2011-04-17, 17:10
Medlem
avgns avatar
Har en Luger utan patroner, som jag hämtade ur min gammelmorfars dödsbo + diverse springknivar, stiletter och knogjärn från ungdomens dagar. Fast pistolen har jag inte hemma för tillfället
Citera
2011-04-17, 17:31
Medlem
uffeuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbackaerik
Jo, man maste anpassa vapnet efter villbradet. Sjalv fick jag in en Bergmann-Bayard 1910/21 idag, hade tankt mig att den kan vara bra for aldre zombier.

Är det den förnicklade vaianten?
Den tillverkades ju under namnet VZJW10/21 - Vernickelt Zombie Jäger Waffe.

Ypperligt val i så fall.
Citera
2011-04-17, 17:40
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Nu utgår jag från att dom skämtar, men jag är dålig på ironi..

Jag fattar däremot inte varifrån alla inlägg om zombies kommer från!?? Det dräller av zombietrådar och inlägg över hela Flashback!??

Det finns hundratals trådar med olika fantasier och det har säkert kastats och raderats ännu fler..

Är det något speciellt trauma dagens uppväxande generationer råkat få i gröten på förskolan eller vad handlar det om!??

.
Det finns inte speciellt många användningsområden för en tok-kittad Ar15klon, de flesta köper den för att det är kul. Därför skämtar man om att man skall ha den till zombiejakt, man hittar helt enkelt på ett användningsområde.
Citera
2011-04-17, 18:38
Medlem
BigIvars avatar
Det finns minst lika många användningsområden för en AR-15, kittad eller ej, som för vilken .223 rem-bössa som helst. Det finns tre saker man kan använda en bössa till: Jakt, målskytte och strid. En AR-15 är alldeles utmärkt till alla tre, att man inte får jaga med bössan i Sverige är inte vapnets fel.
Citera
2011-04-18, 09:57
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Det finns minst lika många användningsområden för en AR-15, kittad eller ej, som för vilken .223 rem-bössa som helst. Det finns tre saker man kan använda en bössa till: Jakt, målskytte och strid. En AR-15 är alldeles utmärkt till alla tre, att man inte får jaga med bössan i Sverige är inte vapnets fel.
Ja visst, det är klart att man kan använda vapnet till jakt men det är väl inte direkt ett optimalt vapen för det syftet? Min ödmjuka uppfattning är att om man inte köper vapnet för dynamiskt skytte är det inte optimalt för något syfte annat än att vara ett kul vapen (och kulvapen).

Missförstå mig rätt, det syftet är så gott som något.
Citera
2011-04-18, 11:57
Medlem
BigIvars avatar
Det har du rätt i. Dynamiskt skytte är ju det närmaste man kommer vapnets avsedda användningsområde. Förbaskat roliga bössor är det iallafall
Citera
2011-04-18, 19:26
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffeuffe
Är det den förnicklade vaianten?
Den tillverkades ju under namnet VZJW10/21 - Vernickelt Zombie Jäger Waffe.

Ypperligt val i så fall.
Jo, det är det faktiskt. Förnicklingen är dock ganska dålig, blir nog till att renovera den för att återfå full potential.
Citera
2011-04-22, 14:03
Medlem
Mordarostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xelytos
Den kniven hade jag i lumpen, om du bara visste hur vass den är

Den ser identisk ut med den jag har. Vart köpte du den? Min var imponerande dom första 5 min jag provade den, men sen så lossnade bladet pga att det satt men en mutter i skaftet så den får man efter dra hela tiden.
Citera
2011-04-25, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jennay
Text

Lite off-topic;
Jennay, jag har svårt att tro på någonting alls som du skriver. Du försöker i ena sekunden få dig själv att framstå som gangster-mujaffa på hörnet med din trofasta Magnum osäkrad och klar att våldsföra dig på svenskar, i nästa stund pratar du om hur du växt upp i Sverige och avskyr MENA-folk (Om du nu är fransman, vilket du inte är, du är svensk att döma av vad du skrivit.) som utgör en stor del av Frankrike, zigenare och andra etniska folkslag.
Hann inte se din bild eftersom du var paranoid nog att tro att ISAF skulle sparka in dörren hos dig pga en bild på ett mest troligen icke riktigt vapen.
Om du ska börja göra påhopp om min etnicitet för att förstärka din självbild som svenskfientlig, kan jag erkänna att jag inte är svensk. Varken född här eller uppväxt här, men likväl integrerad i det svenska samhället. Jag älskar Sverige, och har inget emot mångkulturen.
And that, people, is what really grinds my gears.

OnT:
Jag har inga pistoler, inga raketgevär och inga automatkarbiner. Jag har dock en trofast filékniv, och min ännu trofastare morakniv som ständigt vakar över mig.

I frågan om självförsvar drar jag hellre upp min morakniv och (som en kär släkting lärde mig i mina yngre dar) sticker hotet en gång i magen och en gång i röven.
Detta såklart om det handlar om ett livshotande tillfälle. Handlar det om bråk på gatan med någon/litet antal personer så använder jag givetvis mina knutna nävar och mina ben till mitt förfogande. Drar ett hotande gäng personer kniv/pistol mot mig har jag däremot ingenting emot att sätta ett par välplacerade hugg i dem. Då har man inte direkt tid att stå och tricksa med någon balisong eller stilett. Sedan viftar jag med hatten på 100 meters avstånd.

Guide till vildmarken - Eagger.
Citera
2011-07-03, 17:15
Medlem
LRJ88s avatar
Jag har bara ett vapen och det är en Ruger Mark I. Rolig att skjuta med och kräver inte extremt mycket underhåll.

Knivar kan användas som vapen men jag föredrar att inte tänka på dem som det i och med att jag vet vilken skada de åverkar.
Citera
2011-07-03, 20:21
Medlem
Appels avatar
Ett antal knivar och en teleskopbatong räcker för mig...
Mest som skydd mot inbrott och liknande plus att det är en liten småhobby.
Citera
2011-07-04, 00:38
Medlem
Har en gammal k-pist, dock bara fullt med lösplugg ammo, så kan i bästafall skrämmas lite och försöka träffa med lite gegamoj splitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in