2011-04-18, 14:44
Medlem
Polarlights avatar
Jag håller på att bli galen. Min förra gamla hårddisk gick sönder och var nu in och köpte en SATA-disk. Bootar datorn med hjälp av Windows 7 skivan och ska starta installationen.

När jag ska välja plats för att installera Windows kommer hårddisken upp med namnet: Disk0 Partition 1 men när jag ska trycka på nästa kommer följande text upp:

"Installationsprogramet kunde inte skapa en ny systempartition eller hitta en befintlig systempatation"

Hur går man vidare?
Citera
2011-04-18, 14:46
Medlem
GL-terrors avatar
Testa och ta avancerat under installationen och välj formatera disken, sen fortsätt med installationen!
Citera
2011-04-18, 14:50
Medlem
Polarlights avatar
Har redan gjort det... samma fel.
Citera
2011-04-18, 14:59
Medlem
GL-terrors avatar
Posta på deras forum och be om hjälp http://alltomxp.se/windows-7.html
Citera
2011-04-18, 15:07
Medlem
ScoothaBrothaas avatar
Annars kanske göra en Rebot i bios kan hjälpa.. Jag satt också och pillade med det där i en evighet.
eller byt plats på diskarna, sätt disk 1 i tvåan.
Citera
2011-04-18, 15:15
Medlem
FrankBooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScoothaBrothaa
Annars kanske göra en Rebot i bios kan hjälpa.. Jag satt också och pillade med det där i en evighet.
eller byt plats på diskarna, sätt disk 1 i tvåan.

Jag vet inte om jag skulle testa det där med att sätta den i 2:an, låter ont

I regel så brukar brukar SATA diskerna sköta det där så bra själv, frågan är någe vad han har haft på disken innan t ex. Linux eller dyl. och då kan det krävas lite mer arbete innan han formaterar
Citera
2011-04-18, 15:24
Medlem
ScoothaBrothaas avatar
Hehhe ta det inte bokstavligen,
jag tycker det är värt att testa speciellt om han inte vet vad han ska göra för att lösa problemet.
Sen tycker jag också att en omformatering kan hjälpa.
Lycka till
Citera
2011-04-18, 15:32
Medlem
Polarlights avatar
Jag gick in i BIOS och gjorde en återställning... Nu helt plötsligt hittar den inte ens disken vid uppstarten

Har bara 1 disk i datorn så spelar nog ingen roll om jag har den i kontakt 1 eller 2.

Ger snart upp och försöker få tag på en gammal hederlig IDE... de funkade i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in