2011-04-15, 15:50
Medlem
Res-Qs avatar
Anderson Silva vs. Yushin Okami
Mauricio "Shogun" Rua vs. Forrest Griffin II
Royce Gracie vs. TBA

http://www.espn.co.uk/ufc/sport/stor...ml?CMP=OTC-RSS

Citat:
UFC Rio is shaping into the biggest event of the year after it was reported on Friday that Mauricio Shogun Rua will line up against Forrest Griffin.

The August 27 event is already headlined by Anderson Silva's middleweight title defence against Yushin Okami, while MMA legend Royce Gracie is expected to be confirmed within the next two weeks.

Shogun's manager Eduardo Alonso had previously revealed that the former light-heavyweight champion is targeting an August comeback, following his TKO loss to Jon Jones at UFC 128.

Now it seems that return will be made against Griffin, himself a former champion. The TUF 1 winner welcomed Rua to the UFC with a shock third-round submission victory in September 2007, but it was claimed Shogun's loss was due to a lack of cardio and a serious knee injury.

Now Graciemag.com reports that sources close to the UFC have confirmed a rematch is on the cards for UFC Rio.

Det här kommer bli ett sjukt mäktigt event!

Ska bli kul o se vem Gracie får möta, har ni några kvalificerade gissningar eller matchups ni vill se?
Jag ser gärna att UFC signar Sakuraba eller Ken Shamrock, känns som det är en rättvis matchup för alla inblandade. Lär väl vara någon form av "legend" iaf, t.ex. Matt Hughes. Finns ju "bad blood" i mer eller mindre alla dom matcherna.

Intressant och se hur Shogun reser sig från sin förlust av titeln, en rematch med Griffin känns faktiskt ganska aktuellt med tanke på vart dom befinner sig just nu. Griffin med 2 raka vinster och Shogun som kommer från en bältesmatch.

Silva är Silva, så det går väl som vanligt antar jag. Hoppas dock på en mustig upset av Japanen. Han får helt enkelt lära sig av Sonnen och försöka få till något liknande!
Senast redigerad av Res-Q 2011-04-15 kl. 16:49.
Citera
2011-04-15, 16:24
Medlem
kan fan inte vänta! riktigt intressanta fighter med några av mina absoluta favoriter, hoppas man kan få se shogun i toppform!
Citera
2011-04-15, 16:37
Medlem
sjeeps avatar
Maktigt minst sagt. Tror inte Matt Hughes dock eftersom de mottes sist. Men intressant att se vad de gor med Royce.
Citera
2011-04-15, 18:39
Medlem
Hoppas innerligt att Shogun får sin efterlängtade revansch denna gång.
Citera
2011-04-15, 20:09
Medlem
Profaxs avatar
Dom måste leta långt ner i kategorierna för att hitta en någorlunda jämt matchning mot medemåttan Royce Gracie.. Sakuraba kan faktiskt vara ett kul alternativ för alla old-school fans.

Okami ser jag som en sämre version av Chael Sonnen, så jag vet inte riktigt vad det är tänkt att han ska åstadkomma; ta ner Anderson och ligga och gröta i hans Guard? Nåväl det finns väl inte så många alternativ i 185..

Griffin - Shogun kan gå precis hur som helst, men har Shogun kvar en liten gutta av det han hade i Pride så måste han ta det här.
Citera
2011-04-15, 21:48
Medlem
Urijahs avatar
Minotauro siktar ju tydligen på att gå match i Rio. Han har ju inte tävlat sedan januari 2010 och CroCop är ju på slutet av sin karriär, så det hade varit mäktigt at se en rematch från deras Pride-match.

Tror också att vi kommer se Belfort på Rio-kortet. Kanske mot Bisping? Eller Brian Stann om han vinner sin match på UFC 130, den matchen hade jag fan velat se!!!
Citera
2011-04-15, 23:34
Medlem
withnonames avatar
Räknar med att Okami kommer med en överraskning och jag är övertygad om att vi kommer få se den bästa Okami nånsin och Silva kommer ha väldiga problem i denna match.Tror Silva vinner men han kommer få jobba hårt för det då Okami kommer visa upp fightingintelligens på hög nivå.
Citera
2011-04-16, 03:22
Medlem
Profaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urijah
Minotauro siktar ju tydligen på att gå match i Rio. Han har ju inte tävlat sedan januari 2010 och CroCop är ju på slutet av sin karriär, så det hade varit mäktigt at se en rematch från deras Pride-match.

Tror också att vi kommer se Belfort på Rio-kortet. Kanske mot Bisping? Eller Brian Stann om han vinner sin match på UFC 130, den matchen hade jag fan velat se!!!
Om vi får se Anderson Silva, Mauricio Rua, Royce Gracie och Belfort och Minotauro så kommer det bli ett av dom bästa korten någonsin.. utan tvekan.
Citera
2011-04-16, 03:37
Medlem
mike muhs avatar
Om det ska vara old school sa skulle jag vilja se en re-match mellan Royce Gracie och Kimo!
Citera
2011-04-16, 06:03
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mike muh
Om det ska vara old school sa skulle jag vilja se en re-match mellan Royce Gracie och Kimo!
Kimo väger väl typ 30-40 kg mer än Royce så det känns nog inte så jätteaktuellt.
Citera
2011-04-16, 06:40
Medlem
Fattar inte hur Forrest Griffin kan hänga sig kvar så länge, tycker verkligen han inte är bra
Citera
2011-04-16, 06:44
Medlem
mike muhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Kimo väger väl typ 30-40 kg mer än Royce så det känns nog inte så jätteaktuellt.

njae, det e ju sant, men Royce vann ju anda, da det begav sig ^^

Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Fattar inte hur Forrest Griffin kan hänga sig kvar så länge, tycker verkligen han inte är bra

Han e javligt popular har i staterna, typ en standig underdog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in