2026-10-07, 11:33
Medlem
Blir nog Pontus som får slänga ihop en recension av boken.
Citera
2026-10-07, 15:33
Medlem
Nu har jag bara läst några kapitel i Kapitalet men det är ju Elsa och Sofia till hundra procent. Hon har ju knappt ansträngt sig för att dölja det. Tex nästan en ordagrann utläggning av Sofia i podden om den katolska dukningen. Jättekul ju! Blir ännu mer absurt när man läser det i skrift.
Citera
2026-10-07, 15:59
Medlem
Någon som lyssnat på nya poddavsnittet? Elsa beskriver de saker som hon får kritik över på sociala medier och det är är bl a när hon visar upp sina ”trygga ritualer” och upprepar dessa som ex sina enformiga maträtter med couscous och att hon sitter på golvet. Haha. Hon är så ängslig så jag det ger mig ångest.
Citera
2026-10-07, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Kanske menade hon gruvlig?
Boken är bra men mörk,huvudpersonen t.ex är märkligt oberörd av grymheter han bevittnar,andra halvan av boken är en Kafkaartad rättegång....inte direkt ljuvligt kan man tycka.
Boken trendar i sociala media nu & har gjort ett bra tag. Så detta har hon väl snappat upp som allt annat hon härmar & gör till sitt egna påhitt innan ngn annan! Så genomkorkad 🤯 att skriva att Främlingen av Albert Camus skulle vara ljuvlig från början till slut.
Citera
2026-10-08, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Boken trendar i sociala media nu & har gjort ett bra tag. Så detta har hon väl snappat upp som allt annat hon härmar & gör till sitt egna påhitt innan ngn annan! Så genomkorkad 🤯 att skriva att Främlingen av Albert Camus skulle vara ljuvlig från början till slut.
Men kan hon ens ha läst den? Jag får alltid känslan av att hon inte läser böckerna.
Citera
2026-10-08, 05:41
Medlem
Alltså café crème-bilden idag! Varför kan hon inte bara sitta som vanligt på sin stol?! Vrider kroppen och höften ur led för att se smal ut och helst också få till den där glipan i kjolmidjan. Sjukaste!
Ocksp sjukt för den som sitter mittemot och ska ta en bild och den personen korvar runt som en 🪱
Citera
2026-10-08, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Alltså café crème-bilden idag! Varför kan hon inte bara sitta som vanligt på sin stol?! Vrider kroppen och höften ur led för att se smal ut och helst också få till den där glipan i kjolmidjan. Sjukaste!
Ocksp sjukt för den som sitter mittemot och ska ta en bild och den personen korvar runt som en 🪱

Skulle skriva exakt samma sak! "Här är jag och min glipa i kjolen"
Citera
2026-10-08, 06:21
Medlem
Hon skriver att det är romantiskt att äta en annan sorts frukost. Bröd, yoghurt, ägg och frukt? Utgår hon från sig själv och sin trötta granola då? För oss andra kan jag tycka att det är en rätt standard/simpel frukost ändå?
Citera
2026-10-08, 12:14
Medlem
Ännu en kvalitets-reklamfilm publicerad haha
Citera
2026-10-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
Ännu en kvalitets-reklamfilm publicerad haha
Inte mycket feedback på den!
Citera
2026-10-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hensteeth
Inte mycket feedback på den!

Tuggan i slutet, what nightmares are made of. Återigen, var det det här hon såg framför sig när hon gick teaterlinjen på gymnasiet? Fladdra med ögonlocken och låtsas bry sig om porslin hon aldrig skulle valt själv
Citera
2026-10-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snottranmyren12345
Skulle skriva exakt samma sak! "Här är jag och min glipa i kjolen"

Och dessa BHar som alltid syns igenom. But why?!?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in