2011-04-20, 00:21
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av WipeAwayYourTears
Ändrade grunden för tråden, ville mest diskutera om dessa betenden som hat osv kommer från islams lära om det verkligen är sant eller inte, var vänliga att konfirmera med hjälp av islams lära så blir det bättre diskutionsunderlag.

Länken nedan verkar inte särskilt neutral, men de suror som nämns är väl ändå från Koranen? Och detta med Jihad - döda de otrogna (de som inte är troende muslimer) verkar ju vara något som vissa fundamentalister har anammat som sanningen?

http://www.sanningenomislam.se/utdrag_ur_koranen.asp

Även inom kristendomen finns förstås olika tolkningar av skrifter och det finns annat än "bokstavstroende".
Citera
2011-04-20, 00:23
Medlem
Nick Nitros avatar
Citat:
Hur ska en muslim bete sig emot en icke-muslim?
Ska det vara med respekt och tolerans eller med hat?
Har detta något grund i islams lära?

Här hittar du det du behöver veta. Nu kommer snart de nyttiga idioterna börja gapa om källans trovärdighet, men låt dig inte luras av Kalle Ankaprofessorn Dao och han anhang.

Edit: Fixade länken.
Citera
2011-04-20, 00:32
Medlem
Citat:
Oh, det låter minst sagt hemskt. Islam uppmuntrar till ett gott harmoni i familjen, familjen är faktiskt väldig viktig del i islam, där ska det finnas en atmosfär fyllt med kärlek. Man kan ju undra vad som har gått fel i den familjen. Det är ju ingen överraskning att de beter sig så eftersom de har en hel annan kultur i iran och plötsligt har denna tjejen som du nämde gett upp den. Tyvärr har de flesta muslimerna vänt ryggen islams lära och tar mer åt sig kulturella traditioner från sina hemländer som har funnits innan Islam ens kom och som lever än idag.

Den kärlek, som du som muslim pratar om är långt ifrån den kärlek en normalfuntad människa uppfattar och strävar efter.

Muslimsk kärlek och respekt är endast ett verktyg för manipulering att behålla familjemedlemmarnas tro till islam.
Den används alltid tillsammans med straff. Kvinnan i familjen överösas av vackra ord så länge de lyder mannen, behåller kyskheten, stannar hemma, lagar mat, tar hand om barnen, står ut med mannens alla dåliga sidor, låter sig misshandlas och behagar mannen när han önskar, men hon måste förvänta sig att bli isolerad av hela familjen och oftast av hela släkten och misshandlad om hon bryter mot några av sina plikter( detta rent av kärlek och för kvinnans eget bästa).

Flickorna blir också överösade av kärleksord, men i gengälld måste de lydigt låta sig indoktrineras i islams läror, behålla sin kyskhet, inte umgås med killar, helst inte utbilda sig och när de kommer till pubertet ska utan besvär gifta sig helst med någon kusin. Bryter de mot dessa plikter, så väntas straff, som sker av kärlek för flickornas eget bästa.

Poikarna blir mindre överösade av kärleksord, eftersom de ska bli riktiga okänsliga karlar, som ska gå i pappans fotspår och bli riktiga kärleksfulla kvinnoförtryckare, vilka får så smoningom i uppgift att vakta döttrarna och även modern.

Så snälla använd inte ordet kärlek framöver. Säg t.ex. "manipulativ taktik" eller "kontroll konst".
Senast redigerad av Ra-Atum 2011-04-20 kl. 00:34.
Citera
2011-04-20, 00:52
Medlem
hitchmemos avatar
Citat:
Hur ska en muslim bete sig emot en icke-muslim?

Politisk islam är en doktrin som avser icke troende, kafir. Islams förhållande till kafir kan inte vara religiös, eftersom en muslim är strängt förbjudet att ha någon religiös interaktion med en kafir. Religionen Islam talar om vad som krävs för en muslim för att undvika Helvetet och komma in i Paradiset.

Citat:
Ska det vara med respekt och tolerans eller med hat?

Kafir brukar översättas som icke troende, men den översättningen är fel. Otroende är en neutral ord. Koranen är mycket tydlig när det gäller kafir. I själva verket definierar Koranen kafir hur muslimen talar om dem. Kafirs är de lägsta och den värsta form av liv. Kafirs kan rånas, mördads, torterades, förslavas, korsfästs och mycket mer.

Men huvudpunkten är att en kafir är inte bara en icke-muslim, han är också en person som faller under en annan moralkodex en muslimen.

Kan ni nu förstå aftonhorans "gillar olika". Muslimen infiltrerar qvisslingarna!

Citat:
Har detta något grund i islams lära?

Islam bygger på trilogin: Koranen, Sira (Muhammeds biografi) och Hadith (hans traditioner). Det mesta av den islamska läran är politisk, inte religiös. Islam är en politisk ideologi.

Trilogin inte bara förespråkar en religiös överlägsenhet över kafir's. Kafirs är dömda att dra åt helvete medan muslimer går till paradiset. Men även dess doktrin kräver att muslimer dominerar kafir i alla politik och kultur. Denna dominans är politisk, inte religiös.

Koranen och sunna har 61% av sin text ägnad åt kafir's. I Sira (biografin) är hela 75% av texten ägnad åt kafirn och jihad mot överhöghet.

