2011-04-19, 17:07
Medlem
Dalailamas avatar
Drabbades för någon timme sedan av en fruktansvärd ensidig huvudvärk. Det sticker i ena sidan av ansiktet och värker utav bara H-vete.

Någon som har koll på vad det kan vara för skit? Migrän? Har aldrig haft någonting liknande tidigare..
Citera
2011-04-19, 17:09
Medlem
Dindotters avatar
Ring sjukvårdsrådgivningen? (1177)

Och om det skulle vara migrän (som jag råkar ha) så skulle du inte ens orka sätta dig framför datorn. Jag kan inte ens resa mig från sängen eller se solljus.
Citera
2011-04-19, 17:13
Medlem
Helt klart migrän, migrän betyder nånting i stil med halva huvudet eller liknande på latin vill jag minnas. Bultar det också, mår du illa, ljud och ljuskänslig?
Citera
2011-04-19, 17:15
Medlem
Dalailamas avatar
Det bultar inte utan är en konstant värk och den sitter högst upp på huvudet ned mot ögonbrynet.
Inget känselbortfall på höger sida dock domningar och "myrstick".

EDIT: Inget illamående.
Citera
2011-04-19, 18:34
Medlem
Eliza CTs avatar
Hejsan! Jag skulle nog vilja föreslå att du ringer 1177 och hör vad dom säger.
De kan som regel ge de allra bästa råden. Ställa de allra bästa frågorna anpassade till dina problem.

Låter inte riktigt som migrän det du beskriver. Kan du ha vridit på huvudet så du ansträngt någon muskel eller nerv?
Du vet, har man ont i huvudet kan det ofta vara spänningshuvudvärk från nacken. Min tanke nu är alltså att man kan få det av vissa rörelser men att det kan vara begränsat. (man kan ju få nackspärr på så sätt)
I ditt ställe skulle jag nog ringa.
Citera
2011-04-19, 18:46
Medlem
Digums avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hortons_huvudv%C3%A4rk
Citera
2011-04-19, 18:52
Medlem
Sama-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Digum
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hortons_huvudv%C3%A4rk

Hortons är det definitivt inte, då hade TS sannerligen inte suttit vid datorn och skrivit inlägg, den saken är då klar. Som övriga sagt, ring 1177 och hör med dem, det är nog det bästa du kan göra i det här läget.
Citera
2011-04-19, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Drabbades för någon timme sedan av en fruktansvärd ensidig huvudvärk. Det sticker i ena sidan av ansiktet och värker utav bara H-vete.

Någon som har koll på vad det kan vara för skit? Migrän? Har aldrig haft någonting liknande tidigare..
Du har fått en stroke eller en TIA. Lever du än?
Citera
2011-04-19, 19:07
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styx1
Du har fått en stroke eller en TIA. Lever du än?

Det känns väl långsökt.. Dock fortfarande rejält ont. Väntar ett par timmar och ser om det lättar
Citera
2011-04-19, 22:58
Medlem
nerdrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sama-10
Hortons är det definitivt inte, då hade TS sannerligen inte suttit vid datorn och skrivit inlägg, den saken är då klar. Som övriga sagt, ring 1177 och hör med dem, det är nog det bästa du kan göra i det här läget.

Hur kan du vara så säker på det? Det kan mycket väl vara en enklare form av Hortons.

OnT: Hur är det med ögonen? Pupillförändringar, ptos eller liknande?
Citera
2011-04-20, 00:09
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdrage
Hur kan du vara så säker på det? Det kan mycket väl vara en enklare form av Hortons.

OnT: Hur är det med ögonen? Pupillförändringar, ptos eller liknande?

Inga pupillförändringar.

Min mor lider av en hjärntumör och för någon timme sedan så fick jag besked att hon har lagts in på strokekliniken efter att ha blivit blind på ett öga under en kvarts tid.

Jag väljer således att skita i detta. Om gud är så jävlig så att han ger både mor och son stroke på en och samma dag så finns det säkert någon mening med detta.
Citera
2011-09-12, 00:58
Medlem
Mathematics1s avatar
Hur gick det för TS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in