Citat:
Ursprungligen postat av headpiker
Hur ska du göra för att inte ha batteriet ikopplat för att ladda? Tar du ut batteriet från datorn måste du ha lite skruvmejslar och annat mojs, samt att datorn kan förstöras.
Dessutom, vilka andra sätt finns för att ladda en dator om inte vägguttaget? Du verkar vara övertydlig om att elen kommer från väggen.
OnT: Ha du i batteriet för all del. Vad har du för dator förresten? Och säg för all del inte att du har en bärbar, jag vill ha namnet på modellen.
Det är en Acer Aspire. Ta ut batteriet är inga problem, det lättar man ju lätt med händerna. Det handlar inte om att ladda, utan att använda datorn utan batteri. Som när man sitter hemma vid skrivbordet, eller dylikt.
Herrn under dig verkar förstå mig bättre, inget illa menat.
Citat:
Ursprungligen postat av ettanportion
Han vill köra sin dator inte ladda batteriet, en viss skillnad
Kör man skitdatorer som mac så,ja det stämer säkert. Riktiga bärbara kan man enkelt ta lös batteriet utan verktyg
OnT:
Har alltid hört att det är främst värme som förstör batterier i bärbara. Finns dem som lägger batteriet i kylen om dem bara kör med ström direkt från väggen. Sedan är ju antalet uppladdningar också en begränsning.
Men att köra med endast ström från väggen och ta ut batteriet helt när man är t ex hemma är helt ok eller? Det är inget som skadar datorn eller dylikt? Sitter jag ändå vid skrivbordet så är det ju onödigt att slösa på batteriet menar jag. Är ju mer när jag är ute och arbetar på andra ställen som jag lever på batteriet liksom.
Är så att jag hört att man helst ska ta ut batteriet, om man inte laddar det, när man kör el direkt. Vill veta vad proffsen säger, om det är sant eller inte och om det rekommenderas eller inte.