2011-04-14, 19:28
Medlem
nervess avatar
Har genom åren fått höra av frisörer att produkten nämnd i rubrik är ett helvetiskt hop-kok som får dig att tappa håret. Enligt dessa skall dax-waxet kväva hårsäckarna. Har dock aldrig fått ta del av några som helst vetenskapligt bevisade belägg på att detta klibbiga guld faktiskt ger dessa biverkningar. Om man nu, som jag tvättar håret minst 1 gång varannan dag samt duschar varje dag, kan detta verkligen hända pga vaxet? Jag väljer att använda dax för de flesta andra vax går ut så extremt lätt men även för att få någon som helst kontroll på mitt lockiga hår.

Kommer jag att få flint eller är detta en myt påhittad av frisörsamfundet för att slippa slipa saxarna oftare?

Diskutera.
Citera
2011-04-14, 19:30
Medlem
htebacinoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerves
Har genom åren fått höra av frisörer att produkten nämnd i rubrik är ett helvetiskt hop-kok som får dig att tappa håret. Enligt dessa skall dax-waxet kväva hårsäckarna. Har dock aldrig fått ta del av några som helst vetenskapligt bevisade belägg på att detta klibbiga guld faktiskt ger dessa biverkningar. Om man nu, som jag tvättar håret minst 1 gång varannan dag samt duschar varje dag, kan detta verkligen hända pga vaxet? Jag väljer att använda dax för de flesta andra vax går ut så extremt lätt men även för att få någon som helst kontroll på mitt lockiga hår.

Kommer jag att få flint eller är detta en myt påhittad av frisörsamfundet för att slippa slipa saxarna oftare?

Diskutera.

Haha har hört många varianter på det du säger (om man blandar vaxer hit o dit trillar håret av), med största sannolikhet BS.
Citera
2011-04-14, 19:31
Bannlyst
Har själv använt dax i princip varje dag i flera år, nej, inget händer, det håller bra, är billigt som fan och luktar gott. Allt annat är bullshit. Skulle du helst vilja köpa dax för en tjuga eller en jävla maria nila för en hundring mer? skulle inte tro det va.
Citera
2011-04-14, 19:32
Medlem
Folkskyggs avatar
Tror de mesta är myter, som att dax-vax är gjort att gamla bildäck.

Dock tycker jag att dax wax är ett dåligt wax, men det är ju en smaksak.
Citera
2011-04-14, 19:37
Medlem
nervess avatar
Kudden i sängen blir ju inte speciellt mysig... men det var nog fan ännu värre när jag körde på d-fi (ljusblåa locket). Kommer ihåg att jag tvättade ur håret varje kväll innan läggdags. Usch
Citera
2011-04-14, 19:47
Medlem
hippiehatarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flauw
är billigt som fan och luktar gott.
Det luktar förfan lim?
ont: Oftast är det frisörer som driver denna propaganda ihopp om att du ska köpa deras "awesome" vax.
out.
Citera
2011-04-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippiehatarn
Det luktar förfan lim?
ont: Oftast är det frisörer som driver denna propaganda ihopp om att du ska köpa deras "awesome" vax.
out.

Lim? Nja.

Men det är jävligt flottigt, rinner när det blir varmt, går inte att få ur på ett bra sätt ( Jo jag har brukat produkten under ca 1 års period för några år sedan, OCH med lite diskmedel fick jag ur det en gång i månaden )

/ung o dum
Citera
2011-04-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerves
Kudden i sängen blir ju inte speciellt mysig... men det var nog fan ännu värre när jag körde på d-fi (ljusblåa locket). Kommer ihåg att jag tvättade ur håret varje kväll innan läggdags. Usch

mår du bra lr?!? Det ljusblå D-fi vaxet är ju skit bra. det är lätt att tvätta ur, kladdar inte och om man har lite längre hår är det ju perfekt.
Citera
2011-04-14, 22:09
Medlem
Pangon90s avatar
Daxwax är den sämsta skiten jag varit med om. Varför vill man ha ett wax som inte går att få ur håret? Det är ju bara äckligt.. Det finns en anledning till varför de rekommenderar ett speciellt daxwax-schampoo

Har dock hört att diskmedel ska funka hyfsat.

Angående om det gör att du tappar håret. Nja, eftersom håret blir så kladdigt och strävt osv har håret en tendens att lossna. Men tror inte precis att man kommer bli flintis. Men så äre ju med ganska många vaxer om man har mycket i håret
Citera
2011-04-15, 00:14
Medlem
nervess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Daxwax är den sämsta skiten jag varit med om. Varför vill man ha ett wax som inte går att få ur håret? Det är ju bara äckligt.. Det finns en anledning till varför de rekommenderar ett speciellt daxwax-schampoo

Visst, d-fi vaxet är lättare att tvätta ur, men det är inte alltid man känner för att köra huvudet under kranen varje kväll... d-fi kletar därför också av sig mer på kudden och det slutar med att man får allt i ansiktet istället samt att man behöver byta örngott varje kväll om det ska kännas någorlunda fräscht.
Citera
2011-04-15, 01:28
Medlem
Snyggs avatar
Dax-wax är och förblir jävligt nice oavsett vad folk säger... Man sätter ju waxet I HÅRET, man trycker inte ner det i hårsäckarna... Klart det inte är farligt!
Citera
2011-04-15, 01:31
Medlem
Kan någon förklara för mig varför man finner att Daxvax är så himla bra? Jag använde det en gång för en herrans massa år sedan. Första och sista gången. Gick ju knappt att tvätta ur håret. Extremt otrevligt. Håret blir heller inte speciellt fint. Ser mest flottigt och äckligt ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in