Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Det värsta är att många feminister ser Sex and the City som en slags feministisk förebild för kvinnor.
Läste någon artikeln med den folkpartistiske ministern tillika feministen Birgitta Ohlsson där hon hyllade serien och att hon skulle köpa DVD-boxen åt sin lilla dotter att uppfostra henne med.
Birgitta Ohlsson är för övrigt en ledtråd till vilka krafter som kontrollerar porrindustrin.
Du verkar vara en smart kvinna så lite tankeverksamhet kan jag förvänta mig från dig.

Jag har skymtat den synpunkten ibland, att Sex and the City handlar om starka kvinnor osv, ingen aning om det sagts av feminister eller inte men jag håller inte med i vilket fall. Den kan väl vara kul att se på någon gång som det fenomen serien är och för en del smålustiga scener, men starka kvinnor? Allting går ju för tusan ut på 1) Shopping, för att kunna se så bra ut som möjligt så att man kan 2) Fånga en man och hålla kvar honom så han inte hinner smita innan man gift sig med honom. Det känns verkligen som Hej, 50-talet! om än i lite modernare förpackning, de här tjejerna jobbar ju tydligen även om vi praktiskt taget aldrig får se dem göra det, till skillnad mot 50-talsflickan som helst plockades direkt från pappa innan hon hade hunnit få för många idéer i sitt söta lilla huvud.
Jag såg bingon så nu är jag också upplyst, även om jag förhåller mig lite avvaktande till att allt är judarnas fel-teorierna som jag kan tycka andas lite foliehatt emellanåt.
Med smicker kan du komma nästan hur långt som helst, om det inte vore för prestationsångesten jag får när du förväntar dig tankeverksamhet också.