2011-04-19, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodlessFreedomNow
Man behöver inte provocera muslimer alls, de blir provocerade per automatik om du lever ett normalt Svensson liv.

Nä, det har jag faktiskt aldrig någonsin sett. Muslimerna blir oftast lätt procerade eftersom att dem känner att dem blir behandlade orättvist. Nu, jag vet att jätte många tycker att dem inte blir det. För ett år sedan så hade jag tänkt lika dant men nu för tiden känns det som att många människor blir behandlade orättvist (inte bara muslimer). Det syns inte så mycket men det är sant. Jag ser det varje dag nu. För att kunna inse det så krävs det att man tittar på hur vårt system ser ut i samhället så märker man att det faktiskt är sant.
Citera
2011-04-19, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrIncredible92
Nä, det har jag faktiskt aldrig någonsin sett. Muslimerna blir oftast lätt procerade eftersom att dem känner att dem blir behandlade orättvist.

Muslimen skulle inte känna igen rättvisa om det så slog dem i nyllet. Har du sett skillnaden mellan hur de behandlar döttrar och söner?
Citera
2011-04-20, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodlessFreedomNow
Muslimen skulle inte känna igen rättvisa om det så slog dem i nyllet. Har du sett skillnaden mellan hur de behandlar döttrar och söner?

O ja, jag har sett muslim familjer som har vart jävligt dåliga mot sina egna, några utav mina bästa vänner är muslimer och dem har ju självklart blivit utsatta för orättvisa, men det har aldrig berott på att dem är muslimer. Det har bara berott på att deras föräldrar och släktingar är helt enkelt sjuka i huvudet, hjärntvättade ända sedan dem vart små av sina föräldrar som lärt dem att man måste bevara familjens kultur/tradition men främst rykte så "rent" så möjligt. Självklart har dem ju misslyckat med detta, hur som helst så har dem unga muslimerna moderniserats, och förstått att det är inte så det ska vara. Alltså har det inte alls med islamen att göra. Det har med att släktingarna och oftast föräldrarna är helt psykade. Vad vi borde göra är att lära allt fler unga som kommer till sverige att inte gå låtas bli hjärntvättade av familjen. Jag kan garantera att ifall detta skulle ske så skulle det ge en förbättring i vårt samhälle. Men självklart detta är bara ett litet steg i processen. Det finns mycket mer att ta i ty med. Till exempel dessa Ateister och Rasister/Nationalister, som dem på flashback. Människor som vill bara provocera för att... Helt ärligt så vet jag inte vad dessa människor har för mål att uppnå, jag ser inte hur att provocera andra kommer att lösa bristerna i samhället, det är helt olågiskt. Dessa människor behöver samma hjälp som dem hjärntvättade familjerna som kommer in i landet.
Citera
2011-04-20, 14:46
Medlem
Tror fullt på det här.

Citat:
Ursprungligen postat av MrIncredible92
Det har bara berott på att deras föräldrar och släktingar är helt enkelt sjuka i huvudet, hjärntvättade ända sedan dem vart små av sina föräldrar som lärt dem att man måste bevara familjens kultur/tradition men främst rykte så "rent" så möjligt. Självklart har dem ju misslyckat med detta, hur som helst så har dem unga muslimerna moderniserats, och förstått att det är inte så det ska vara. Alltså har det inte alls med islamen att göra. Det har med att släktingarna och oftast föräldrarna är helt psykade.

Religion bygger på hjärntvätt. Inte logik. Det spelar typ ingen roll vad som står i den heliga boken! Det som gnuggas in inom familjen och gemenskapen är det som gäller, och det kan vara saker helt utanför den heliga boken.

Slutsats:
Bibeln, Koranen, eller tora-rullar är fullständigt skit samma.
Citera
2011-04-20, 17:58
Medlem
broadmans avatar
-bär ett kors synligt
Citera
2011-04-20, 23:28
Medlem
Toalettpappert med Muhammeds ansikte på som nämndes av TS var en lysande ide. Det kan ju kryddas till det lite med att ha Muhammeds ansikte som en bonus, typ som en trisslott, "ibland händer det!", "är det din tur idag?"

