2011-04-17, 21:18
Medlem
Hejsan, Jag undrar varför det går så sakta att ladda ner apps när jag är uppkopplad på wifi hemma,
den laddar 150 kb / sek men jag har 100 mbits bredband. Det borde väl gå betydligt snabbare?
Vad ska jag göra för att få det att gå snabbare?
Citera
2011-04-17, 21:22
Medlem
Deometrics avatar
Det är ju trots allt en telefon. Det beror nog på varifrån du laddar ner och annat. Installous har väldigt varierande nedladdningshastigheter.
Citera
2011-04-17, 21:23
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermannen89
Hejsan, Jag undrar varför det går så sakta att ladda ner apps när jag är uppkopplad på wifi hemma,
den laddar 150 kb / sek men jag har 100 mbits bredband. Det borde väl gå betydligt snabbare?
Vad ska jag göra för att få det att gå snabbare?
Först så är det skillnad på kilobyte och megabit. För det andra så beror det på källan du laddar ifrån. Eftersom du kan se hastigheten antar jag att du använder dig av installous?
Citera
2011-04-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trupert
Först så är det skillnad på kilobyte och megabit. För det andra så beror det på källan du laddar ifrån. Eftersom du kan se hastigheten antar jag att du använder dig av installous?

precis håller på o få ner en navigator på 1.8 gb, det tar alltså 4 timmar, tyckte bara det var lite konstigt när man har 100 mbits bredband...
Citera
2011-04-17, 22:00
Medlem
sarekfbs avatar
1.8 GB är trots allt en storlek som är hyffsat tung för en mobiltelefon och det får då ta sin tid, dock bör det inte sega när du laddar ner en vanlig app.
Men det har ju även en stor betydelse när de gäller att välja seeders.
- mediafire funkar snabbast och bäst för mig och är minst problematisk.
Citera
2011-04-17, 23:37
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermannen89
precis håller på o få ner en navigator på 1.8 gb, det tar alltså 4 timmar, tyckte bara det var lite konstigt när man har 100 mbits bredband...
Ladda ner på datorn och flytta över den med itunes istället?

Citat:
Ursprungligen postat av sarekfb
1.8 GB är trots allt en storlek som är hyffsat tung för en mobiltelefon och det får då ta sin tid, dock bör det inte sega när du laddar ner en vanlig app.
Men det har ju även en stor betydelse när de gäller att välja seeders.
- mediafire funkar snabbast och bäst för mig och är minst problematisk.
Varför skulle den vara "tyngre" för en mobiltelefon för att den är på 1.8gb?
Citera
2011-05-25, 06:09
Medlem
Gladiators avatar
Hade också samma problem. Till och från kanske jag ska säga, för vid vissa tillfällen kom jag upp i riktigt bra hastigheter. Men det gick alldeles för mycket upp och ner för att det skulle vara acceptabelt. Fick sedan tips på ett annat forum att det kan bero på DNS. Jag bytte då till Google DNS (8.8.8.8,*8.8.4.4) och det blev en enorm skillnad! Sedan dess kör jag med Google DNS och ibland byter jag till Open DNS (208.67.222.222, 208.67.220.220). Open DNS funkar också bra men för mig har det inte varit lika stabilt som Googles.
Citera
2011-06-15, 22:38
Medlem
xallos avatar
Bumpar lite här.
Jag har samma problem, ligger på mellan 20-35KB med wifi och dryga 150KB när jag kör 3g, har även prövat att byta dns till Googles men det hjälper inte. Har även provat att tanka samma fil från olika källor men problemet kvarstår.

Några nya tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in