2011-04-18, 19:16
Medlem
Flickidols avatar
Allts. Jag r skeptisk, det r jag... Men sen brjar man ju fundera; ta tex storleken p univerum. Ofattbart stort. Om ngot sdant kan existera, Och att vi lever p en boll av sten som snurrar runt en strre brinnande boll i ett. Ja, d kanske det mesta r mjligt?!? S, skeptisk men med drren p glnt. Men har lite frgor till nn som r insatt:

1. Det hr med skyddsandar. Varfr har man dem?

2. Och om vi r sju miljarder mnniskor p jorden och alla har 1-2 andar. Vart kommer alla dessa andar. Fr betnk att vi bara var 1 miljard mnniskor p jorden fr 200 r sen. Vartifrn kommer alla "nya" andar som hela tiden behvs eftersom vi bara blir fler och fler?

3. Djuren d. Har ven dom skyddsandar, fr d blir det helt pltsligt en otrolig massa fler andar.
Insekterna d, andelsa eller vad? Och om djur/insekter icke har skyddsandar. Varfr r det s?

Helt rligt s knns det spontant att det r djuren/naturen som skulle behva dessa skyddsandar fr just skydd mot, mnniskan.
Citera
2011-04-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickidol
Allts. Jag r skeptisk, det r jag... Men sen brjar man ju fundera; ta tex storleken p univerum. Ofattbart stort. Om ngot sdant kan existera, Och att vi lever p en boll av sten som snurrar runt en strre brinnande boll i ett. Ja, d kanske det mesta r mjligt?!? S, skeptisk men med drren p glnt. Men har lite frgor till nn som r insatt:

2. Och om vi r sju miljarder mnniskor p jorden och alla har 1-2 andar. Vart kommer alla dessa andar. Fr betnk att vi bara var 1 miljard mnniskor p jorden fr 200 r sen. Vartifrn kommer alla "nya" andar som hela tiden behvs eftersom vi bara blir fler och fler?

3. Djuren d. Har ven dom skyddsandar, fr d blir det helt pltsligt en otrolig massa fler andar.
Insekterna d, andelsa eller vad? Och om djur/insekter icke har skyddsandar. Varfr r det s?

Helt rligt s knns det spontant att det r djuren/naturen som skulle behva dessa skyddsandar fr just skydd mot, mnniskan.

Oj det var mnga frgor, alla har vi var sin frlder som i sin tur har 4 frldrar, s det finns nog med skyddsandar, som i sin tur hade 8 frldrar fr att en enda ande skulle fdas. S d det fanns en miljard levande mnniskor fanns ju en massa dda ocks.

Jag vet inte om djur har skyddsandar, men tycker att de borde ha det, myggor har s korta liv s det finns liksom inget att skydda d de nd dr snart.

Skyddsandar r hr fr att skydda oss, sen har vi andevgledare som hjlper oss rtt i livet, man kan sga de r vr lrare p denna jordskola.

Min andevgledare stoppar mig att bertta ett par saker som jag tnkte bertta, s jag stoppar dr. Kanske fr han vet hur det kommer att tas emot.
Citera
2011-04-18, 20:34
Medlem
Jippa86s avatar
Skyddsnglar tror jag inte vi har. Varfr lter dom sfall en del mnniskor d i olyckor och andra katastrofer?
Citera
2011-04-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jippa86
Skyddsnglar tror jag inte vi har. Varfr lter dom sfall en del mnniskor d i olyckor och andra katastrofer?
Jo innan vi gr ner i den hr dimensionen, s bestmmer vi ett par 3, 4 utgngar, nr man kommer till en utgng kan man bestmma om man gr ver eller inte. Drfr en del personer blivit rddad till livet flera gnger. Ofta r det ngra r mellan varje utgng. Det r d tex jag som medium kan stoppa att en person dr, jag kan varna att personen inte ska ta den dr drogen, eller ka med den vita bilen. De gnger har jag sett att de har en utgng dr och kommer att d om de gr det.
Citera
2011-04-18, 21:37
Medlem
echelonxs avatar
Citat:

Skyddsandar finns fr att sttta under svra problem och i mnga fall fr att stdja andlig utveckling.

Citat:

Andar kommer frn hela universum, inte bara jorden. Alla har inte "mnniskor" som skyddsandar. Utver det finns det flera dimensioner bland annat "astrala" dimensioner dr andar kommer ifrn. Det astrala kallas ibland fr himlar. Dessa dimensioner brukar vara tidlsa. Hur vi ser de r inte riktigt hur de ser oss. Vid avancerad andlig utveckling behvs det kanske en mstare i andevrlden eller ngot liknande fr att hjlpa till.

Citat:

Bra frga. Jag vet ej helt skert men jag upplever det som att tminstone djur har det. Trd har bland annat andar. Jag tror anden r art och rasls.

