2011-04-17, 15:22
Medlem
Moffins avatar
Hej

Tänkte att detta passade här då det handlar om installationsproblem och inte spelet i sig.

Det är så att jag försöker installera Heroes 3, jag har orginalcd men får då upp detta när jag kör installationen:

"An error occurred during the move data process: -106

Component: Sound
File group: Mp3
File: Campainmusic01.mp3"

Så avslutar den automatiskt installationen. Jag laddade då ner spelet genom torrent istället och kunde installera det, men när jag startar det så minimerar spelet och det går ändå inte att köra (körde exe i kompabilitetsläge för win98)

Kan någon hjälpa mig med hur jag ska få detta att funka? Helst med orginalcd men annat går också bra. Blev så sugen på att spela
Citera
2011-04-17, 16:01
Medlem
qrizzes avatar
Det kan vara så illa att spelet inte fungerar med nyare versioner av Windows. Fast man kör kompabilitetsläget.

ev. kanske skulle vara att dra upp en Virtuell Maskin med Windows 98 och sedan spela spelet på den.
Citera
2011-04-17, 17:05
Medlem
krutkurts avatar
Jag spelar det på Vista 32 Home Premium Edition på min laptop utan problem, eller det krashar kanske en gång i timmen men med autosave är det lugnt.
Citera
2011-04-17, 17:14
Medlem
Moffins avatar
Jag löste det själv faktiskt. Bytte kompabilitet från win98 till XP och då gick det.

Känns ju väldigt märkligt eftersom spelet från början inte var kompatibelt med XP heller riktigt

Det funkar nu iaf, hade glömt hur pissigt svårt dethär spelet kan vara ibland, har åtminstone fått min dos av frustration idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in