2004-09-28, 17:48
Medlem
mike muhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericfjortonde
"Iskalla typer på heta bågar"

Sa hette den
Citera
2004-09-28, 18:14
Medlem
scratchys avatar
Jag kommer direkt att tänka på en australisk film, Stone tror jag den hette. Den var skön. Gravediggers hette gänget, och de åkte inte på choppers som brukligt utan på japanska streethojar.

http://www.videovista.net/reviews/april04/stone.html

lIntressant förresten att den anses vara nån slags föregångare till Mad Max-filmerna.
Citera
2004-09-28, 19:05
Medlem
ericfjortondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scratchy
Jag kommer direkt att tänka på en australisk film, Stone tror jag den hette. Den var skön. Gravediggers hette gänget, och de åkte inte på choppers som brukligt utan på japanska streethojar.

lIntressant förresten att den anses vara nån slags föregångare till Mad Max-filmerna.

Stone...det var ett bra tag sedan man såg den nu. Det märkliga med den filmen var att huvudrollsinnehavaren (Ken Shorter) var filmens sämsta skådis.
Annars var det en ganska trevlig, lagom sleasig, rulle. Den filmen var också ett tidigt släpp på VTC (bolaget som hade de flesta skandalrullarna i början).

Jag minns särskilt inledningen när någon spänner en ståltråd över vägbanan så att en biker tappar huvudet.
Citera
2004-09-28, 19:10
Bannlyst
Stone har jag på orginalkasett. Dessutom ett gäng med krigsfilmer inspelade i Italien tror jag, men dubbade till engelska. Fem från helvetet osv.
Dags att plocka fram dem igen för lite skön nostalgi.
Citera
2004-09-29, 01:40
Medlem
mike muhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scratchy

Australiska satanist knuttar, hur kan man misslyckas.
Stone ar ett masterverk!
Citera
2004-09-29, 01:51
Bannlyst
Werewolves on Wheels är en annan klassisker med bikers, sataniska sekter och varulvar i en ohelig blandning. Riktigt sleazy och underhållande vill jag minnas.
Citera
2004-09-29, 18:38
Medlem
mike muhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktmask
Werewolves on Wheels är en annan klassisker med bikers, sataniska sekter och varulvar i en ohelig blandning. Riktigt sleazy och underhållande vill jag minnas.

Ar dar inte en Troma film som heter Zombie chicks on wheels eller nagot sadant?
Citera
2004-09-30, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mike muh
Ar dar inte en Troma film som heter Zombie chicks on wheels eller nagot sadant?
Chopper Chicks in Zombie Town
Citera
2004-10-01, 18:28
Medlem
mike muhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktmask
Chopper Chicks in Zombie Town

Tackar.
Citera
  • 1
  • 2