• 1
  • 2
2011-04-19, 19:19
Medlem
Hej, jag har de senaste veckorna försökt ringt ett nummer till en person jag haft ett rätt så komplicerat förhållande till för 2 år sen. Vad som händer är att det bara tutar upptaget varje gång. Det är helt tyst i några sekunder, sen börjar det med nåt litet pip sen kommer det vanliga upptaget ljudet och det står även "upptaget, försöka igen?" på min mobil. Jag har ringt till numret med dolt och utan dolt från två olika nummer men det är samma sak.

Sen tillslut började jag skicka iväg några sms från mitt kontantkort (ett nummer som hon inte känner till). Det första sms:et var väl för ca en vecka sen och har inte fått svar på dom heller. Jag noterade också att sms:en till hennes nummer togs inte betalt för, men när jag skickade till ett annat nummer som troligtvis inte längre används av någon kostade det. Innebär det då inte att den personen jag söker har kvar sitt nummer med comviq? Efterssom annars skulle jag väl ha fått betala 1kr för de sms:en också.

(forts nedan)
Citera
2011-04-19, 19:20
Medlem
Det här är väldigt viktigt för mig och jag har suttit o grubblat de senaste 2 veckorna hur det egentligen ligger till, har hon kvar numret? Varför tutar det upptaget hela tiden? Får hon mina sms?

Den absolut senaste uppdateringen jag har fått angående det här mysteriet var att jag nyss fått ett SAMTAL FRÅN DOLT NUMMER ?! Till mitt kontantkort. Och jag har inte lämnat ut det numret till NÅGON. Så vem är det som har ringt mig? Är det hon? Eller kan polisen vara inblandad i detta? Jag testade sedan att ringa från dolt till hennes nummer igen... gissa vad.. EN NY SIGNAL?! Nu är det en signal som låter mer som den när ingen har numret längre.. alltså det här är fan läskigt :S
Citera
2011-04-19, 19:39
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illusi0n
alltså det här är fan läskigt :S

Det är inte så att det är du som är lite läskig då?
Citera
2011-04-19, 19:40
Medlem
Alla upplysningar vore till stor hjälp! Ni som kan detta om mobiltelefoner? Och ni som har haft liknande erfarenheter? Varför skicka hon inget sms och frågade typ "vem?" utan istället ringde med dolt nummer?

Det här är en teori jag har (den dåliga teorin): För två år sen tog polisen hennes mobil och sökte igenom den. Dom la över hennes nummer till deras polismobil på något sätt samtidigt som hon fick ett helt nytt nummer. Sedan behåller polisen det numret i all framtid i hopp om att någon skall ringa/ smsa det numret? Sedan kollar dom upp alla nummer som försöker kontakta det här numret? Därför ringde dom upp mig? (polisen har ju också alltid dolt). Är det möjligt att det skulle kunna vara så här?
Senast redigerad av illusi0n 2011-04-19 kl. 19:47.
Citera
2011-04-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22
Det är inte så att det är du som är lite läskig då?

Nej jag är inte läskig. Det började med att jag var lite nyfiken på om hon hade kvar samma nummer, men jag hade ju förväntat mig att det antingen skulle tuta vanliga signaler, eller att någon skulle svara - antingen hon eller någon annan om hon bytt nummer. Men blev lite chockad när det ringde upptaget hela tiden.
Citera
2011-04-19, 20:04
Medlem
RockinMonsters avatar
Okej Mr Paranoia... Varför skulle polisen ta hennes telefon vänta två år på att nån skulle ringa? Är ni grovt kriminella?
Citera
2011-04-19, 20:26
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Det här är en teori jag har (den dåliga teorin): För två år sen tog polisen hennes mobil och sökte igenom den. Dom la över hennes nummer till deras polismobil på något sätt samtidigt som hon fick ett helt nytt nummer. Sedan behåller polisen det numret i all framtid i hopp om att någon skall ringa/ smsa det numret? Sedan kollar dom upp alla nummer som försöker kontakta det här numret? Därför ringde dom upp mig? (polisen har ju också alltid dolt). Är det möjligt att det skulle kunna vara så här?

