format meny med innehållet. Importerat halalkött är en helt annan sak.
Särbehandling kan inte vara aktuellt i ett samhälle när inga särskillda skäl (allergi mm) föreligger. Hur skulle det se ut när det inte gagnar relationen mellan muslimer och svenskar.
Klart kvinnor skall kunna hyra badhuset för egna pengar om det faller dem in. Men när min man får lomma hem för att kommunen bestämmer öppetider med hänvisning till krav/önskemål då är jag emot just för att det inte gagnar relationen mellan muslimer och svenskar.
Överspela inte ordet kränkande. Ordet har blivit ett mantra vid viss påtald kritik. Och då blir någon kränkt av bl.a orsaker som vi här tar upp, pk-media vill gärna ha sådana historier. Det vet du också vilka det är. Den dagen svenne kommer att benämnas kränkt i media återstår att se.
Att önska en behandling som alla andra är inte att önska om särbehandling! Du får nog studera begreppen ifen...
Det är bara du som tror att muslimer tycker på ett sätt, bara för att det är del av deras religion. De äter inte gris för att de anser det är ohälsosamt - detsamma gör veganer angående deras matval. Muslimska kvinnor hade samma sakargument som de icke-muslimska kvinnorna angående kvinnotider på badhusen. Ingen har kommit med religiösa argument!
Så det finns inga krav på särbehandling - bara önskemål att få sina önskemål tillgodosedda!
Din man har många möjligheter vad gäller bad, det har inte alla kvinnor! Det har inget med relationen mellan muslimer och "svenskar" - om man inte som du är extremist!
JAG är inte den som överspelar begreppet kränkande! Jag har liksom ALDRIG använt det. I förra inlägget satte jag citat-tecken om ordet, då jag tyckte just att DU missbrukade ordet!
Uppenbarligen märkte du inte sarkasmen, så jag har numera uttalat den ordentligt!
ALLA skall kunna komma med önskemål här i samhället - utan att vissa får moralpanik! ALLA har samma rättigheter och skyldigheter! DU vill att det INTE skall vara så!
VARFÖR har du inte förklarat ännu, mer än att du uppenbarligen vill ta bort människovärdet för de som är uttalat religiösa!