2011-04-19, 20:53
Medlem
TheBoots avatar
Vad finns det för kändisar som har blivit skogstokiga och aldrig blivit sig själva igen? Nu menar jag inte lite excentriska utan där det riktigt har slått slint i huvudet. Allvarlig schizofreni eller åt det hållet.
Citera
2011-04-19, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Vad finns det för kändisar som har blivit skogstokiga och aldrig blivit sig själva igen? Nu menar jag inte lite excentriska utan där det riktigt har slått slint i huvudet. Allvarlig schizofreni eller åt det hållet.
Det ryktas väl om att Björn Gustafsson blivit mer eller mindre psykiskt sjuk. Om det är sant eller ej vet jag icke.
Citera
2011-04-19, 21:46
Medlem
langaocbs avatar
Charlie "Bird" Parker satt på hispan ett tag men det var väl missbruksrelaterat?
Jakob Hellman har man ju hört rykten om men är lite tveksam.
Steve-O från Jackass flippade ju rätt rejält. Jag tror han blev diagnostiserad med manodepressivitet.
Martin Lawrence flippade även han ut och jagade turister med pistol på någon känd gata i LA. Han hamnade några år senare i koma efter att ha joggat med flera lager kläder i stark hetta...flipp!
Bäst stämmer nog Syd Barrett (Pink Floyd) in på TS förfrågan av dom jag kan komma på såhär på rak arm...shine on you crazy diamond.
Reggaeproducenten Lee Perry var en skogstokig snubbe han med. Han brukade gräva ner banden från inspelningarna så att dom skulle "mogna". Enligt storyn spenderade han tre dagar med att gå baklänges genom sin hemstad och slå en hammare i marken för att slutligen bränna ner sin egen studio.
Orkade inte faktagranska så rätta gärna om jag har fel...
Kommer nog på fler senare

edit: Hur kunde jag glömma Howard Hughes? http://en.wikipedia.org/wiki/Howard_Hughes
Senast redigerad av langaocb 2011-04-19 kl. 21:48.
Citera
2011-04-19, 22:15
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Tomas Ledin enligt min mening men annars är Brian Wilson och Brian Connolly bra kandidater.
Citera
2011-04-19, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sang-real
Idol Daniel blev alkis eftersom han misslyckades att slå igenom efter idol.
Vem var det av dom, var det han med det röda krullet?
Senast redigerad av Grusgata 2011-04-19 kl. 23:47.
Citera
2011-04-20, 00:00
Medlem
sang-reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grusgata
Vem var det av dom, var det han med det röda krullet?
jajjemen, han som vann idol 2004.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Daniel_Lindstr%C3%B6m
Citera
2011-04-20, 00:03
Medlem
tcfmogs avatar
Shirley MacLaine är väl inte helt riktig. Owen Wilson hade väl en psykos eller något och försökte ta livet av sig härom året.
Citera
2011-04-20, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sang-real
Idol Daniel blev alkis eftersom han misslyckades att slå igenom efter idol.
Hur vet du det (källa tack)? Eller har ni delat helrör?
Citera
2011-04-20, 00:35
Medlem
Monkeyspanks avatar
Jag har två Svenska kandidater som visserligen inta flippat "officiellt" ännu men som enligt min ödmjuka åsikt snart kommer börja seriemörda (eller,vafan: Det har de ju gjort i åratal med sin så kallade "humor". De har nog tråkat ut massor av folk till döds)

Dessa två nollor heter Jonas Gardell och Peter Wahlbeck.
Citera
2011-04-20, 00:47
Moderator
Oddballs avatar
Cat Stevens som konverterade till islam och tog sig namnet Yusuf Islam samt ett tillhörande lodisskägg och vrickade åsikter.
Citera
2011-04-20, 00:56
Ritchie Blackmore kanske? Från nästan helgonförklarad rockgitarrist till att gifta sig men en kvinna som skulle kunna vara hans dotter, samt klä sig i medeltidskläder.
Citera
2011-04-20, 01:43
Medlem
sang-reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winning
Hur vet du det (källa tack)? Eller har ni delat helrör?
Jag har kompisar som jobbar med bokningar och arrangerar spelningar. Han gick ner sig totalt efter 2005 då ingen ville ha med han att göra och hans plattor sålde 0. Det blev lite dubbelverkan eftersom han inte dök upp på spelningar, typiskt missbrukarbeteende, och då blev han iskall. Det är bara riktigt stora artister som kan hålla på och ställa in utan konsekvenser.

läser man lite mellan raderna här.

http://www.expressen.se/noje/1.12850...-aren-som-idol
Senast redigerad av sang-real 2011-04-20 kl. 01:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in