Snälla snälla snälla. Driver du? Alltså vart fan är världen på väg? Bor du i en bunker? Har du tapetserat ditt rum med folie? Tror du att tjejen i mataffären är intresserad för att hon säger trevlig helg? SERIÖST. TVÅ ÅR?

Hon har bytt nummer. Och numret används inte/används till något som inte är "person-kopplat".
Citera
2011-04-19, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockinMonster
Okej Mr Paranoia... Varför skulle polisen ta hennes telefon vänta två år på att nån skulle ringa? Är ni grovt kriminella?

Ja vad jag undrar är om det är möjligt? Troligtvis inte att dom har tagit hennes telefon o hållt den i 2 år.. efterssom det förstår väl vem som helst att det inte kan vara lagligt, för det är ju hennes telefon.. men dom kan ju ha kopplat om hennes nummer på något sätt så att alla som ringer numret kopplas till polisen, där efter kollar dom upp samtalen. Kan säga att dom helt klart kan ha anledning till att göra det ja. Men om dom har gjort det måste det vara för att hon skyddat mig isf, och raderat mitt nummer och alla våra sms och samtal, så att dom helt enkelt inte kunde hitta mig.. det är ända anledningen jag kan se vrf dom skulle göra på det sättet..
Citera
2011-04-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22
Snälla snälla snälla. Driver du? Alltså vart fan är världen på väg? Bor du i en bunker? Har du tapetserat ditt rum med folie? Tror du att tjejen i mataffären är intresserad för att hon säger trevlig helg? SERIÖST. TVÅ ÅR?

Hon har bytt nummer. Och numret används inte/används till något som inte är "person-kopplat".

Vad menar du inte är personkopplat? Varför ringer det då upptaget?
Citera
2011-04-19, 20:49
Medlem
RockinMonsters avatar
Citat:
Ja vad jag undrar är om det är möjligt? Troligtvis inte att dom har tagit hennes telefon o hållt den i 2 år.. efterssom det förstår väl vem som helst att det inte kan vara lagligt, för det är ju hennes telefon.. men dom kan ju ha kopplat om hennes nummer på något sätt så att alla som ringer numret kopplas till polisen, där efter kollar dom upp samtalen. Kan säga att dom helt klart kan ha anledning till att göra det ja. Men om dom har gjort det måste det vara för att hon skyddat mig isf, och raderat mitt nummer och alla våra sms och samtal, så att dom helt enkelt inte kunde hitta mig.. det är ända anledningen jag kan se vrf dom skulle göra på det sättet..

Men va fan är hon ett hot mot rikets säkerhet eller vad är på gång egentligen? Om du seriöst tror på denna teorin så är ju hon ingen vanlig snattare precis. Sen har jag mycket svårt att tänka mig att polisen gör såna grejer. Jag tycker du ska sluta läsa på konspirationsforumet och gå ut och träffa folk eller nåt..
Citera
2011-04-19, 20:53
Medlem
Zoms avatar
Jag sa det på chatten, säger det igen här.

Du verkar oroväckande besatt av den här tjejen. Ni har inte haft kontakt på över ett år, hon ska enligt dig helt plötsligt få för sig att kontakta dig. Bara det att hon inte vill att du ska svara när hon ringer, hon ringer från dolt nummer så att du inte ska kunna ringa upp, hon svarar inte på dina SMS och blockerar dina samtal.

OM hon ville ta kontakt med dig, varför skulle hon då göra på det här viset?

Åter igen, sök hjälp omgående, för bådas skull.
Citera
2011-04-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockinMonster
Men va fan är hon ett hot mot rikets säkerhet eller vad är på gång egentligen? Om du seriöst tror på denna teorin så är ju hon ingen vanlig snattare precis. Sen har jag mycket svårt att tänka mig att polisen gör såna grejer. Jag tycker du ska sluta läsa på konspirationsforumet och gå ut och träffa folk eller nåt..

Nej absolut inte.. hon har inte gjort något olagligt alls. Det är isf jag som har gjort något olagligt, och enligt dom är det något dom ser som väldigt allvarligt fast egentligen är det rätt så patetiskt, men om hon vägrade att säga att jag gjort något så kanske dom sparade numret ifall att JAG skulle försöka kontakta henne i framtiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in