2011-04-15, 22:52
Medlem
Vill hra av er som har erfarenhet av laxermedel, vilka NI upplevde funkade bst p ER?

Jag har sjlv tagit en del dulcolax, pursennid och klyx men har lyckats bli "immun" mot dessa och r vldigt frstoppad, mste f ut allt fr att bli kvitt magkramperna frstoppningen orsakar.
Citera
2011-04-15, 23:04
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CLB
Vill hra av er som har erfarenhet av laxermedel, vilka NI upplevde funkade bst p ER?

Jag har sjlv tagit en del dulcolax, pursennid och klyx men har lyckats bli "immun" mot dessa och r vldigt frstoppad, mste f ut allt fr att bli kvitt magkramperna frstoppningen orsakar.

Min mage gillade inte sub s blev frstoppad i flera dagar, microlax fungerade inte ht s d provade jag dulcolax, svepte 2st tabletter och 7 timmar senare hade jag dom hemskaste vrkarna i min mage men efter 30 minuters smrta small det till och proppen flg ut
Annars r vl en gammal hederlig lavemangpse den bsta lsningen om ja inte mins fel.
Citera
2011-04-15, 23:07
Medlem
Dulcolax har jag krt i ver ett halvr. De sm sta pillerna sviker aldrig min rv.

Edit; sg att du hade anvndt dulc. Nu vet jag inte vad min nr2 heter men det r en pse man blandar ut med vatten som smakar citron. ngon vet nog vad det heter
Citera
2011-04-15, 23:37
Medlem
Psykotons avatar
Laxoberal droppar fungerar utmrkt. Inte lika kraftigt som dulcolax, men mycket effektivt. Ger i vanliga fall inte upphov till magkramper.

10 droppar p kvllen r rekommenderad dos, men dosen kan justeras efter behov. En flaska rcker mycket lnge, s det r ekonomiskt ocks.
Citera
2011-04-19, 14:49
Medlem
subliminalgenocs avatar
hade lite problem med hrd mage, men brjade springa och ta bttre vilket hjlpte mig rtt s mycket.
Citera
2011-04-19, 18:25
Medlem
mrsquadratics avatar
Laktulos r verdrivet bst.
Du blir absolut inte ls i magen, utan det enda som hnder r att bajset blir mjukare och kommer ut smrtfritt
Tar en 30mgs hutt varje kvll och magen funkar finfint, trots sub dagligen.

Rekommenderas verkligen!
Citera
2011-04-20, 09:51
Medlem
thrown-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsquadratic
Laktulos r verdrivet bst.
Du blir absolut inte ls i magen, utan det enda som hnder r att bajset blir mjukare och kommer ut smrtfritt
Tar en 30mgs hutt varje kvll och magen funkar finfint, trots sub dagligen.

Rekommenderas verkligen!

Hller helt klart med.

I ndfall kan microlax (tror det heter s) vara bra att ha. Va s jvla frstoppad fr ngra veckor sedan. Smg ivg & kpte microlax (sa det va till barnen) & jvlar va SKNT det va. Knns vl inte s nice att stoppa upp ngot i rven men det va helt klart vrt det.

Microlax verkar p ngon minut & Laktulos tar ngra timmar. Dock s r det en jvla skillnad p effekt. Som som mrsquadratic skrev s smrjer laktulos tarmarna & gr bajset mjukare typ. Microlax lser fan upp skiten & det bokstavligen sprutar ur rven.
Den som tar en dos microlax & pallar hlla sig r fan kung!
Citera
2011-04-25, 15:38
Medlem
mrsquadratics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thrown-out
Hller helt klart med.

I ndfall kan microlax (tror det heter s) vara bra att ha. Va s jvla frstoppad fr ngra veckor sedan. Smg ivg & kpte microlax (sa det va till barnen) & jvlar va SKNT det va. Knns vl inte s nice att stoppa upp ngot i rven men det va helt klart vrt det.

Microlax verkar p ngon minut & Laktulos tar ngra timmar. Dock s r det en jvla skillnad p effekt. Som som mrsquadratic skrev s smrjer laktulos tarmarna & gr bajset mjukare typ. Microlax lser fan upp skiten & det bokstavligen sprutar ur rven.
Den som tar en dos microlax & pallar hlla sig r fan kung!

Ja Laktulos och Microlax r ju tv helt olika saker!

Skillnaden r att Microlax r Lavemang som mjukar upp hrd avfring, allts medel man sprutar upp i stjrten, medans Laktulos r Tarmreglerande, som mste drickas.
Allts, tar du en microlax fr du ju ut din frstoppade avfring, medans dricker du Laktulos s MOTVERKAS frstoppningarna.

Som du sa s r det ju sknt att ha Micro till hans i ndfall, nr man r riktigt jvla tok-frstoppad. Jag fredrar dock att ta Laktulos dagligen s jag slipper hela frstoppnings-grejen! r s rdd fr att f sprickor, och i vrsta fall hemorojjder dr nere =/ Finns ju en del sna risker nr man r opioidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in