2011-04-18, 09:09
Medlem
Har googlat och letat men hittar inte det jag söker. Enklast vore ju (och ska göras) att ta kontakt med flera stenläggare/firmor om prisuppgift.. meen jag vill ha lite kött på benen och råd vad jag ska tänka på och ungefärlig kostnad.

Har i nuläget äldre asfalt på garageuppfarten, alternativet är att lägga nytt asfalt eller marksten.
Det lutar mer åt marksten.

Osäker hur många kvm det handlar om, cirkus 50kvm skulle jag tro. Finns plats för två bilar
v70 och en c30.

Någon som har gjort liknande arbete här och som har ett hum vad det kan kosta?
Vad jag vet så har man inte rätt till ROT avdrag... (ev svart arbete är aktuellt dock ej av polacker och liknande)
Citera
2011-04-18, 09:14
Medlem
behöver man söka om bygglov?

bor i ett sk "kedjehus",
Citera
2011-04-18, 09:31
Medlem
MrBONGs avatar
Ring och fråga något företag eller kolla annonser i tidningar.
Dom kommer nog komma och kolla på jobbet innan dom kan säga ett pris..
Senast redigerad av MrBONG 2011-04-18 kl. 09:37.
Citera
2011-04-19, 08:23
Medlem
Salomon-Ellas avatar
Förutsatt att det inte behövs grävas ur och förstärkas med bärlager kan du räkna med 500-600 kr per m2. Då är det räknat med tumlade eller släta betongstenar i standardutförande. Tillkommer ev kostnad för transport omhändetagande av den gamla asfalten. Allt utfört av svensk firma med kvitto. Söker du ett lågprisalternativ, anlita ett irländskt företag för asfaltsläggning eller polskt för stenen. Absolut kvittofritt och garantin upphör när de lämnar din fastighet med pengarna i näven
Citera
2011-04-19, 08:34
Moderator
v50s avatar
Har du tur kanske detta jobb går att göra rot-avdrag för, då får du göra skatteavdrag för halva arbetskostnaden, dock ej för materialet.
Citera
2011-04-19, 17:41
Medlem
Salomon-Ellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Har du tur kanske detta jobb går att göra rot-avdrag för, då får du göra skatteavdrag för halva arbetskostnaden, dock ej för materialet.

Du kan inte få ROTavdraget på markjobb liknande detta. Undantagen är återställande av asfalt stenläggning efter dränering av husgrund eller vid reperation av vatten avloppsledningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in