2011-04-18, 17:22
Medlem
Meloners avatar
Sen två dagar tillbaka har min trogna laptop börjat bråka. Från att kunnat köra spel som Starcraft 2 utan några problem alls med låg grafik till... Ja, massa problem. Till en början går allting bra men några minuter in i spelet börjar det lagga mer och mer och till slut är jag nere på ca 2 fps. Datorn är nu otroligt varm och fläkten jobbar på för fullt. Tillslut stänger datorn av sig.

Jag har öppnat den och alla fläktar går, inge damm att tala om heller så det leder mig till att detta är helt enkelt ett mjukvarufel. Kan ett virus orsaka detta?
Även när jag bara surfar runt är datorn uppemot 60-70 grader varmt enligt speedfan.
Citera
2011-04-18, 17:38
Bannlyst
Har du fläkten under din bärbara dator? Se då till att ha något stöd under datorn som gör att fläkten inte skyms. Det är samma princip som när du sätter handen för en hårtork - den stängs av.
Citera
2011-04-18, 17:40
Medlem
refrs avatar
Kan rekommendera dig att kolla efter en kylplatta, gärna med fläktar att ha under datorn för runt 300:-
Citera
2011-04-18, 18:02
Medlem
Hade exakt samma problem. Jag tänkte aldrig på en kylplatta iförsig, men köpte som gummifötter man kunde sätta på alla hörn, så den lyftes upp ett par centimeter. Det blev en otrolig skillnad!
Citera
2011-04-18, 19:00
Medlem
Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1st
Har du fläkten under din bärbara dator? Se då till att ha något stöd under datorn som gör att fläkten inte skyms. Det är samma princip som när du sätter handen för en hårtork - den stängs av.
Jo det har jag gjort. Inget är ivägen för luftintaget.

Citat:
Ursprungligen postat av refr
Kan rekommendera dig att kolla efter en kylplatta, gärna med fläktar att ha under datorn för runt 300:-
Det skulle troligen lösa problemet men detta problem att den överhettas kom ganska nyligen och har inte varit så förut så det borde ju gå att fixa. Sen är det också en laptop och jag skulle vilja kunna använda den utan att behöva bära med mig en kylplatta.
Blir väl säkert en tillfällig lösning till problemet men jag vill fixa datorn
Citera
2011-06-22, 17:09
Har också fått samma problem, förut kunde jag spela assasins creed brotherhood, nu kan jag inte ens se att flashklipp ifrån en p-rulle utan att de överhettas och stängs av.
Vad fan ska man göra? Sjuka är att fläkten verkar gå igång först vid 90 grader, så oftast stänger speedfan av datorn pga maxtempt grejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in