2004-09-28, 14:58
Medlem
herr_jesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
Jag jobbade där i somras. Det du säger känns väldigt främmande för mig faktiskt. Hela det gamla mentalsjukhuset är numer ombyggt till omvårdnadslokaler, gymnasieskola, kontor och ett callcenter (SoftCom). De delar av kulvertarna där det är meningen att folk ska ha tillgång till är kanske inte världens mysigaste plats, men det enda hemska är den instängda luften och den dåliga belysningen.

Jag hade nycklar till de lite mer avskilda ställena, så jag kan kulvertsystemet som min egen ficka. Några slemmiga gångar har jag aldrig stött på, möjligtvis ostädade. Målningar finns det en del där nere. Många av dem är gjorda av esteterna på gymnasieskolan, men en del är gjorda av patienter.

De där cellerna du pratar om, vart skulle de finnas? Jag har svårt att tänka mig att de finns kvar, eftersom det mest är tomma förråd och soprum kvar där nere nu.

För den som är intresserad att ta sig en titt där nere så är det inga problem. Huvuddelen är öppen och upplyst, men det finns inget att se där om man inte har nycklar till de låsta dörrarna.

Thomas Quick har mig veterligen aldrig varit i Bollnäs längre perioder (han blev dock gripen där efter sin senaste rymning). Satt inte han på någon rättspsykiatrisk anstalt?

Kommer ej ihåg husnumret på det huset där cellerna fanns, men det ligger längst upp mot skogen, bredvid datorteket. Detta var för många år sedan och jag vet att det är ombyggt där nu.
Citera
2004-09-28, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrilL
är inte finnboda varvet helt rivet nu? var där i försommarn nångång, då var en del rivet. men ballt där iaf

nope. stora delar är rivna men viss struktur står kvar.
Citera
2004-09-28, 16:16
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr_jesus
Kommer ej ihåg husnumret på det huset där cellerna fanns, men det ligger längst upp mot skogen, bredvid datorteket. Detta var för många år sedan och jag vet att det är ombyggt där nu.

Okej, det är antagligen delen som är ombyggd till omvårdnadscenter. Förr i tiden hade sjukhuset de allra sjukaste patienterna där, schizofrena och andra som kunde bli våldsamma. Kulverten är låst och väldigt ostädad, och om ingen har lämnat en dörr öppen ska det inte gå att ta sig in dit. Det är möjligt att det finns celler kvar där, men jag hoppas att de dörrarna är låsta.
Citera
2004-09-30, 15:28
Medlem
keffemil_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughneck
ja har en massa kort liggandes från sätersfassta nedlaggda mentalsjukhuset i säter.. och lite kort från det feeeta övergivna sjukhuset/flyktingförlägning i hedemora vi brukade vara där å spela paintball .. om nån är intresserad kan ja slänga upp dem på en sida..

Lägg upp dom!
Citera
2004-09-30, 16:53
Medlem
roughneck, jag har ställe att slänga upp dom på, kan fixa konto åt dig.. det är ett galleri.
Citera
2004-10-25, 23:05
Bannlyst
http://194.17.46.249/svinfestII\KORT...\solbacken.htm

där har ni några bilder från solbacken å från gamla fassta paveljongen i säter

inte så många men alltid nått kan åka å fota lite mer på fassta med i solbacken har dom satt upp övervaknings kameror å larm + vakt hundar ..
Citera
2004-10-25, 23:32
Medlem
ninna_xs avatar
Gör om länken, det är inga backslash i webblänkar.
Citera
2004-10-25, 23:46
Bannlyst
funkar änndå för mig .. men men

http://194.17.46.249/svinfestII/KORT.../solbacken.htm
Citera
2004-10-25, 23:50
Medlem
ninna_xs avatar
Det är nog bara för att du har bilderna lokalt hos dig. På det vida nätet funkar de inte.
Citera
2004-10-25, 23:51
Bannlyst
ok aja men nu funkar det
Citera
2004-10-26, 15:55
Medlem
keffemil_s avatar
Citat:
http://194.17.46.249/svinfestII/KORT.../solbacken.htm

Nice!
Citera
2004-10-26, 15:58
Medlem
keffemil_s avatar
Citat:
http://194.17.46.249/svinfestII\KORT...\solbacken.htm

där har ni några bilder från solbacken å från gamla fassta paveljongen i säter

inte så många men alltid nått kan åka å fota lite mer på fassta med i solbacken har dom satt upp övervaknings kameror å larm + vakt hundar ..

Vet du vart kamerorna sitter? Vad är det för larm? Det ser ju helt öppet ut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in