Vilket är månntro världens mest drogfientliga land? Och med droger kan vi då inbegripa även alkohol, tobak, lättvindigt utskrivande av medikamenter etc.
Kina?
Saudiarabien?
USA?
Det är de tre länder som jag fått som svar när jag frågat folk på skoj.
Men jag tror det kan vara något helt annat land än dessa tre egentligen.
Asien är ju rätt hårda, men bland västländerna så nominerar jag sverige. Framförallt har vi en väldigt fördömmande och stigmatiserande syn på folk som tar droger. Det som folk skiter i i andra länder tas i sverige på stort allvar, och man satsar ganska hårt på att sätta dit enskilda knarkers.
Säger inte att sverige är allra värst, men för att få lite perspektiv på saker liksom. Folk tänker ofta att sverige har en jävligt human och tolerant drogpolitik, men vi betraktas internationellt som en av de hårdare drogmotståndarna. Många svenska narkomane fllyttar till köpenhamn.
Kan det vara så? Jag vet bara att man kan få fängelse ifall man spottar utomhus där.
Inget land för de med känsliga luftrör. Eller så tar de med sig en plastmugg med lock?
Tyvärr är första klippet bortaget.. men där ser man när dom reser in att det står på visumet att narkotikabrott kan ge dödsstraff.
Jag har hört något om att straffet för narkotikasmuggling är ett obligatoriskt dödsstraff. Om du för in skit över gränsen så dör du. Någon som kan bekräfta?
Vilket är månntro världens mest drogfientliga land? Och med droger kan vi då inbegripa även alkohol, tobak, lättvindigt utskrivande av medikamenter etc.
Kina?
Saudiarabien?
USA?
Det är de tre länder som jag fått som svar när jag frågat folk på skoj.
Men jag tror det kan vara något helt annat land än dessa tre egentligen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!