Jag vet att det är inte bra att klocka en processor så här men jag vill veta hur det blir. Jag har en i7-2600k lga1155
jag vill kunna köra den i 6-7ghz villken kylare klarar detta???.
Själv så kirrade jag Noctua NH-C14 till min 2.6 i5a drog upp den till 4.2 ghz håller stadiga 38 grader idle. Klart den bästa processorfläkten innan vattenkylning.
Jag vet att det är inte bra att klocka en processor så här men jag vill veta hur det blir. Jag har en i7-2600k lga1155
Vissa CPU:er klara sig ganska bra vid 4.0-4,5 GHz med endast luftkylning då är noctua helt klart bäst. Vill man gå vidare då är vattenkylning ett måste. Vill du inte kosta en massa pengar för vattenkylnings´kit då är det varmt rekom. H50 från corsair. Sitter nämligen sj med en i5 går 4,6 GHZ (1156) och idle temps ligger runt 45 grader i rumstemp
Vid en sådan klocka snackar vi profsöverklockning och världsrekord. Som nubörjare (som jag gissar du är) så har du tur om du får upp den i 4ghz stabilt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!