Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Är datorn ny så har du ju garanti. Och att defragmentera hårddisken ska inte behövas på en Mac (även om sådana program finns). Det fungerar inte alls som på en PC där man regelbundet måste göra det.
Får du felmeddelande så spara detta och posta igen. Omöjligt att säga vad problemet är från beskrivningen.
Datorn har jag fått av en högskola. Hade kunnat prata med dom och kanske få en ny på det sättet, men det jobbiga är att jag har en mängd musikprogram, låtar, bilder och annat på datorn som kommer försvinna om jag inte säkerhetskopierar. Tänkte göra en backup på hela datorn till min externa hårddisk men för att göra det måste man formatera den och göra till en Journalförd mac-hårddisk eller någonting... är rädd att all data jag har på den externa försvinner om jag gör det.
Anledningen till att jag defragmenterade datorn var för att jag försöker köra XP via Bootcamp, men när jag ska skapa en partition så står det att vissa filer inte gick att flytta, och installationen avbryts.
XP-partitionen jag försöker göra i bootcamp är 5 gb stor (av nästan 70 gb ledig plats).
Följde då detta tipset:
http://skrufve.se/tag/idefrag/
Men när jag försöker göra momenten i Skivverktyg står det att det inte finns plats kvar.
Detta är väldigt konstigt eftersom jag har 69 gb ledigt på en defragmenterad hårddisk.
Om någon har tips på hur jag ska gå tillväga här också så hade jag blivit glad om någon kunde ge mig tips.