2011-04-19, 13:03
Medlem
Tjenare, tjackade ett Steelseries 6gv2 rätt nyligen. Har på senare tiden märkt att en del knappar är lite dåliga ibland. "o" t.ex. tar inte alltid när jag trycker på tangenten. Får ibland trycka ett flertal gånger för att den ska skriva. Har plockat bort tangenterna och kollat under, men ser ingenting som blockerar själva knappen. Detta händer endast på knapparna shift, O och P så det är inte alla tangenter jag pratar om. Något som har haft ett liknande problem och vet en lösning?
Citera
2011-04-19, 13:41
Medlem
Overcows avatar
Antingen är du inte van vid mekaniska tangenter eller så är det helt enkelt så att tangenten är trasig. Om så är fallet kan du alltid skicka tillbaka tangentbordet och få ett nytt.
Citera
2011-04-19, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overcow
Antingen är du inte van vid mekaniska tangenter eller så är det helt enkelt så att tangenten är trasig. Om så är fallet kan du alltid skicka tillbaka tangentbordet och få ett nytt.

Nej, det handlar inte om ovana. Får väl skicka tillbaka den då helt enkelt, tack för svar
Citera
2011-04-19, 19:20
Medlem
Gjorde en felanmälan och fick till svar att jag kunde återlämna den om jag ville men ifall de ej fann ett fel så skulle jag debiteras 250kr. Undrar om det finns något jag kan testa för att se till att det är tangentbordet det är fel på. Har testat i en annan dator men samma fel uppstod.

De skrev även att man skulle emballera paketet. Räcker det att stoppa ner en massa papper eller måste man köpa "bubbelplast"?
Citera
2011-04-19, 20:38
Moderator
Protons avatar
Windows -> Hårdvara /Mod
Citera
2011-04-20, 13:01
Medlem
Overcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rand00m
Gjorde en felanmälan och fick till svar att jag kunde återlämna den om jag ville men ifall de ej fann ett fel så skulle jag debiteras 250kr. Undrar om det finns något jag kan testa för att se till att det är tangentbordet det är fel på. Har testat i en annan dator men samma fel uppstod.

De skrev även att man skulle emballera paketet. Räcker det att stoppa ner en massa papper eller måste man köpa "bubbelplast"?

Är detta via Steelseries eller själva affären?
Citera
2011-04-20, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overcow
Är detta via Steelseries eller själva affären?

Det är via inet, alltså själva affären.
Citera
2011-04-26, 01:23
Medlem
Overcows avatar
Jag skulle annars testa att höra direkt med SS, har för mig att deras service är rätt trevlig,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in