• 1
  • 2
2004-09-26, 23:06
Medlem
Någon som har något bra tips på hur man blir av med dom här jävla pormaskarna? Har ingen lust att dra på mig ansiktsmask eller något sånt...
Citera
2004-09-26, 23:40
Medlem
SkaruHarus avatar
Tvätta dig i ansiktet med tvål och vatten?
Citera
2004-09-27, 05:33
Medlem
johnjohns avatar
Koka vatten som du sedan häller i handfatet i tex badrummet. Böj dig framåt över handfatet och lägg handduk över huvudet och ånga ansiktet i 5-10 min. sedan tvättar du med kallt vatten efteråt. Gjorde så varje kväll i min ljuva ungdom fungerade utmärkt.
Citera
2004-09-27, 07:13
Medlem
proktologens avatar
Skaffa en flickvän. Alla fruntimmer jag haft en relaton med har varit fullkomligt galna i att klämma pormaskar och finnar.

Otroligt knasigt - damerna hamnar i någon sorts extas-mode.
Citera
2004-09-27, 07:17
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Rengör ansiktet med nån form av förberedande facewash,
peela med en mild peeling avsedd för ansiktet.
Ånga sålänge du orkar, minst 6-7 min.
Nu är porerna öppna, och du kan mycket försiktigt och med papper eller bomull över fingertopparna, börja att klämma ut jäklarna en efter en.
Om de tar emot, och inte ploppar fram på en gång, så klämmer du antingen fel, eller så måste du ånga mer.

När du är klar använder du en djupt rengörande produkt som masseras in i ditt nyångade ansikte med mycket vatten, det sköljer porerna rent från rester och har en hämmande verkan på talgproduktionen.
Skölj ordentligt och slut sedan porerna noga med ett bra, gärna lite antiseptiskt ansiktsvatten.
Ocm du inte gör det så finns chansen att du får en massa otrevliga finnar om några dar.

Här skulle jag definitivt lägga en lugnande mask för att stilla traumat din hud blivit utsatt för,
samt en fuktmask för att ersätta det förlorade fettet med fukt.

Ha denna mask på sålänge du orkar, kan kan nästan inte ha dem för länge.

Skölj av överflödig mask, låt den där tunna hinnan sitta kvar.
Smörj in ögomkrämen med små duttar runt ögonen(inte för mycket under ögat, det kan ge påsar.)
Också fuktcreme i hela nyllet, inget skit med alcohol i bara, för det drar ihop porerna och gör huden så torr att det blir omöjligt att kunna tömma de tilltäppta porerna ordentligt.

Det är så man tar hand om huden, och undviker porer som bråkar.
en gång i veckan gör man sånthär, alla andra dagar är det rengöring, ansiktvatten och smörj som gäller.

Den som inte orkar göra det här får skylla sig själv.

Det finns även skitbra produkter för män, bla Sothys Homme, så där kan du inte smita heller.

Vad du än väljer, uteslut alkoholen, den gör bara skada.
Citera
2004-09-27, 07:43
Awaiting Email Confirmation
crapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proktologen
Skaffa en flickvän. Alla fruntimmer jag haft en relaton med har varit fullkomligt galna i att klämma pormaskar och finnar.

Japp, finns det nån vänlig kvinnlig FB: are som kan förklara detta fenomen. -Vad är det som är så mysigt med att gegga med nån annans finnar?
Citera
2004-09-27, 10:55
Medlem
LadyTieras avatar
flyttas från övrigt till medicin och hälsa
Citera
2004-09-27, 10:58
Medlem
Hooka - heys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proktologen

"The story of my Life "
Citera
2004-09-27, 11:20
Medlem
Goblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Rengör ansiktet med nån form av förberedande facewash,
peela med en mild peeling avsedd för ansiktet.
Ånga sålänge du orkar, minst 6-7 min.
Nu är porerna öppna, och du kan mycket försiktigt och med papper eller bomull över fingertopparna, börja att klämma ut jäklarna en efter en.
Om de tar emot, och inte ploppar fram på en gång, så klämmer du antingen fel, eller så måste du ånga mer.

När du är klar använder du en djupt rengörande produkt som masseras in i ditt nyångade ansikte med mycket vatten, det sköljer porerna rent från rester och har en hämmande verkan på talgproduktionen.
Skölj ordentligt och slut sedan porerna noga med ett bra, gärna lite antiseptiskt ansiktsvatten.
Ocm du inte gör det så finns chansen att du får en massa otrevliga finnar om några dar.

Här skulle jag definitivt lägga en lugnande mask för att stilla traumat din hud blivit utsatt för,
samt en fuktmask för att ersätta det förlorade fettet med fukt.

Ha denna mask på sålänge du orkar, kan kan nästan inte ha dem för länge.

Skölj av överflödig mask, låt den där tunna hinnan sitta kvar.
Smörj in ögomkrämen med små duttar runt ögonen(inte för mycket under ögat, det kan ge påsar.)
Också fuktcreme i hela nyllet, inget skit med alcohol i bara, för det drar ihop porerna och gör huden så torr att det blir omöjligt att kunna tömma de tilltäppta porerna ordentligt.

Det är så man tar hand om huden, och undviker porer som bråkar.
en gång i veckan gör man sånthär, alla andra dagar är det rengöring, ansiktvatten och smörj som gäller.

Den som inte orkar göra det här får skylla sig själv.

Det finns även skitbra produkter för män, bla Sothys Homme, så där kan du inte smita heller.

Vad du än väljer, uteslut alkoholen, den gör bara skada.

Grymt inlägg! Ska genast följa dina råd.
Citera
2004-09-27, 13:56
Medlem
Zirh face wash morgon och kväll gör susen för mig (finns på gents.se) men du måste kombinera med en fuktkräm efteråt. jag kör aco oparfymerad hudsalva (finns på apotetket för en billig penning)

mycket bra behandling, tar hand om finnarna också
Citera
2004-09-27, 18:14
Medlem
tamaguchis avatar
svar

I usa lär det finnas elektriska tandpetare (!!!) vilka sprutar ut en stark smal vattenstråle. Dessa ska vara bra mot pormaskar. Sätt på dig glasögon så du inte sprutar dig själv i ögat.
Citera
2004-09-27, 21:28
Medlem
fjollerier.
hade finnar i gymnasietiden. stärkande för karaktären bara. om en tjej inte vill ha dig för att du har finnar är hon inte värd att ens skita på.
finnar går över efter gymnasiet och jag har typ nästan inga nu. (några envisa jävlar på ryggen dock). personligen har jag aldrig haft en kvinna ivrigt kvittrandes och fingrandes på mina finnar, dock flera som givit ut skrämda halvkvävda ångestskrik när de sett mig som de snabbt kväser med händerna tryckta mot munnen och ögonen vilt upppspärrade och vansinnigt irrande fram och tillbaka. slynor.

Kattla
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in