• 1
  • 2
2011-04-18, 11:38
Medlem
simulcras avatar
Hejsan, jag har fått tag på 54 mg:are concerta och jag undrar om det är värt att ta det.

Upplever man nån sorts lyckokänslor? Har hört att euforin inte är alls samma som på tjack.

Ska jag äta eller snorta? Vet att man ska skära bort skalet och ta bort den grå tredjedelen av pillret som har en bromsande effekt, men går det mycket snabbare att känna något om man snortar? Och känner man mer då?

Kommer jag få nån typ av AT imorgon om jag snortar i mig en tablett idag? Hur kommer det i så fall kännas? Är ruset värt den eventuella ATn?

Och en sista fråga. Är det nice att röka samtidigt eller ger det en bromsande effekt eftersom concerta, som jag fårstått, är mer uppåt?
Citera
2011-04-18, 11:46
Medlem
algerluktarosts avatar
Dubbelpost

Dubbelpost"
Senast redigerad av algerluktarost 2011-04-18 kl. 11:49. Anledning: Dubbelpost
Citera
2011-04-18, 11:48
Medlem
algerluktarosts avatar
Skala bort skalet, klipp bort den bruna delen och släng åt helvete sedan tar du den vita delen utav din 54 tab och krossar den i en mortel tex,

så skulle jag gjort då jag får en AT direkt ifrån helvetet när jag äter dom hela

Effekterna på mig är att jag får ett gött välmående med en jäkla självkänsla
sen är det ju ganska kul att totalt snöa in på ett ämne
Citera
2011-04-18, 11:51
Medlem
simulcras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algerluktarost
Skala bort skalet, klipp bort den bruna delen och släng åt helvete sedan tar du den vita delen utav din 54 tab och krossar den i en mortel tex,

så skulle jag gjort då jag får en AT direkt ifrån helvetet när jag äter dom hela

Okej soft, tack Om jag krossar det så, hur mycket ska jag snorta åt gången och med hur stora mellanrum? Räcker det med att krossa en (eller ska jag ta två?) tablett och snorta den i två omgångar typ? (Har ingen erfarenhet av någon typ av uppåtdrog sen innan, ingen tolerans etc)
Citera
2011-04-18, 11:58
Medlem
algerluktarosts avatar
Beror ju på hur högt du vill komma men jag skulle nog säga drygt 100 mg dvs 2 tabletter,
Sen fyller du på hur du känner ta en normal lina vänta 10 minuter titta om/hur du känner dig och fortsätt så fungerade bra för mig ibörjan.

Glatt knarkande
Citera
2011-04-18, 12:02
Bannlyst
Citat:

Det verkar ju bara krångligt och göra så.. Jag svalde dom alltid hela typ 200 mg och blev påtänd en hel dag... De flesta väljer att tugga sönder dem men jag förstår inte vitsen med det eftersom ruset inte håller i sig lika länge upplever jag det som iaf-
Citera
2011-04-18, 12:07
Medlem
algerluktarosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrasigPundare
Det verkar ju bara krångligt och göra så.. Jag svalde dom alltid hela typ 200 mg och blev påtänd en hel dag... De flesta väljer att tugga sönder dem men jag förstår inte vitsen med det eftersom ruset inte håller i sig lika länge upplever jag det som iaf-

Jo men utav egna erfarenheter så tycker jag att ruset går upp&ner under dagen ( jag själv får inget välbehag utan bara ont i magen/trött o jävlig om jag käkar/tuggar dom
Citera
2011-04-18, 12:10
Bannlyst
Citat:
Jo men utav egna erfarenheter så tycker jag att ruset går upp&ner under dagen ( jag själv får inget välbehag utan bara ont i magen/trött o jävlig om jag käkar/tuggar dom

Ja det är därför jag sväljer dom hela-
Citera
2011-04-18, 12:15
Medlem
simulcras avatar
Citat:
Beror ju på hur högt du vill komma men jag skulle nog säga drygt 100 mg dvs 2 tabletter,
Sen fyller du på hur du känner ta en normal lina vänta 10 minuter titta om/hur du känner dig och fortsätt så fungerade bra för mig ibörjan.

Glatt knarkande

Okej, men jag undrar fortfarande hur mycket man ska snorta per omgång. Hälften av de två tabletterna? Allts 54 mg på en gång? Eller ska man dela upp det i mindre omgångar?

Jag har hackat ner 54 mg nu, ska jag snorta allt på en gång?
Citera
2011-04-18, 12:20
Medlem
algerluktarosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simulcra
Okej, men jag undrar fortfarande hur mycket man ska snorta per omgång. Hälften av de två tabletterna? Allts 54 mg på en gång? Eller ska man dela upp det i mindre omgångar?

Jag har hackat ner 54 mg nu, ska jag snorta allt på en gång?

Dela upp det i 4 linor så drar du 2 nu så väntar du några minuter och så fyller du på tills du är nöjd och fortsätter så tills du känner att det räcker,
svårt att säga hur mycket du behöver/ska ta då alla tål olika
men man brukar snitta på 80-100 mg om jag minns rätt utan nå tolerans"
Citera
2011-04-18, 12:21
Medlem
joncas avatar
fungerar concerta så fort om man snortar?
Citera
2011-04-18, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonca
fungerar concerta så fort om man snortar?

Fattar inte vrf man ska snorta. Går minst lika bra att svälja dom, blir bara massa krångel och skala av skal osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in