• 1
  • 2
2011-04-19, 00:13
Medlem
Theberzerkers avatar
Hej, har nyss haft rannsakan med hund och hela kret. De hittade inget och jag vgrade pissprov s jag kte p blodprov istllet.

Jag tog 7st Iktorivil 2mg i fredags (3 dagar och 5 timmar sen fr att vara exakt. Har inte tagit ngot innan dess)
Vad tror ni, kommer jag ka dit som fan p det eller finns det en liten liten chans att jag klarar mig?

Har ven krkort som jag behver fr jobbet, s om jag ker dit fr drograttfylla, kommer dom d ta krkortet fr alltid och tvinga mig att pissa fr att f tillstnd att ta ett nytt krkort.. Eller kommer jag f behlla kortet i utbyte mot att jag fr pissa regelbundet fr att visa att jag kan hlla mig nykter. Eller tar dom krkortet i ungefr ett r och sen fr jag tillbaka det UTAN att behva ta om det frn scratch med uppkrning osv?

Vet att det r mnga frgor, men jag r otrolig tacksam ver hjlpsamma svar!

Mvh Theberz
Citera
2011-04-19, 07:12
Medlem
Theberzerkers avatar
Kan tillgga att jag sklart krde bilen nr jag blev tagen.
Citera
2011-04-19, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theberzerker
Hej, har nyss haft rannsakan med hund och hela kret. De hittade inget och jag vgrade pissprov s jag kte p blodprov istllet.

Jag tog 7st Iktorivil 2mg i fredags (3 dagar och 5 timmar sen fr att vara exakt. Har inte tagit ngot innan dess)
Vad tror ni, kommer jag ka dit som fan p det eller finns det en liten liten chans att jag klarar mig?

Har ven krkort som jag behver fr jobbet, s om jag ker dit fr drograttfylla, kommer dom d ta krkortet fr alltid och tvinga mig att pissa fr att f tillstnd att ta ett nytt krkort.. Eller kommer jag f behlla kortet i utbyte mot att jag fr pissa regelbundet fr att visa att jag kan hlla mig nykter. Eller tar dom krkortet i ungefr ett r och sen fr jag tillbaka det UTAN att behva ta om det frn scratch med uppkrning osv?

Vet att det r mnga frgor, men jag r otrolig tacksam ver hjlpsamma svar!

Mvh Theberz

Om du bara torskar p ringa s fr du behlla krkortet om du pissar i 6 mnader fr att bevisa att du inte missbrukar.

Jag r vck som fan nu, s jag kanske missfrstod texten. S det kanske finns att lsa dr. Men det jag undrar r; Vad hade de fr grund fr husrannsakan? Det r ju inte s att de p mf gr det hos folk...
Citera
2011-04-19, 21:03
Medlem
r du positiv p blodprovet ker du p drograttfylla om mngden i blodet r tillrckligt hgt. Kan tyvrr inte svara p om du r neg eller pos.
Citera
2011-04-20, 17:22
Bannlyst
Drograttfylla kan vara rtt s besvrlig. Om du blir dmd fr drograttfylla kan du f allt mellan 6 mnadersfngelse eller skyddstillsyn i ett par r.

Du fr yttra dig till transportstyrelsen om ditt behov av krkort efter det att du har blivit dmd fr drograttfylla. Behver du ditt krkort fr jobbet s kan de visa hnsyn fr det.

Blir du av med kortet 12 mnader eller mer s fr du ta om krkortet efter det att du gttt till en lkare under minst 6 mnader, med minst 4 urinprov och ett blodprov. Nr detta halvr har gtt s skriver lkaren ut ett intyg som kostar 1400kr om att du r lmplig som frare och du kan sen ska nytt krkorttillstnd sen kommer en riskutbildning i tv steg hos en trafikskola, ny uppskrivning, nytt krprov, ny halkkrning osv osvfr att behlla kortet!

Efter 6 mnader s mste du ha ett nytt papper frn din lkare att du skter dig och efter ytterliggare 12 mnader ett nytt papper igen!

S hoppas att de visar hnsyn till ditt arbete och om du blir av med kortet s hoppas det r mindre n 12 mnader fr d fr du bara tillbaks kortet, klart att du mste pissa osv under en viss tid!

Det r ett jvla skit att bli av med kortet och det kan ltt ta 6 mnader efter det att du blir dmd fr drograttfylla tills de tar ditt kort, dock kan du kra som vanligt under de mnader du vntar!

Lycka till!
Citera
2011-05-16, 17:52
Medlem
Theberzerkers avatar
Nu har provsvaren kommit:

7.6 Mikrokram Lamotrigin per gram blod (har det p recept) METOD G2

Amfetamin negativt i serum METOD 14

Opiater negativt i serum METOD 19

Kokainmetaboliter negativt i serum METOD 19

Cannabis negativt i serum METOD 19

0.02 mikrogram klonazepam per gram blod METOD G37
0.06 mikrogram 7-amino-klonazepam per gram blod METOD G37

Tror ni att halten klonazepam r stor nog att rcka fr ett tal?
Citera
2011-05-17, 17:40
Medlem
Garfi3lds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theberzerker
Nu har provsvaren kommit:

7.6 Mikrokram Lamotrigin per gram blod (har det p recept) METOD G2

Amfetamin negativt i serum METOD 14

Opiater negativt i serum METOD 19

Kokainmetaboliter negativt i serum METOD 19

Cannabis negativt i serum METOD 19

0.02 mikrogram klonazepam per gram blod METOD G37
0.06 mikrogram 7-amino-klonazepam per gram blod METOD G37

Tror ni att halten klonazepam r stor nog att rcka fr ett tal?

Det r vl noll tolerans som gller?
Citera
2011-05-18, 01:07
Medlem
glockengolds avatar
du torskar. nolltollerans som gller . s jvla drygt. ben om du haft 0.000000000 s hade du torskat. blir pissa i minst 6 mnader och kortet kanske ryker. tyvrr.
Citera
2011-05-18, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockengold
du torskar. nolltollerans som gller . s jvla drygt. ben om du haft 0.000000000 s hade du torskat. blir pissa i minst 6 mnader och kortet kanske ryker. tyvrr.

Hehe skn du r, d r jag positiv, har aldrig rrt klonazepam.
Citera
2011-05-20, 03:01
Medlem
Theberzerkers avatar
Verkar som det blir rtt ovisst om vad de anser om den lga dosen klonazepam.
Ngon som vet till 100% om hur de ser p det fr grna hjlpa till lite
Citera
2011-05-24, 14:30
Medlem
glockengolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendouz
Hehe skn du r, d r jag positiv, har aldrig rrt klonazepam.

shit, menade ju 0.00000001
Citera
2011-05-24, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockengold
shit, menade ju 0.00000001

Hehe, misstnkte nstan det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera