Citat:
Ursprungligen postat av likeabawz
Inte direkt någon som förklarar där, har redan sett den tråden. Kalla mig inte nolla ditt dumknullade encelliga djur.
Har du svårt att läsa eller vad är det frågan om? Flera beskriver känslan när de blivit knivstuckna på just den sidan.
Citat:
Fått några ordentliga hugg... Två i magen, ett i högra låret och ett i vänster arm, i armen blev det dock inte djupt.
Dem i magen kändes som... Det bara gled in, helt enkelt. Det kändes som att något brinnande gled in genom ditt kött och blod, med hullingar på som särade på varenda liten cell du har. Riktigt obehagligt, och första gången var det värsta hur "paff" man blev, man kunde liksom inte förstå vad som hände. Andra gången förstod man, och fokuserade mer på att överleva.
Inget av sticken varit vid samma tillfälle! Jag har alltså blivit knivhuggen under fyra olika tillfällen.
Låret som blev efter dem två i magen var helt annorlunda. Där kändes inte mycket, gjorde klart ont vid sticket, men efter en hårt lindad halsduk runt kändes inte mycket, kunde gå i princip normalt.
Armen var vid en parering. Höjde armen i lite fel vinkel, och mötte bladet istället för armen. Killen blev rätt förvånad och avbröt hugget mitt i, så kniven mötte benet i min arm och ut igen. Känslan; "ilande" från armbågen till handleden i skelettet. För jävligt. :P
En god vän gick under av en s.k. "pushknife". Ett stick i sidan av magen och det var över.
Gör som jag på senare tid och håll dig undan knivar. Det är aldrig kul, och har aldrig använt en kniv i självförsvar eftersom jag fått uppleva smärtan. Det är inget du vill ha.
Citat:
tyckte personligen inte att det kändes nånting ungefär som du spillt lite stearin på dig, men jag var full med adrenalin i situationen, smärtan kom dagen efter
Citat:
Har blivit knivhuggen i ryggen en gång men kände inget under tiden då jag hade för mycket adrenalin i kroppen. Efteråt så kände man så klart smärta dock var det mest för att en av lungorna kollapsa men inget jag tipsar om att testa.
Citat:
I somras tog jag emot 5 stycken knivhugg i låren och en uppsprättad hand. Det känns inte så mycket när det händer utan man känner mest chock och ett tryck. Sen svimmade jag av blodförlust. Dagen efter kände man sig stel och svälld. Det var först på tredje dagen och kommande veckorna som det smärtade ordentligt. Blev huggen av en lite mindre variant av en såndär klassisk rambokniv och ett par stick var djupare än 10 cm. Ett hade gått rakt igenom låret. Handens senor var illa tilltygade och fick opereras om två gånger. Gips i 6 veckor. Ja, och så fick jag äran att ha pisskateter. Det tog mest ont av allt.
Ska jag fortsätta citera sidan eller klarar du dig?