Citat:
Ursprungligen postat av naughtyboy72
Klart som fan det är en kampsport!! Man kämpar för varje millimeter på planen..Den största skaderisken finns i ishockey enligt försäkringsbolagen!! Ögon och tandskador är ett faktum!! På en hockeyrink finns många saker som kan få en spelare invalid! Boxning så finns en dommare som går in och bryter när det börjar bli överläge för den andre! det finns inte i en stenhårdtackling eller en klubbspetts i ögat eller i munen!! Eller att få en skridsko över halsen!! Det sker när allt är över. Att påstå att att en boxare är mer kampande lirare e patetiskt!!
Nä, hockey är en kampsport lika mycket som Hästpolo. Finns en jävla skaderisk och ordentligt med kamp där också. Missförstå mig rätt nu: Hockey är kul och en riktigt bra sport. Men det är ingen kampsport. Du snackar om stenhårda puckar. Visst, det finns ingen som tar de i munnen av egen fri vilja. Lika lite som någon tar emot en frispark i fotboll med pungen. Eller någon på en skytteklubb tar ett äpple i munnen och låter de andra peppra på.
Att försäkringsbolagen anser hockeyn farlig innebär inte att det är en kampsport. Jag säger inte att det inte finns farliga moment i hockey. Visst gör det det. Det är inte det jag snackar om!
Jag är kungligt trött på alla dem som tycker slagsmål hör hemma i en rink. Vill man se slagsmål, gå och titta på boxning eller nåt. De kan slåss, det kan inte många hockeyspelare. Om du misstror mig tycker jag du kan skicka ner några hockeylirare på den lokala boxningsklubben och se hur länge de får ha tänderna kvar. Hade jag varit hockeyspelare skulle jag nog inte ta ordet patetiskt i min mun framför en boxare, om nu någon av de kan stava.
Men återigen, för att inga missförstånd ska ske: HOCKEY ÄR EN KUL SPORT; MEN INGEN KAMPSPORT!