Läs mer! Se nedan.
Citera
2011-04-20, 01:01
Medlem
hitchmemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampara
Det är meningen att man ska vara ödmjuk och visa respekt för alla människor enligt Islam. Jag är muslim och visar respekt till även icke-muslimer. Beter de sig illa mot mig så ignorerar jag dem helt enkelt. Enkelt.

Då fick vi svaret på dina tomma ord om varför du med kärlek inte ville ange vilken hand du använder för att klappa en icketroende.

Ingen blev ditt svar för helvetet kanske inte är dit du vill. Fråga din imam!
Citera
2011-04-20, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hitchmemo
Då fick vi svaret på dina tomma ord om varför du med kärlek inte ville ange vilken hand du använder för att klappa en icketroende.

Ingen blev ditt svar för helvetet kanske inte är dit du vill. Fråga din imam!

Klappa? Nu förstår jag inte. Kan du förtydliga vad du menar,tack.
Citera
2011-04-20, 01:16
Medlem
hitchmemo

Citat:
I själva verket definierar Koranen kafir hur muslimen talar om dem.

Citat:
Koranen och sunna har 61% av sin text ägnad åt kafir's. I Sira (biografin) är hela 75% av texten ägnad åt kafirn och jihad mot överhöghet.

Intressanta procentsatser. Vad har du fått de ifrån? Hitta du på dem medan du skrev måhända?
Citera
2011-04-20, 01:24
Medlem
hitchmemos avatar
Citat:
Klappa? Nu förstår jag inte. Kan du förtydliga vad du menar,tack.

Du säger glatt! -Kom ihåg, jag älskar dig som min broder/ syster i mänskligheten. Du kan svara båda eller höger eller vänster eller jag tar inte i den jag älskar som min broder/syster?
Citera
2011-04-20, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hitchmemo
Du säger glatt! -Kom ihåg, jag älskar dig som min broder/ syster i mänskligheten. Du kan svara båda eller höger eller vänster eller jag tar inte i den jag älskar som min broder/syster?

Menar du när jag ska hälsa på folk? I sådana fall är du väldigt otydlig och jag förstår inte.

Jag hälsar med högra handen alla fall.
Citera
2011-04-20, 01:34
Medlem
hitchmemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evokee
hitchmemo

Intressanta procentsatser. Vad har du fått de ifrån? Hitta du på dem medan du skrev måhända?

Detta Sir! Skojar man inte om. Den som har faktagranskat dina texter vet vad de håller på med.

Se nedan i profil texten:
För alla som vill få svar, Trilogin, politik, kafirs, dualism och underkastelse. Fem principer.
Citera
2011-04-20, 01:43
Medlem
hitchmemos avatar
Citat:
Menar du när jag ska hälsa på folk? I sådana fall är du väldigt otydlig och jag förstår inte.

Jag hälsar med högra handen alla fall.

Ok! Avvikelser här är att det brukar vara muslimisthannar ...
Men att föra dialog med muslimer som har rävar bakom örat är som att kasta pärlor till svin. Over and out, Lampara!

TS - är ignorans och förhållningsättet till enkla frågor i syfte att just bete sig som muslim.mot icketroende. Tack för exemplet.
Senast redigerad av hitchmemo 2011-04-20 kl. 01:48. Anledning: htc fnul!
Citera
2011-04-20, 01:48
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Nick Nitro
Den här dokumentären beskriver ganska väl hur efterbliven kulten islam egentligen är.

Ok. Jag har tittat på hela dokumentären nu och den bekräftade mina värsta farhågor om islamsk fundamentalism. Omskakande på flera sätt, delvis pga de enormt stora likheterna med Pingstkyrkan 1970. Judendom, kristendom och islam har ju mycket gemensamt. Den skillnad jag ser som den viktigaste är att Jesus sa: "Den som tar till svärd ska med svärd förgås." Han var alltså helt emot våld, vilket islam inte är, tvärtom.

De likheter jag såg var:

- Jag tillhörde en lite grupp "rättrogna", en skara utvalda, med en tight gemenskap som fyllde upp många svarta hål inom mig. Jag tänkte inte på hur villkorad den var. Om jag inte lyckades följa alla yttre regler så skulle jag bli utesluten ur den "kärleksfulla" gemenskapen.

- Jag levde i en separat värld, skild från den övriga världen. Jag var frälst. De flesta andra var ofrälsta (eller orena med musliskt ordval). Jag skulle avgränska mig från allt som hade med "världen" att göra: världslig musik, vänner och andra som inte var frälsta. Familjen lämnade jag inte, men försökte hela tiden omvända. Alla måste omvändas, annars hade jag blod på mina händer, annars var jag inte en äkta kristen, annars skulle jag hamna i helvetet.

- Jag fick inte ha smink, inte korta kjolar, måste ha huvudbonad när jag var i kyrkan, fick inte ha sex utan att vara gift - helst inte ens kyssas. Var alltså avvikande klädd och kunde väl lika gärna haft burka...

Jag vet ju idag att det finns väldigt många riktningar inom kristendomen och en utveckling åt det mer humana hållet. Jag behöver alltså inte vara just högerkristen utan ligger långt ut åt vänster nu mera.

Antar att det inom islam också finns valmöjligheter: extremism eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in