2011-04-14, 15:54
Medlem
Fris avatar
Rondellhundar, karikatyrteckningar och koranbränningar har prövats de senaste åren med sensationella resultat. Här diskuterar vi hur vi kan skruva upp provokationerna ännu mer!

Ett första förslag kommer av att jag igår köpte ett Lambi dasspapper med små verser tryckta på danska. Jag förstår danska ungefär så här bra http://www.youtube.com/watch?v=9taLQnNGYFM så jag vet inte vad som står där, men det gav mig den idé som ni förstår vid det här laget:
Tryck koranen på dasspapper!
Rullarna kan säljas via webben och bli en global storsäljare när CNN börjar göra gratis reklam för den med bilder på brinnande importbilar och vrålande hoppande svettiga araber som avlossar sina AK47or i luften...

Vad har ni för idéer inom denna bransch?
Citera
2011-04-14, 15:57
Medlem
rojass avatar
Säg att muhammed var en pedofil och är i helvetet för det.
Citera
2011-04-14, 15:58
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Säg att muhammed var en pedofil och är i helvetet för det.
Det kan man ju trycka på första rutan...
Citera
2011-04-14, 16:03
Medlem
had0cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Det kan man ju trycka på första rutan...
finns redan.. bara ta valfri koran och köra på.

men annars så tror jag mycket få återförsäljare skulle vilja ta imot varan om man då inte gör allt via internet.
Citera
2011-04-14, 16:03
Medlem
q2tz5s avatar
Citat:

Det du förespråkar handlar inte om någon affärs-, näringslivs- eller yrkesverksamhet och är således ingen bransch...

Hur som helst så tror jag att karikatyrbilderna i sig redan var det högsta hånet. Att måla muslimernas störste profet med en bomb i turbanen var ungefär det grövsta som kunde göras. Och än har vi inte sett skymten av de aktiviteter som islamofober målat upp i sina domedagsberättelser om muslimer.

Det blev inget tredje världskrig den här gången heller...
Citera
2011-04-14, 16:05
Medlem
Scarecrovvs avatar
Vi alla vet vad som är värst! Rita av muhammed som en hund.
Citera
2011-04-14, 16:10
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Rondellhundar, karikatyrteckningar och koranbränningar har prövats de senaste åren med sensationella resultat. Här diskuterar vi hur vi kan skruva upp provokationerna ännu mer!

Ett första förslag kommer av att jag igår köpte ett Lambi dasspapper med små verser tryckta på danska. Jag förstår danska ungefär så här bra http://www.youtube.com/watch?v=9taLQnNGYFM så jag vet inte vad som står där, men det gav mig den idé som ni förstår vid det här laget:
Rullarna kan säljas via webben och bli en global storsäljare när CNN börjar göra gratis reklam för den med bilder på brinnande importbilar och vrålande hoppande svettiga araber som avlossar sina AK47or i luften...

Varför inte spinna vidare på din idé och avbilda själva profeten på varje ark dasspapper? Då blir det ju dubbel skymf, först den "olagliga" avbilden sen att man torkar sig i arslet med Mohammeds ansikte.
Citera
2011-04-14, 16:16
Medlem
Fris avatar
Ja, gärna karikatyrteckningar insprängda på vissa papper mellan verserna här och där. Bra produktutveckling på gång här!
Citat:
Ursprungligen postat av had0c
finns redan.. bara ta valfri koran och köra på.

men annars så tror jag mycket få återförsäljare skulle vilja ta imot varan om man då inte gör allt via internet.
Finns det redan? Ge gärna en länk. Men jag är inte förvånad, det är svårt att vara först med bra affärsidéer... Däremot finns det gott om utrymme att först sätta dem i verket med besked! Och internet duger gott som distributionskanal. Det är ju lätt så fraktkostnaden blir inte så värst hög.
Citera
2011-04-14, 16:16
Medlem
Daos avatar
Citat:

Gissar att det bara är att fortsätta som vanligt - bomba deras länder, tillsätta diktaturer som styr över dem, terrorism och annars ren mobbing funkar nog fortfarande!

Gissar att ni i fred vill hålla på med det sistnämnda i denna tråden...
Citera
2011-04-14, 16:17
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dao
Gissar att det bara är att fortsätta som vanligt - bomba deras länder, tillsätta diktaturer som styr över dem, terrorism och annars ren mobbing funkar nog fortfarande!
Nej, inget tvång av något slag. Tvärtom, bara klockren yttrandefrihet fritt från tvång.
Citera
2011-04-14, 16:20
Medlem
Malacodas avatar
Jag hade tyckt det vore helt underbart roligt ifall några Chalmerister vid kortegen hade haft ett lastbilssläp med Profeten, hans gravida nioåriga fru Aisha, bomber och några stenade äktenskapsförbryteskor etc. Finns ju hur mycket kul som helst man kan göra. Men min önskan lär väl aldrig bli uppfylld. Hursomhelst finns det någon chalmerist här som kan tänka sig göra detta, sponsrar jag lätt lastbil och öl för er hela kvällen
Citera
2011-04-14, 16:21
Medlem
Daos avatar
Citat:
Nej, inget tvång av något slag. Tvärtom, bara klockren yttrandefrihet fritt från tvång.

Bekämpa dessa tvång då istället för att håna folk som inte är som du?

Vad är poängen med att medvetet försöka provocera folk?

Förstår faktiskt inte er, riktigt...

Varför detta HAT?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in