Citat:
Ursprungligen postat av Flickidol
Allts. Jag r skeptisk, det r jag... Men sen brjar man ju fundera; ta tex storleken p univerum. Ofattbart stort. Om ngot sdant kan existera, Och att vi lever p en boll av sten som snurrar runt en strre brinnande boll i ett. Ja, d kanske det mesta r mjligt?!? S, skeptisk men med drren p glnt. Men har lite frgor till nn som r insatt:
1. Det hr med skyddsandar. Varfr har man dem?
Skyddsandar finns fr att sttta under svra problem och i mnga fall fr att stdja andlig utveckling.
Citat:
2. Och om vi r sju miljarder mnniskor p jorden och alla har 1-2 andar. Vart kommer alla dessa andar. Fr betnk att vi bara var 1 miljard mnniskor p jorden fr 200 r sen. Vartifrn kommer alla "nya" andar som hela tiden behvs eftersom vi bara blir fler och fler?
Andar kommer frn hela universum, inte bara jorden. Alla har inte "mnniskor" som skyddsandar. Utver det finns det flera dimensioner bland annat "astrala" dimensioner dr andar kommer ifrn. Det astrala kallas ibland fr himlar. Dessa dimensioner brukar vara tidlsa. Hur vi ser de r inte riktigt hur de ser oss. Vid avancerad andlig utveckling behvs det kanske en mstare i andevrlden eller ngot liknande fr att hjlpa till.
Citat:
3. Djuren d. Har ven dom skyddsandar, fr d blir det helt pltsligt en otrolig massa fler andar.
Insekterna d, andelsa eller vad? Och om djur/insekter icke har skyddsandar. Varfr r det s?
Bra frga. Jag vet ej helt skert men jag upplever det som att tminstone djur har det. Trd har bland annat andar. Jag tror anden r art och rasls.
Citat:
Helt rligt s knns det spontant att det r djuren/naturen som skulle behva dessa skyddsandar fr just skydd mot, mnniskan.
Ja, jag hller med. Men vi kommer snart g mot en transformation av hela jorden.