Citat:
Ursprungligen postat av Jennay
Text
Lite off-topic;
Jennay, jag har svårt att tro på någonting alls som du skriver. Du försöker i ena sekunden få dig själv att framstå som gangster-mujaffa på hörnet med din trofasta Magnum osäkrad och klar att våldsföra dig på svenskar, i nästa stund pratar du om hur du växt upp i Sverige och avskyr MENA-folk (Om du nu är fransman, vilket du inte är, du är svensk att döma av vad du skrivit.) som utgör en stor del av Frankrike, zigenare och andra etniska folkslag.
Hann inte se din bild eftersom du var paranoid nog att tro att ISAF skulle sparka in dörren hos dig pga en bild på ett mest troligen icke riktigt vapen.
Om du ska börja göra påhopp om min etnicitet för att förstärka din självbild som svenskfientlig, kan jag erkänna att jag inte är svensk. Varken född här eller uppväxt här, men likväl integrerad i det svenska samhället. Jag älskar Sverige, och har inget emot mångkulturen.
And that, people, is what really grinds my gears.
OnT:
Jag har inga pistoler, inga raketgevär och inga automatkarbiner. Jag har dock en trofast filékniv, och min ännu trofastare morakniv som ständigt vakar över mig.
I frågan om självförsvar drar jag hellre upp min morakniv och (som en kär släkting lärde mig i mina yngre dar) sticker hotet en gång i magen och en gång i röven.
Detta såklart om det handlar om ett livshotande tillfälle. Handlar det om bråk på gatan med någon/litet antal personer så använder jag givetvis mina knutna nävar och mina ben till mitt förfogande. Drar ett hotande gäng personer kniv/pistol mot mig har jag däremot ingenting emot att sätta ett par välplacerade hugg i dem. Då har man inte direkt tid att stå och tricksa med någon balisong eller stilett. Sedan viftar jag med hatten på 100 meters avstånd.
Guide till vildmarken - Eagger.