Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Det vrsta r att mnga feminister ser Sex and the City som en slags feministisk frebild fr kvinnor.
Lste ngon artikeln med den folkpartistiske ministern tillika feministen Birgitta Ohlsson dr hon hyllade serien och att hon skulle kpa DVD-boxen t sin lilla dotter att uppfostra henne med.
Birgitta Ohlsson r fr vrigt en ledtrd till vilka krafter som kontrollerar porrindustrin.
Du verkar vara en smart kvinna s lite tankeverksamhet kan jag frvnta mig frn dig.

Jag har skymtat den synpunkten ibland, att Sex and the City handlar om starka kvinnor osv, ingen aning om det sagts av feminister eller inte men jag hller inte med i vilket fall. Den kan vl vara kul att se p ngon gng som det fenomen serien r och fr en del smlustiga scener, men starka kvinnor? Allting gr ju fr tusan ut p 1) Shopping, fr att kunna se s bra ut som mjligt s att man kan 2) Fnga en man och hlla kvar honom s han inte hinner smita innan man gift sig med honom. Det knns verkligen som Hej, 50-talet! om n i lite modernare frpackning, de hr tjejerna jobbar ju tydligen ven om vi praktiskt taget aldrig fr se dem gra det, till skillnad mot 50-talsflickan som helst plockades direkt frn pappa innan hon hade hunnit f fr mnga ider i sitt sta lilla huvud.
Jag sg bingon s nu r jag ocks upplyst, ven om jag frhller mig lite avvaktande till att allt r judarnas fel-teorierna som jag kan tycka andas lite foliehatt emellant.
Med smicker kan du komma nstan hur lngt som helst, om det inte vore fr prestationsngesten jag fr nr du frvntar dig tankeverksamhet ocks.