2011-04-26, 23:11
Medlem
Ola Schuberts avatar
Man skall inte provocera folk för provocerandet egen skull.

Men liksom alla andra religiösa urkunder, och all litteratur överhuvudtaget så bör även Koraen granskas källkritiskt. Om sedan folk blir provocerade att det, så är det deras problem.

Själv gillar jag intentionerna bakom Koranen, alltså strävan efter att försöka skapa en modernare religion i 600-talets arabiska halvö. Ser man Koranen så, och att Muhammed hade ett väldigt smart omedvetet, (om man är en defacto ateist som jag), så borde inte bara utan skall koranen tolkas både källkritiskt och med de modernaste möjligaste tolkningar som man kan ha, t.ex. social rättvisa, jämställdhet, lagar för krig osv.
Då blir det inte tal om att gå tillbaka till de tre första "rätttrogna imamerna" utan vägen bär istället framåt mot ett modernt tänkande med mänskliga rättigheter osv.

Men detta är bara halva vägen. I förlängningen så klarar vi oss utmärkt utan religiösa skrifter och dogmer. Men som undersökningen också visade: globalt sett så har vi en lång väg att vandra och då kan även en vettig Korantolkning vara ett steg på vägen. En tolkning som säkert de flesta muslimer i Sverige, omedvetet redan har valt.
Citera
2011-04-27, 19:34
Medlem
qdqdqs avatar
Får bli ett väldigt oseriöst bidrag min iaf, var ett tag sen nu. http://img339.imageshack.us/f/putout2.png/
Citera
2011-04-27, 23:21
Medlem
qdqdqs avatar
http://img715.imageshack.us/f/sanningen.png/Sveriges politisktkorrekta framtid.

Ingen kan stoppa det utom ni unga som kanske inte fått se Sverige för det finna och underbara land det en gång var.
Tolerera aldrig muslimska lögner och ge inte efter för hot, de som känner sig hotade av islam kan höra av sig till mig via pm.
Ett massivt motstånd är på väg att byggas upp i mot dessa illasinnade varelser som förpestar det som en gång var rent och vackert.
Vilket det ännu en gång kan bli men vi måste agera och tiden är inne, ingen mer tolerans i mot dessa frihets hatare!
Kom ihåg att deras främsta vapen i mot oss är lögnen, vi vet vem vad svenskar är!! Jag vet att det kan bli bra igen men vi måste kämpa verkligen kämpa!!
Citera
2011-05-08, 14:48
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Man skall inte provocera folk för provocerandet egen skull.
Nej, så vida man inte vill förstås.

Det jag föreslår är dock att provocera det som de lurade (=de religiösa) håller heligt. Genom att förnedra och äckliggöra det heliga, så kan dessa mentala fångar befrias från sina tvångstankar.
Citera
2011-05-08, 14:57
Bannlyst
Jag är helt opartisk inom detta då jag skiter i religion. Hursomhelst tycker jag att om ni nu tänker provocera dessa tillräckligt länge, kommer det leda till terror attacker hit och dit. Är det rätt ? Mjoo skulle inte tro det.

Sverige behöver :
1. Stoppa invandringen HELT
2. Få de som är här att öppna ögonen för den svenska kulturen.
3. Med tiden kommer de flesta muslimer automatiskt konvertera till andra religioner/bli atheister då de förstår hur äckligt Islam egentligen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in