2011-04-14, 21:09
Medlem
keysexs avatar
testade han lite för ett tag sen.. sa inte vem jag skulle vara med osv, han blev jätte vaksam. och till slut sa när jag sagt att jag skulle vara med en av mina tjej kompisar blev han jätte lättad och sa att han trodde jag skulle gå och ligga med nån annan det var liksom då jag började undra lite över hur han egentligen såg på saken
Citera
2011-04-14, 21:18
Medlem
Om han nu ställer det kravet så kan det betyda att känslor har börjat komma in i bilden.

KK-relationer brukar väl inte betyda att man måste vara trogen - men det finns heller inga lagstadgade regler. Så säger han att - du får vara trogen eller så drar jag - så är det helt okej och bara att välja om du vill fortsätta att enbart ligga med han eller ha ett större utbud att välja mellan.
Citera
2011-04-14, 21:47
Medlem
Han kan ju vara jävligt ego oxå som inte vill dela med sig.
Jag skulle inte acceptera det om jag inte ville, KK är KK helt enkelt.
Citera
2011-04-14, 22:13
Medlem
Jag tycker absolut han har rätt till att be att få vara exklusiv. Det skulle iaf jag förvänta av min kk om jag hade haft någon. Man är liksom inte intresserad av att vara intim med någon som ligger runt med andra... Att vara kk's är ju en form för relation och då får man ju bli överens om spelreglerna så att bägge mår bra. Som tjeje vill jag ha den respekten och tryggheten från en ev. kk och de flesta killar fungerar väl ungefär likadant. Inte så spännande att "doppa" där alla andra kan få liksom... för att inte prata om att det finns ju en del sjukdommar man inte är så intresserad av få.
Men haha, vad vet jag... alla skyddar sig kanske nuförtiden?
Citera
2011-04-14, 22:18
Bannlyst
Vad är meningen med att vara KK om man ska exklusiv? Missar man ju hela poängen med KK imo.
Nej han har ingen rätt och nej han borde inte ens ha frågat, lite psykovarning faktiskt.
Citera
2011-04-14, 22:26
Medlem
Ufojesuss avatar
Vore intressant att veta när ni andra i tråden har för definition av KK, för själva grejen med en KK är just att man ska slippa behöva bry sig om skydd, sjukdomar & att någon annan varit där precis före en själv utan att vara i ett förhållande med allt vad det innebär. Att knulla runt men ha någon/några som man knullar med lite oftare innebär inte att man är KK med dessa personer.
Citera
2011-04-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Vore intressant att veta när ni andra i tråden har för definition av KK, för själva grejen med en KK är just att man ska slippa behöva bry sig om skydd, sjukdomar & att någon annan varit där precis före en själv utan att vara i ett förhållande med allt vad det innebär. Att knulla runt men ha någon/några som man knullar med lite oftare innebär inte att man är KK med dessa personer.

Intressant frågeställning!

Jag tänker nog att i en KK-relation så har man egentligen ingen rätt att ställa krav. Framförallt har man ingen skyldighet att räkna med att den andra personen ska rätta sig efter ens egna krav. Men det är intressant som du skriver tycker jag, att bara för att man knullar med någon lite oftare så innebär inte det att man är KK.

En kompis pratade om att hon funderade på att vara "otrogen" mot sin KK, men att det inte skulle kännas rätt. Jag tyckte att det var jättekonstigt, herre Gud, är man KK med någon så innebär väl det att man får ligga med vem man vill? Tycker man att det är jobbigt att vara med någon som är med andra så är man nog mer ute efter ett lite seriösare förhållande.

Jag har en person som jag ibland kan tänka på som en KK (men vi har egentligen aldrig pratat om vad vi är, bara konstaterat att vi gillar att ligga med varandra), men det är nog bara så att vi knullar lite oftare med varandra än med andra. Vänner med privilegium kanske man kan kalla det isåf? Steget under KK?

Nu spårade jag ur lite här, så för att återgå lite till ämnet: TS, du kanske borde säga till din KK att du har ångrat att du lovade att inte vara med andra? Det är ju inte som att ni är tillsammans, så du har väl egentligen ingen skyldighet att vara trogen?
Citera
2011-04-14, 23:32
Bannlyst

Han vill vara exklusiv, vad är det konstiga med det? Han har all rätt i världen att säga det, sen att du inte håller med är en annan sak. Vill du inte vara exklusiv säg det till han så får han avgöra om han vill fortsätta med dig eller inte.
Man kan vara KK's OCH exklusiva, man måste inte knulla andra bara för att man är KK's

Du borde helt enkelt säga till han att du inte vill vara exklusiv.
Citera
2011-04-14, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av keysex
testade han lite för ett tag sen.. sa inte vem jag skulle vara med osv, han blev jätte vaksam. och till slut sa när jag sagt att jag skulle vara med en av mina tjej kompisar blev han jätte lättad och sa att han trodde jag skulle gå och ligga med nån annan det var liksom då jag började undra lite över hur han egentligen såg på saken

Han behöver inte vilja ha dig som flickvän eller ens vara kär, en del vill helt enkelt inte att man knullar runt under tiden, ni kanske inte kör utan skydd? han litar nog på dig men inte dom du har sex med eller dom som dom har sex med etc.
Säg till han att du inte vill vara exklusiv, svårare än så är det inte. Och att testa han är bara idiotiskt.
Citera
2011-04-14, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smultron
Jag tycker absolut han har rätt till att be att få vara exklusiv. Det skulle iaf jag förvänta av min kk om jag hade haft någon. Man är liksom inte intresserad av att vara intim med någon som ligger runt med andra... Att vara kk's är ju en form för relation och då får man ju bli överens om spelreglerna så att bägge mår bra. Som tjeje vill jag ha den respekten och tryggheten från en ev. kk och de flesta killar fungerar väl ungefär likadant. Inte så spännande att "doppa" där alla andra kan få liksom... för att inte prata om att det finns ju en del sjukdommar man inte är så intresserad av få.
Men haha, vad vet jag... alla skyddar sig kanske nuförtiden?

Precis. Att vara KK betyder inte att man vill knulla runt med andra utan kan helt enkelt bara betyda att man inte vill ha en seriös relation men samtidigt vara exklusiva.
Citera
2011-04-14, 23:50
Medlem
Nedomanskys avatar
Verkar vara komplicerat det där KK-knullandet. Varför inte vara exklusiva för varandra o ha en relation? Sex med känslor ger ju så mkt mer...
Citera
2011-04-14, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Precis. Att vara KK betyder inte att man vill knulla runt med andra utan kan helt enkelt bara betyda att man inte vill ha en seriös relation men samtidigt vara exklusiva.

Så kan man ju sammanfatta det jag ville säga på två rader istället.
Så helt enig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in