2011-04-18, 14:53
Medlem
Lazeeboys avatar
Har precis blivit inskriven p Arbetsfrmedlingen. Fick med mig en bunt papper dr ifrn, med bland annat Arbetsgivarintyg, ifrn mina anstllningar de senaste 12 mnaderna.

r det ngon som har koll p hur pass noga Arbetsfrmedlingen kollar upp sdant?

Tnkte om man kanske sjlv kunde fylla i, s slipper man springa till sina frra arbetsgivare osv.
Citera
2011-04-19, 19:47
Medlem
Du borde redan ha ftt arbetsgivarintyg frn dina arbetsgivare. Arbetsgivaren r skyldig, enligt lag, att utge ett sdant intyg vid avslut av anstllning.

Har du av ngon anledning inte ftt det tycker jag definitivt att du ska g till din arbetsgivare och skaffa dem, s du har intyg p att du jobbat dr. Det kan vara bra att ha av mnga skl!
Citera
2011-04-20, 08:59
Medlem
jimguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Har precis blivit inskriven p Arbetsfrmedlingen. Fick med mig en bunt papper dr ifrn, med bland annat Arbetsgivarintyg, ifrn mina anstllningar de senaste 12 mnaderna.

r det ngon som har koll p hur pass noga Arbetsfrmedlingen kollar upp sdant?

Tnkte om man kanske sjlv kunde fylla i, s slipper man springa till sina frra arbetsgivare osv.

ven om Arvbetsfrmedlingen inte krver att f se intygen s r framtida arbetsgivare troligtvis intresserade att titta p dom. Du ska absolut kontakta dina gamla arbetsgivare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in