2011-04-19, 22:33
Medlem
PlaysTooMuchs avatar
Som titeln lyder.

Alla genrer går bra, men vill helst ha spel som: Harvest Moon, Golden Sun, Final Fantasy etc.

Citera
2011-04-19, 22:55
Medlem
Rengardes avatar
Bayonetta kanske? Ett spel i sann japansk spelanda
Citera
2011-04-19, 23:06
Medlem
PlaysTooMuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengarde
Bayonetta kanske? Ett spel i sann japansk spelanda

Men är inte Bayonetta ett vanligt(?) spel?

Jag letar efter Indie. Om du vet vad det är?
Citera
2011-04-19, 23:28
Medlem
Indie används på flera sätt. Menar du indie-spel som i spel man hittar i Indie-sektionen av Xbox Live Marketplace, indie-spel som i spel gjorda av "independent" (det vill säga oberoende) spelutvecklare (som till exempel PlatinumGames, de som utvecklade Bayonetta), eller indie-spel som i spel gjorda av utvecklare som är både oberoende, små och fattiga?
Citera
2011-04-19, 23:48
Medlem
PlaysTooMuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icemael
Indie används på flera sätt. Menar du indie-spel som i spel man hittar i Indie-sektionen av Xbox Live Marketplace, indie-spel som i spel gjorda av "independent" (det vill säga oberoende) spelutvecklare (som till exempel PlatinumGames, de som utvecklade Bayonetta), eller indie-spel som i spel gjorda av utvecklare som är både oberoende, små och fattiga?

Oj, Visste inte det.

Jag menar indie-spel som man hittar i indie-sektionen via XLM.
Citera
2011-04-19, 23:59
Medlem
Det finns ett turbaserat JRPG vid namn Cthulu Saves the World som jag har hört skall vara bra. Verkar mest likna Dragon Quest-spelen, men sedan är ju Golden Sun och de tidiga Final Fantasy-spelen också väldigt lika Dragon Quest.
Citera
2011-04-20, 00:48
Medlem
Rengardes avatar
Okej, då kan jag rekommendera Braid och Limbo, fast dom är kanske bara arcadespel och inte indie.. Vet ej, båda bra iaf.
Citera
2011-04-20, 02:08
Medlem
PlaysTooMuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icemael
Det finns ett turbaserat JRPG vid namn Cthulu Saves the World som jag har hört skall vara bra. Verkar mest likna Dragon Quest-spelen, men sedan är ju Golden Sun och de tidiga Final Fantasy-spelen också väldigt lika Dragon Quest.

Testade det förut. Var ganska okej, men inget man vill skaffa. Kostar dessutom 240 MSP.

Citat:
Ursprungligen postat av Rengarde
Okej, då kan jag rekommendera Braid och Limbo, fast dom är kanske bara arcadespel och inte indie.. Vet ej, båda bra iaf.

Har hört mycket bra om Limbo men är inget Indie-spel, vilket jag letar efter och plus att jag bara har 400 MSP.

Tack för tipsen och om ni har mer så är det bara att skicka PM eller skriva i tråden.
Citera
2011-04-20, 12:42
Medlem
Spelbroderna.ses avatar
Bra RPG är det dåligt med till XBLIG. Plattform och shooters finns det en del av som når kvalité. Har på bloggen börjat videbotanisera bland spelen, och har än så länge bara gjort fyra sådana, men samtliga spel är rekommenderade.

Shooters: Decimation X3, Hypership out of control, Score Rush

Plattform: Aban Hawkins.

Skriver från mobil på jobb, så kan tyvärr inte bli så ingående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in