Citat:

Ja, jag hller med. Men vi kommer snart g mot en transformation av hela jorden.
Senast redigerad av echelonx 2011-04-18 kl. 21:40.
Citera
2011-04-18, 21:48
Medlem
echelonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jippa86

Citat:
While much has been written about angels over the years, little is understood about them. Some people believe that angels are everywhere, running around helping people all over the place. Some believe angels are willing to communicate with us on a daily basis, much like some spirits do through channels. While its a lovely thought, I think too many spirits are classed as angels these days.

Angels and archangels are exalted spirit beings of a very high order. They are not like normal good spirits, but belong to the hierarchical spiritual structure above us. There are many levels and ranks of angels, with archangels outranking all other angels.

In essence, angels are the messengers and servants of God. They keep to themselves, have their own agendas and will only rarely interact directly with humans. When an angel appears its a visitation by an exalted messenger of God. There are always good reasons for angelic visitations. But the message may not be apparent at the time its received. Often angels will appear and seem to communicate nothing. But the visitation itself is the message. If one has been visited by angels, one has been handed a personal message from God. Angels will never just appear to say hello and catch up on idle chit-chat.

Angels have awesome powers. When angels visit they will either make themselves clearly visible to the naked eye, or make themselves clearly heard as a real voice, or both. The clarity of an angelic manifestations and communication is a good rule-of-thumb way of discerning whether angels are involved or not. If there is any doubt as to whether or not an angel is involved, then its usually not an angel but some other type of spirit being instead.

Angels have few limitations. They can travel to and manifest clearly in any dimension, including the physical dimension, with ease. Recipients do not need psychic abilities in order to see and hear angelic visitors. Their power overcomes all such human limitations.

The only limitations angels have are moral and ethical. Like most high level good spirits, they will seldom interfere with humanity. They will occasionally bring messages of hope to people in need. Even more rarely will they intervene. This does happen, but its rare. If angels do help directly, its because the person they are helping has a special destiny to fulfill. Most angelic visitations and interventions are once-in-a-lifetime occurrences.

I have sighted angels several times during high-level OBE's, and have been visited by them three times while I have been fully awake.

Everything angels do, every gesture and nuance, has symbolic meaning.

Angels do not regulate the behavior of lower spirit beings (negs) and will rarely intervene. Angels exist at higher vibrational/dimensional levels than bad spirits. One might think this is why they cannot intervene, but its not that simple. I have heard many people state this as the reason for noninterference, but angels have the power to operate in any dimensional level, high or low. They can also manifest in the physical dimension, appearing to the naked eye of non-sensitive people. They do not interfere unbidden because they are ethically bound not to.

Angels are not an exalted police force. They are messengers of God. They have awesome powers but will seldom intervene in human affairs. This may sound cruel to some people, thinking there are exalted spiritual beings capable of saving people from suffering and death. But this would take destiny out of the hands of humankind. It would grossly interfere with karma and universal law and freedom of choice.

It all comes down to a matter of perspective. If God wanted to ensure our safety from harm, He would not have created the physical dimension and placed us within it in the first place; not to mention countless incarnations here. If there is purpose to physical life, then there is purpose in living it; warts and all. And living life often involves making mistakes and suffering in order to learn life's many lessons.

Pain and suffering are great teachers. Having the freedom to suffer and learn from our own mistakes is really the only way to go. Anything else would weaken us as an evolving race of spiritual beings and cast us into mindless bondage of moderated spiritual servitude. We would become bleating, complaining sheep, forever putting our hands up and demanding angels fix what we do not like about life on Earth. But if there is anything we do not like about life, its up to us to make the sacrifices and changes that will fix it. This is spiritual freedom in the physical dimension, like it or not, wars and all.

For all the above, angels and spiritual beings will occasionally intervene unbidden under special circumstances. They will also sometimes intervene if approached in the right way. Many people use rituals and prayers and invocations to solicit the help of angels. This is best thought of as being part of the mysterious equation of life down here in the physical dimension.

In my experience, effort and faith are required to attract divine angelic attention. The old saying "God helps those who help themselves" is very true. But while great effort and faith can attract divine attention, it will not necessarily result in angelic intervention. Some of life's lessons have to be learned the hard way or they will not be learned at all.

http://www.esolibris.com/articles/an..._angels_02.php
Citera
2011-04-19, 11:13
Medlem
BadAliass avatar
Citat:
Du behver inte fundera mer, det finns inget snt.
Citera
2011-04-19, 12:06
Medlem
Bredsjo-Antes avatar
Ing en pakt med ngon demon eller annan nskvrd varelse och formuler tydligt vad du vill ha frn dennes sida. Du br studera den du vljer noggrant s du vet vad du ger dig in p, drefter utfr ritualen enligt konstens alla regler. Drefter r det bara att invnta nskvrda resultat, sedan kan du reflektera ver huruvida det r bluff och bg eller om det finns ngon sanning i det.

En simpel vgvisare; http://www.youtube.com/watch?v=WTWPs...eature=related
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in