Alltså, avbildningen printas på random toalettrullar så det är några lyckliga som köpte rätt förpackning! Man ser någon på Åhlens toalett komma utspringandes med pappret fyllt av bajs och avbildningen av Muhammed på den "JA!!! PLÖTSLIGT HÄNDER DET!! JAAAAAAAAAAAAAA!"
Citera
2011-04-22, 14:28
Medlem
MalusPaterFamiliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Rondellhundar, karikatyrteckningar och koranbränningar har prövats de senaste åren med sensationella resultat. Här diskuterar vi hur vi kan skruva upp provokationerna ännu mer!
Låt mig säga att trådens topic, att enbart provocera, för dess egen sak, knappast förefaller vara något speciellt angeläget ändamål.
Att sedan vissa förhållanden, eller uppfattningar inom Islam kan provocera vissa är en annan sak, och det var det som fick mig att skriva i tråden.

Det som förmodligen kan ses som mest provocerande vore förmodligen att ge ut en vetenskaplig, textkritisk utgåva av Koranen, ungefär som det tyska bibelsällskapet har gjort då det gäller Bibeln.
http://www.scholarly-bibles.com/Original-Texts/Old-Testament
http://www.scholarly-bibles.com/Original-Texts/New-Testament

Ett vetenskapligt studium av Koranen och dess tillkomst ses av många anhängare som ytterst provocerande. Jag har refererat till olika forskares uppfattningar i denna fråga i en annan tråd.
https://www.flashback.org/sp30152421
Citera
2011-04-22, 14:49
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalusPaterFamilias
Låt mig säga att trådens topic, att enbart provocera, för dess egen sak, knappast förefaller vara något speciellt angeläget ändamål.
Jag tycker att det är angeläget. Genom att provocera, och särskilt genom att föräckliga "det heliga", så kan många troendes känslomässiga låsningar släppa så att vägen till kritiskt tänkande öppnas.

Citat:
Ett vetenskapligt studium av Koranen och dess tillkomst ses av många anhängare som ytterst provocerande.
Ja, det vore mycket välkommet, men det sakliga innehållet biter ju inte på dem som lider av helighetspsykos när det gäller koranen. Men eftersom även detta provocerar, så kan det ju bidra till att föräckliga koranen och hjälpa patienterna till en friskare tillvaro.
Citera
2011-04-23, 00:13
Medlem
suryoyos avatar
http://allahuakbar.se/wordpress/2010/06/01/allah-hittad-pa-en-penis-ett-akta-mirakel/

Helig snopp, ber dom till snoppen är frågan?
Citera
2011-04-23, 00:37
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suryoyo
http://allahuakbar.se/wordpress/2010/06/01/allah-hittad-pa-en-penis-ett-akta-mirakel/

Helig snopp, ber dom till snoppen är frågan?

Haha. Jag undrar om avbildningsförbudet även gäller "Allah"; kommer man som massprotest kapa av sin omskurna penis för att inte besudla Guds rykte? Jag menar, det kan ju inte vara positiv PR för Allah att avbildas på en penis? Och penisen i sig symboliserar ju mannens "Manhood" - något som rimligen borde ge de manschauvinistiska muslimerna ett riktigt dilemma.

Vidare så blir ju islamisterna provocerade av en icke-muslims blotta närvaro, eftersom varje andetag vi tar är ett hån mot deras livssyn, då vi inte följer den "heliga" skriften.
Citera
2011-04-26, 17:28
Medlem
HaZZaNs avatar
man kan ju måla av mohammed inlindad i bacon och en falukorv uppkörd i röven!!!
Citera
2011-04-26, 20:13
Medlem
Grisons avatar
En bild/videosekvens som avbildar en sniglad koran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in