Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-16, 06:39
Medlem
Separatists avatar
Tja FB. Något väldigt besynnerligt har hänt och jag har ingen aning om vad det är.

Jag lämnade datorn på i torsdagskväll och rörde den inte föränn jag kom hem från jobbet igår eftermiddag. Det första jag märker är att datorn har startats om så jag måste logga in med mitt lösenord osv. När jag kommer in i Windows så är alla mina ikoner på skrivbordet borta, det är en standard windows bakgrund istället för den bilden jag haft en månad, och det är Windows 7 standard Tema på (jag har haft windows klassisk i ett par månder) Det ser ut som jag loggar in på en helt nyformaterad dator dvs.

Alla mina filer i mina dokument och mina hämtade filer är raderade, fast andra saker jag har på hårddisken (spel och sånt) är kvar.

Utöver detta så är t.ex alla mina favoriter och all min historik i Firefox helt borta. Steam är helt plötsligt på svenska.

Datorn fungerar som den ska och så, men jag undrar ändå vad fan har hänt? Någon slags oplanerad systemåterställning?
Citera
2011-04-16, 08:06
Medlem
sommarlovs avatar
Det kom en stor Windows-uppdatering.
Din dator startade säkert om.
Är du inloggad som "dig"?

Svär inte är du snäll...
Citera
2011-04-16, 08:12
Medlem
Separatists avatar
Ja, är inloggad på min vanliga användare. Vart har alla mina foton och filmer och andra dokument tagit vägen???
Citera
2011-04-16, 13:04
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatist
Ja, är inloggad på min vanliga användare. Vart har alla mina foton och filmer och andra dokument tagit vägen???

Konstigt, prova att söka efter dom.

Hittar du inte på dom, så prova att köra chkdsk c: /R från kommandotolken och se om det hjälper om inte kör recuva eller PC inspector File Recovery och se om den hittar dina filer igen, men tänk då på att spara dina filer på en annan partition.

Rättar inte chkdsk till problemet så hade jag nog kört en virusscanning också för säkerhets skull
Citera
2011-04-16, 13:37
Medlem
Separatists avatar
Tack för tipsen båda två, men jag provade att starta om datorn och nu helt plötsligt har jag fått tillbaka mitt gamla windows och allt är som det var innan.

Mycket märkligt.
Citera
2011-04-16, 19:32
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatist
Tack för tipsen båda två, men jag provade att starta om datorn och nu helt plötsligt har jag fått tillbaka mitt gamla windows och allt är som det var innan.

Mycket märkligt.
Startade du inte om datorn innan du skrev tråden?
Citera
2011-04-16, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Svär inte är du snäll...
flashback är inte en kyrka, vi kan svära hur mycket vi vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in