2004-09-27, 14:40
Medlem
ericfjortondes avatar
Kanske någon av er har sett MC-filmen The Losers från 1970?

Den handlar om ett MC-gäng som får i uppdrag att anfalla en vietnamesisk by med motorcyklar utrustade med k-pistar! Och - det bästa - filmen är inte en satir!! Massvis med slowmotionvåld - lite kärlek - en massa braj och en jävligt häftig scen när en fet MC-kille får ett knytnävslag i magen samtidigt som han dricker öl och därmed spyr upp hela skiten (i slowmotion förstås!).

I huvudrollen ser man William Smith (Falconetti). Den fanns att hyra i videofilmernas ungdom.

I en scen ur "Pulp Fiction" sitter dom och tittar på en film på TV - det är just "The Losers".

Jag älskar sådana här sleasiga filmer. Inga pretentioner. Underhållningsvåld för sakens skull.

Det görs inga sådana här filmer idag.
Citera
2004-09-27, 14:49
Bannlyst
Nostalgi på hög nivå!! Dom monterade vapen på bågarna och rensade vietnamesiska byar på fiender. Den skulle man verkligen vilja ha tag igen.
The Retrivers är ju också en höjdarruklle från samma epok. Oförglömlig inledning på filmen när en livvakt möter en häcksax..
Citera
2004-09-27, 14:52
Medlem
ericfjortondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Nostalgi på hög nivå!! Dom monterade vapen på bågarna och rensade vietnamesiska byar på fiender. Den skulle man verkligen vilja ha tag igen.
The Retrivers är ju också en höjdarruklle från samma epok. Oförglömlig inledning på filmen när en livvakt möter en häcksax..

Ja Retrievers var också en av videovåldsrullarna. Inte samma nostalgivärde kanske eftersom den var i princip ny när den släpptes på video och hade väl inte samma charm....men häcksaxen minns man ju !!
Citera
2004-09-27, 15:01
Medlem
pentrys avatar
Just det ja. Biker-rullar från 60- och 70-talet är lite av en favvo-genre för mej. Har lyckats samla på mej ett gäng under åren. The Losers har ju tveklöst en skön tvist iochmed att man är i Vietnam och härjar. Rekommenderar även "The Wild Angels" med Peter Fonda och Nancy Sinatra. Min absoluta favorit inom genren. Även Jack Nicholson i två biker-rullar innan han var med i "Easy Riders", nämligen "Hell´s Angels on Wheels" samt "Rebel Rousers". Den nyss avlidne Russ Meyers "Motorpsycho" är också en höjdare. Kvinnliga laglösa? Den ultrafräcka "Mini-Skirt Mob" samt "She-Devils on Wheels" om man vill se kvinnor supa, slåss och leva rövare som en hel hell-angels snubbe.

Ohh, det finns många fler. Får nog kolla igenom videohyllan.....
Citera
2004-09-27, 15:02
Medlem
ericfjortondes avatar
The Losers har mig veterligen aldrig sänds på någon av våra TV-kanaler.

Den distribuerades av Europa Film och det verkar som om många av det bolagets filmer är svåra idag (Alligator, Timmen noll, Spökskeppet, Flygnivå 450, Cabo Blanco, Kentucky fried movie, Dödens käftar, 7 vilda män, Den sista vågen, Järnringen, De vilda gässen, Hämndens ögon, Boys in company C, Lyftet, Det gyllene mötet, Helvetestrippen, De sista kannibalerna etc etc...)
Citera
2004-09-27, 15:07
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericfjortonde
The Losers har mig veterligen aldrig sänds på någon av våra TV-kanaler.

Den distribuerades av Europa Film och det verkar som om många av det bolagets filmer är svåra idag (Alligator, Timmen noll, Spökskeppet, Flygnivå 450, Cabo Blanco, Kentucky fried movie, Dödens käftar, 7 vilda män, Den sista vågen, Järnringen, De vilda gässen, Hämndens ögon, Boys in company C, Lyftet, Det gyllene mötet, Helvetestrippen, De sista kannibalerna etc etc...)

Ingen aning om den visats. Kanal 5 hade för många år sedan den goda smaken att visa mängder av diverse äldre kultrullar med skräpfilmsfantasten Ronny Svensson i spetsen. Om den någonsin eventuellt visats skulle det troligtvis ha varit på denna kanal.
Citera
2004-09-27, 19:43
Medlem
mike muhs avatar
aaaa, visst minns man The Loosers. Det var ju videos guld alder med stora, topp laddade video apparater med knappar stora som tegelstenar och fjarrkontrol med sladd. Det var tider det.

Var det inte i The Loosers dar var en mysig karleks scen med en asiatisk donna som preppat musen med rakblad och biker snubben fick sig en ofrivillig kons modifiering?

Underbar kult rulle ar det i alla fall.
Citera
2004-09-27, 21:30
Medlem
Ralfons avatar
Låter onekligen som en intressant film....

Vilken scen i Pulp Fiction är det..?
Citera
2004-09-28, 00:01
Medlem
ericfjortondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mike muh

Var det inte i The Loosers dar var en mysig karleks scen med en asiatisk donna som preppat musen med rakblad och biker snubben fick sig en ofrivillig kons modifiering?

.

Nej...men jag känner igen den scenen...är du säker på att det var en biker-film?
Citera
2004-09-28, 00:50
Medlem
mike muhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericfjortonde
Nej...men jag känner igen den scenen...är du säker på att det var en biker-film?

Jag kan ha misstagit mig men jag har nagonstans for mig att den scenen var i The Loosers.

Ang. Biker filmer sa kommer jag ihag den forsta video rullen som farsan drog hem fran gammla Hyr och Hapna i Malmo var "Kalla Killar pa Heta Bagar".

Nostalgi, nostalgi.
Citera
2004-09-28, 02:14
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfon
Låter onekligen som en intressant film....

Vilken scen i Pulp Fiction är det..?

Det är scenen där Willis vaknar upp ur en mardröm och filmen är på tv, i hotelrummet med sin brud.

http://www.imdb.com/title/tt0066126/combined Nam's Angels är filmens originaltitel.
Citera
2004-09-28, 08:41
Medlem
ericfjortondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mike muh

Ang. Biker filmer sa kommer jag ihag den forsta video rullen som farsan drog hem fran gammla Hyr och Hapna i Malmo var "Kalla Killar pa Heta Bagar".

Nostalgi, nostalgi.

Om den hette "Iskalla typer på heta bågar" så är det en riktig kultfilm. Ett hett samlarobjekt idag bland de som samlar på gamla ex-rentals.

En italiensk rulle från 1976 av Ruggero Deodato. Orignialversionen är 1:40:00 lång men den nedklippta versionen som gick på svenska biografer var bara 1:23:52. Det var Hemvideo som distibuerade den på video i Sverige och jag tror att det var samma version som gick på bio.

Regissören fortsatte sedan sin karriär genom att spela in den ökända "Cannibal Holocaust"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in