2004-09-25, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RigorMortis
Hockey är ingen kampsport, har aldrig varit och kommer aldrig bli.
Jag jämför inte hockeyns kampmoment med brottning och boxning. Har själv tränat brottning som försäsongsträning och kan bara hålla med om att det är tufft fast på olika vis. Kamp är mer att fysiskt kämpa om pucken i detta fall och att styrka/teknik är viktigt. I hockeyn används hela kroppen, i Innebandy får man inte kämpa på det viset om bollen. Men återigen största anledningen till att jag inte gillar Innebandyn är för att den utarmar hockeyn och att lovande spelare tar den "lätta" vägen.
Citera
2004-09-25, 23:18
Bannlyst
Citat:
I de sporter som är billiga och lättillgängliga finns de bästa idrottsmännen, eftersom alla ungdomar inte har chans att pröva sin talang i dyra sporter som t ex ishockey.

Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Visst jag kan förstå argumenten om att det är en billigare sport osv.
Tyvärr så är det ju så att utrustningen är dyr och att det kostar mycket. Men Innebandyn är ju knappast superbillig heller då tendenserna till speciella skor, specialklubbor osv smyger sig in.
Citera
2004-09-25, 23:18
Medlem
-Metal-s avatar
Golf tycker jag inte borde räknas som sport, mer som en hobby man kör på fritiden, som shack.
Tiger Woods och såna stora stjärnor är mycket överskattade. Deras lön är så fet och för vad? dom sliter ju inte precis ut sig, slår några slag och sätter sig i golfbilen till nästa hål. Dom kan inte ens bära sina egna klubbor.
Visst dom är duktiga men det blir för mycket.
Citera
2004-09-25, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Metal-
Golf tycker jag inte borde räknas som sport, mer som en hobby man kör på fritiden, som shack.
Tiger Woods och såna stora stjärnor är mycket överskattade. Deras lön är så fet och för vad? dom sliter ju inte precis ut sig, slår några slag och sätter sig i golfbilen till nästa hål. Dom kan inte ens bära sina egna klubbor.
Visst dom är duktiga men det blir för mycket.
Kan bara hålla med. Att ge sådana stora idrottspriser är förkastligt.
Citera
2004-09-25, 23:27
Medlem
naughtyboy72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RigorMortis
Hockey är ingen kampsport, har aldrig varit och kommer aldrig bli. Många försöker säjla in hockeyn som sådan och många förordar hårdare tag och tuffare tacklingar. Skicka in ett gäng hockeyspelare på en brottnings- eller boxningsklubb och de kommer att gå gråtande därifrån. Hockey innehåller måhända ett visst "kampmoment", men det accentueras å det vildaste av folk som pekar på Börje Salmimgs stygn. Börje är en hårding, men hade han varit bra på att slåss hade han valt en annan bana. Är så satans trött på folk som snackar om hockey som en kampsport. Väx upp! Hockey är kul och en bra publiksport. Inget snack om det. Men en kampsport är det inte. Inte ens i närheten faktiskt. Att två vuxna killar börjar slåss i rinken som två fulla drängar, på jakt efter samma feta piga (för ungefär så bra är de på att slåss) är kanske någorlunda kul, men inte mer. Vill jag se män slåss, tittar jag på MMA.
Klart som fan det är en kampsport!! Man kämpar för varje millimeter på planen..Den största skaderisken finns i ishockey enligt försäkringsbolagen!! Ögon och tandskador är ett faktum!! På en hockeyrink finns många saker som kan få en spelare invalid! Boxning så finns en dommare som går in och bryter när det börjar bli överläge för den andre! det finns inte i en stenhårdtackling eller en klubbspetts i ögat eller i munen!! Eller att få en skridsko över halsen!! Det sker när allt är över. Att påstå att att en boxare är mer kampande lirare e patetiskt!!
Citera
2004-09-25, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av naughtyboy72
Klart som fan det är en kampsport!! Man kämpar för varje millimeter på planen..Den största skaderisken finns i ishockey enligt försäkringsbolagen!! Ögon och tandskador är ett faktum!! På en hockeyrink finns många saker som kan få en spelare invalid! Boxning så finns en dommare som går in och bryter när det börjar bli överläge för den andre! det finns inte i en stenhårdtackling eller en klubbspetts i ögat eller i munen!! Eller att få en skridsko över halsen!! Det sker när allt är över. Att påstå att att en boxare är mer kampande lirare e patetiskt!!
Skulle tro att du är en hockyspelare va? Men jag förstår inte riktigt meningen med invalid.. Det du säger med ditt inlägg är ju inte samma sak som jag menar. Det du säger liknar ju mer sådant som hörde hemma i gladiatorspelen i det antika Rom.
Citera
2004-09-25, 23:36
Medlem
-Metal-s avatar
Låt mig gissa. Du har blivit petad ur ditt innebandy lag?
Citera
2004-09-25, 23:36
Medlem
naughtyboy72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Skulle tro att du är en hockyspelare va? Men jag förstår inte riktigt meningen med invalid.. Det du säger med ditt inlägg är ju inte samma sak som jag menar. Det du säger liknar ju mer sådant som hörde hemma i gladiatorspelen i det antika Rom.
Menar att hockey är en blandning av Boxning Brottning..yes you name it...taktiskt tänkade..men stundtals livet som insats..skulle vilja se en boxare/brottare som duckar för en puck som kommer i 170Km/h eller en skridsko som man hinner se på en 1000 dels sekund i en närkamp?
Citera
2004-09-25, 23:37
Medlem
naughtyboy72s avatar
Citat:
Nej nej...haha jag har spelat innebandy i 8år...men anser det fortfarande vara en tönt sport!!
Citera
2004-09-25, 23:37
Bannlyst
Citat:
Japp och där fick du Bingo!! (antar att det inte var mig du menade)
Citera
2004-09-25, 23:41
Medlem
-Metal-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naughtyboy72
Nej nej...haha jag har spelat innebandy i 8år...men anser det fortfarande vara en tönt sport!!

Varför fortsätter du då? satsa på hockey om du har tillgång till det.

Nä inte riktat till dig Pär
Citera
2004-09-25, 23:43
Medlem
naughtyboy72s avatar
Citat:
Varför fortsätter du då? satsa på hockey om du har tillgång till det.

Nä inte riktat till dig Pär
Nej tyvärr...alldeles för många skador!! Man kan kalla sig Hockeyinvalid nu!
Mest nu får ja njuta av grabbsen som kämpar på tappert på isen!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in